khvm Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Hei folkens! I går gikk jeg til innkjøp av en XBOX 360 m/20 GB og HDMI. Jeg møtte for øvrig på et veldig kjedelig problem, et par minutter etter oppstart: På den ene kabelen, skal man sette bryteren på TV eller HD-TV ved oppstart. Jeg satte den i HD-TV, ettersom jeg faktisk har en tv som støtter dette. Jeg gikk inn på instillinger for "Display", og så at den stod på 420P. Man kunne velge mellom 3 andre høyere alternativer, og jeg forsøkte meg på trinnet over 420P. Da gikk skjermen i svart, og kom ikke tilbake. Jeg prøvde alle video-utgangene: CVBS, YUV og S-VIDEO. Ingen fungerte, jeg hørte bare lyden. "Søren" tenkte jeg. Nå har jeg ødelagt alt. Så jeg skrur av Xboxen og setter bryteren bak til; TV. Så forsøker jeg de ulike utgangene og den fungerer på CVBS, men bildet er betraktelig mye dårligere enn bildet jeg fikk opp i HD-TV. Så går jeg inn på instillingene for "Display" for HD-TV, og setter den på 420P. Deretter får jeg plutselig opp et skarpere bilde på YUV. Jeg tenker med ett at dette må være HD-TV, ettersom bilde faktisk virker ganske bra, spesielt kontra CVBS (Tv-funksjon). Men bryteren står jo på "TV", så det kan jo ikke være HD-TV funksjonen? Jeg vet at problemet virker relativt innviklet, men er det egentlig det? Jeg burde aldri ha prøvd på en høyere oppløsning, da jeg hadde bryteren i HD-TV. Når jeg sammenlikner CVBS og YUV, så ser man en betraktelig forskjell. Bildet er mye skarpere og bedre i YUV, men samtidig så føler jeg at det ikke er HD. Kan jo hende jeg tar feil...? Nå har det seg slik at jeg har tenkt til å benytte meg av HDMI-funksjonen, men må først og fremst kjøpe meg en HDMI-kabel. Hvor er forresten HDMI-utgangen på Xboxen? Setter stor pris på svar vedrørende dette, da det er ganske frustrerende å måtte ha bryteren på TV, men alikevel spekulere i om den faktisk viser HD eller vanlig TV. Tusen takk. Lenke til kommentar
tommy_sn Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Hvordan tv har du? Lenke til kommentar
khvm Skrevet 18. november 2007 Forfatter Del Skrevet 18. november 2007 Jeg tror det har ordnet seg nå! Jeg fikk stilt inn oppløsningen til 1024i eller noe sånt + at jeg kan spille med bryteren på HD-TV. Merker en helt utrolig forskjell! Ellers takk! Fikk for øvrig ikke stilt inn på den høyeste oppløsningen, men jeg tørr heller ikke prøve det, ettersom det er fare for at jeg fucker opp igjen. Lenke til kommentar
MovieMarius Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 720p er bedre:P hehe Den P'en har mye å si bare sånn info;) Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Jeg merker ingen forskjell på 1080i og 720p hos meg hvertfall. Lenke til kommentar
khvm Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 Hvorfor er 720P bedre? 1080i er en høyere oppløsning??? :S Lenke til kommentar
brultus Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Hvorfor er 720P bedre? 1080i er en høyere oppløsning? :S 1080i er bare en oppskalering fra 720p, du må ha 1024 p for at bildet skal være bedre. Men når det er sagt ser jeg ikke noe særlig forskjell på 720p og 1024i Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Hvorfor er 720P bedre? 1080i er en høyere oppløsning? :S720p tegner hele bildet hver gang, mens 1080i er interlaced.http://en.wikipedia.org/wiki/720p#720p_versus_1080i Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
hernar Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Jeg har Xbox 360 Premium med HDMI, og tatung 32" tv. Høres ut som at du har det samme. Jeg får bare lyd på xbox og ikke bilde. Rimelig frustrerende når man har ny xbox. Har også prøvd å koble den til en vanlig crt tv. Får ikke bilde uansett hva jeg prøver. Har prøvd med kabelen satt på både tv og hdmi på samtlige kanaler. Har prøvd med å bruke komponent, og bare rgb. Til og med rgb over scart. Hva er galt? Hva kan jeg gjøre? Det er ingen røde lys eller noe annet som skulle tyde på at det var noe alvorlig galt med den. Får rett og slett bare ikke bilde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå