Drekk Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Er det noen forskjeller på alle de forskjellige Anti buffer underrun teknologiene!!!!??? Om man bruker en av de teknologiene fra en leverandørene så kan pc'n jobber sæ ihjæl uten at det har noen invirkninger på cd-brenninga? DVS når cd-brennern ikke får informasjon fra maskina så stopper den til den får informasjon igjen. Eller hjelper det bare i noen få sekunder? (har litt dårlig maskin sjø, og den jobber hardt nok fra før av) Så jeg trenger en cd-brenner som takler situasjonen ....... p 800 380 ram maxtor 9 120GB + 25gb + 20 gb og et råttent skjermkort av typen TNT2 med ussle 32 mb (merker knapt forskjellen om jeg tar det bort) Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Hvis din maskin har en cd-brenner uten buffer-under-run så har du et eksempel her: Du har en veldig gammel maskin, Pentium 200 MMX, skal brenne en 650 mb cd på 40x, dette går rett i dass for at din cpu er for treg til å gjennomføre operasjonen. Du får feil siden maskinen ikke klarer å gi nok informasjon til brenneren. Buffer-under-run teknologien forhindrer dette. Hvis du har en bra maskin og plutselig slår virus-scan seg på mens du brenner en cd, får cd'en for lite informasjon og rett i dass med den cd'en også. Samme prinsipp som der oppe. Buffer-under-run kan klare seg med forholdsvis lite informasjon fra cpu og brenne en cd, men det går tregere med gamle pc'er som ikke får sendt informasjon nok raskt. Jeg tror det var det. Lenke til kommentar
Drekk Skrevet 4. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2003 Så det vil si at det ikke finnes en teknologi som gjør at cd-brennern setter seg selv på "pause" når den ikke får nok informasjon! Så det gjør at man kan ikke gjøre "hvamanvil" når man brenner altså! "kjipt" Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Kjør scsi, da kan jeg brenne samt spille "tunge" spill (må bare vente til lead inn er ferdig...) Gunder Lenke til kommentar
eiga Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Er det noen forskjeller på alle de forskjellige Anti buffer underrun teknologiene!!!!??? Ja det er forskjell, men i praksis er den forskjellen ubetydelig(de har samme funksjon). Det praktiske ligger i hvor stort 'gapet' blir mellom stans-og-fortsett brenningen. 'Just link' og 'BURN-Proof' tror jeg er bra på dette området. I utgangspunktet vil man bare kunne merke forskjell på audio-cd dersom man bruker en teknologi som kan lage et hørbart gap(Just link og BURN-proof skal ikke lage slike gap). ...DVS når cd-brennern ikke får informasjon fra maskina så stopper den til den får informasjon igjen. Eller hjelper det bare i noen få sekunder?... Du kan gjøre hva du vil på maskinen dersom en brenner har 'underrun' funksjon. Uavhengig av teknologien bak vil selve brenningen stanse opp mens bufferet blir fylt opp. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Du har en veldig gammel maskin, Pentium 200 MMX, skal brenne en 650 mb cd på 40x, dette går rett i dass for at din cpu er for treg til å gjennomføre operasjonen. Du får feil siden maskinen ikke klarer å gi nok informasjon til brenneren. Buffer-under-run teknologien forhindrer dette. Tja tror heller det er harddisken på den maskinen som er problemet, ikke cpu'en. Bare litt pirkete idag Lenke til kommentar
kong figurasjon Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Tja tror heller det er harddisken på den maskinen som er problemet, ikke cpu'en. Bare litt pirkete idag I dag óg...? Lenke til kommentar
lasse Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Drekk skrev: og et råttent skjermkort av typen TNT2 med ussle 32 mb (merker knapt forskjellen om jeg tar det bort) Da vil du vel ikke få bilde på skjermen :o (Jeg måtte bare) Lenke til kommentar
Drekk Skrevet 5. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2003 Drekk skrev: og et råttent skjermkort av typen TNT2 med ussle 32 mb (merker knapt forskjellen om jeg tar det bort) Da vil du vel ikke få bilde på skjermen :o (Jeg måtte bare) Hehe .. joa jeg får da noe .. "No Signal" Men seriøøøst det kortet suger-... til og med skjermkortet på gamle maskina mi funker "nesten" bedre å den var 2 1/2 år gamlar enn den jeg har idag.. da MÅ det være noe skrull ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå