B@ron Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 (endret) Har en Acer Aspire 7520G som jeg kjøpte hos el-price for 3 måneder siden. PC-en ble utleverte med ”Windows Vista Home”, men formaterte til ”Windows XP” etter et par dager. Svært få drivere fungerte på dette operativsystemet, så derfor måtte jeg bytte over igjen til Vista, men denne gangen ”Windows Vista Ultimate”. Selv om jeg har byttet tilbake ti Vista. Så får jeg ikke alle driverne til å fungere. Drivere som gjenstår er Lan tilkoblingen, bluetooth og kortleseren. Lan-tilkoblingen fungerte ikke før første formatering heller. Jeg laster ned alt fra hjemmesiden til ACER: Driver hjemmeside El price reklamerte med følgende: ”Komplett underholdningssentral som takler alle oppgaver - utmerket til både gaming og arbeid!” PC-en takler ikke spill veldig bra, noe som jeg hadde tenkt til å bruke PC-en til. Så jeg er meget skuffet over PC-en jeg har kjøpt. Ettersom ikke alt fungerer som det skal. Og Lurer på om jeg har krav på å få pengene tilbake, eller eventuelt andre ting. Acer Aspire 7520G Endret 18. november 2007 av B@ron Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Oioioi. Du har altså ikke lest bruksanvisningen, spesiellt kapittelet under "recovery"? Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 For det første, tenk nøye gjennom hva du vil med denne tråden. PC support er ikke i denne delen av bygget, her er det den kalde jussen som diskuteres. Når det gjelder spørsmålet om du har noen rettigheter, vil jeg nok hevde nei i utgangspunktet. Du kjøpte produktet ditt i butikk der du fikk opplyst alle specsa. Dessuten er det ikke en ukjent hemmelighet at bærbare er ikke spillemaskiner. Skal man spille så kjøper man seg stasjonær pc med masse fete dupeditter inni og ikke en bærbar pc. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Det du må spørre deg er hva du legger i ordet "gaming". Kanskje din definisjon er mer snever enn hva reklamen er? Ørjan... Lenke til kommentar
Caze Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Tror heller at det er DU som ikke får maskinen til å fungere/ikke legger inn riktige drivere - ikke at det er noe fysisk galt med den. Salgsteksten: "En prisbombe i forhold til spesifikasjoner!! Her får du en laptop som er svært allsidig til en helt utrolig pris. Enten om du skal laste ned multimedia, spille eller arbeide med tunge dokumenter vil denne være ett godt valg!" Kan ikke se at jeg ser noe usant eller uriktig i teksten i forhold til oppgitte spesifikasjoner. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Sånn for å sette ting på spissen: Hvorfor har du lagt inn 2x piratkopier av windows på pcen? Hvorfor har du ikke bare fulgt bruksanvisninga ang innstallasjon av drivere og ikke minst RECOVERY? Recovery er noe man gjør for å få maskinen som ny, format C er IKKE løsningen. Du er skyld i at driverne ikke fungerer, fordi du ikke har lest bruksanvisningen skikkelig. Det er min gjetning - og jeg er rimelig sikker på at jeg har rett. Lenke til kommentar
reor Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 (endret) Jeg var selv på ELPRICE og så på Acer. Da hadde PCene wp home installert og var klar for vista. Kan det være mulig at også din PC har xp home med vistakonvertering? Du nevner selv drivere, antar at disse er xp og ikke vista drivere. Mulig at Elprice ikke har gjort jobben fullstendig ferdig. En ide er helt klart å anmode ELPRICE å sette PC-en din opp på nytt. Tviler på at dette er reklamasjonsgrunn. Endret 21. november 2007 av reor Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Hvorfor ikke kontakte acer support, og be dem sende deg nye recovery-cd'er? Dette vil kanskje koste deg rundt 100-200 kanskje. Du har ikke krav på at butikken skal fikse maskinen for deg. Og om de gjør det, så kan de også kreve betalt. Mest sansynlig må de viderelevere maskinen videre, og du blir uten pc i 1 mnd, pluss minus. Hele problemet hadde du selv løst om du hadde brent ut recovery-platene før du begynte å installere alt annet dritt. Jeg skjønner ikke hvorfor så mange ikke klarer å brenne ut cd'ene. Også senere får de virus som har ødelagt filer på både stasjon c: og D:Recovery. Da står de der. Til dere andre som ikke har giddet å brenne ut recovery-plater, så er dette like selvfølgelig som å skifte bildekk Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Jeg var selv på ELPRICE og så på Acer. Da hadde PCene wp home installert og var klar for vista. Kan det være mulig at også din PC har xp home med vistakonvertering? Du nevner selv drivere, antar at disse er xp og ikke vista drivere. Mulig at Elprice ikke har gjort jobben fullstendig ferdig. En ide er helt klart å anmode ELPRICE å sette PC-en din opp på nytt. Tviler på at dette er reklamasjonsgrunn. Om de hadde xp home og var vista-ready har vi to muligheter. Ene er at du var på elprice i vinter, før vista hadde blitt skikkelig lansert. Eller at du så på ryddesalgpcene deres, bvarer o.l. . Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Jeg var selv på ELPRICE og så på Acer. Da hadde PCene wp home installert og var klar for vista. Kan det være mulig at også din PC har xp home med vistakonvertering? Du nevner selv drivere, antar at disse er xp og ikke vista drivere. Mulig at Elprice ikke har gjort jobben fullstendig ferdig. En ide er helt klart å anmode ELPRICE å sette PC-en din opp på nytt. Tviler på at dette er reklamasjonsgrunn. Om de hadde xp home og var vista-ready har vi to muligheter. Ene er at du var på elprice i vinter, før vista hadde blitt skikkelig lansert. Eller at du så på ryddesalgpcene deres, bvarer o.l. . Mye tyder oå at det var en demo/b-vare. De kan ikke vise hvordan windowsen virker på en ny pc. Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Jeg var selv på ELPRICE og så på Acer. Da hadde PCene wp home installert og var klar for vista. Kan det være mulig at også din PC har xp home med vistakonvertering? Du nevner selv drivere, antar at disse er xp og ikke vista drivere. Mulig at Elprice ikke har gjort jobben fullstendig ferdig. En ide er helt klart å anmode ELPRICE å sette PC-en din opp på nytt. Tviler på at dette er reklamasjonsgrunn. Er du 100% sikker på at du snakker om samme modell som trådstarter ? "såg på en Acer", den setningen får hos meg til å virke som at du bare tilfeldigvis såg en pc med home på og du reffererer til den her. Lenke til kommentar
Bamberg Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Ring acer support, ha modellnr, serienr og partnr på maskinen for hånden. Si til personen i den andre enden at du ønsker å bestille en ny recovery dvd til din maskin. Dette vil koste deg ca 400 kr. Lenke til kommentar
reor Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 (endret) Når jeg "så på en Acer" så jeg på mange forskjellige modeller og det vesentlige i saken var at samtlige Elprice hadde var: "Windows Vista Premium Ready", d.v.s. et salgsargument som jeg vil anta ihvertfall gjalt de dyreste modellene. Om Elprice har samtlige Acer modeller tilgjengelig i samtlige butikker til enhvær tid kan jeg ikke svare på. I Elprice butikken jeg var i var en god del laptoper lagervare og noen var presentert i form av et bilde med info på. "Windows Vista Premium Ready" var også å lese på bildene. Av skriv fra Acer ved kjøp fremgår det at etter at win er oppdatert skal man brenne windows cden. Jeg er enig med andre forslagsstillere at det greieste du gjør er å kontakte support og be om recovery CD Jeg hadde nok gjort det i din situasjon selv om jeg har win-cd en. Endret 24. november 2007 av reor Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 reor: Når var dette? Slike klistremerker var vanlige på pcer mellom desember i fjor og mars i år. Lenke til kommentar
reor Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Alastor.: Det var ved årsskiftet ja. Mener det ble sakt at standardoppsett var XP home , men at man kunne oppdatere til vista hvis ønskelig. I såfall var det bare til å gi beskjed så ville Elprice foreta gratis oppdatering til Vista. Om dette gjelder for samtlige av landets Elprice vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Det stemmer, sånn var det i samtlige sjapper på den tiden. Nå selges nye pcer, ca 3-4 generasjoner etter de som ble solgt på den tiden. Nå er alt annerledes i forhold til drivere osv. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Ring acer support, ha modellnr, serienr og partnr på maskinen for hånden. Si til personen i den andre enden at du ønsker å bestille en ny recovery dvd til din maskin. Dette vil koste deg ca 400 kr. Jeg kjøpte en demovare (riktignok en HP) på komplett, og brenning av recovery lot seg ikke gjøre. Ringte til HP, og de sendte meg ny recovery helt gratis Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Ring acer support, ha modellnr, serienr og partnr på maskinen for hånden. Si til personen i den andre enden at du ønsker å bestille en ny recovery dvd til din maskin. Dette vil koste deg ca 400 kr. Jeg kjøpte en demovare (riktignok en HP) på komplett, og brenning av recovery lot seg ikke gjøre. Ringte til HP, og de sendte meg ny recovery helt gratis Dette er mest sannsynlig fordi maskinen har vært ute hos kunde. Man får kun brent ut recovery på HP én gang. Er slik på de fleste maskiner. Bra av HP å sende deg den gratis. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Tror ikke man har noen særlige krav i denne saken, med mindre man sjekker opp dette med spilling med en gang. Maskinen drar sikkert sol.exe som bare fafo. Problemet blir definisjonen. Om man er gamer og tror man kan kjøre alt i 1280*1024@200000fps med alt aktivert, har man bajsad på leggen Tror dette skulle vært testet med en gang! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå