tinsley Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Hei! Har tenkt å kjøpe Xindak XA 6950 forsterker og Xindak Muse Deluxe 1.0 cd-spiller om kort tid. Sliter litt med å velge høyttaler til disse... B&W 805S er jo regnet av mange for å være en av verdens beste stativhøyttalere. Men jeg heller litt mot gulvstående varianter av en eller annen grunn, da har jeg kikke på Vienna Acoustics Bach Grand. Musikken som skal bli spilt er stort sett "voksen" musikk som klassisk, pop, jazz o.s.v. Hvilken av disse to bør jeg velge? Thanks Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Jeg er som sagt stor fan av 805, men har heller ikke hørt VA-høyttaleren. Jeg har forøvrig 805N selv, den litt eldre versjonen av 805 med ekte faseplugg og som er litt mer tungdrevet - kjempefornøyd med denne til jazz og klassisk. Lenke til kommentar
fhl Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Hvis du er interessert i Xindak og Vienna, er kanskje denne posten av interesse. Frode Lenke til kommentar
tinsley Skrevet 18. november 2007 Forfatter Del Skrevet 18. november 2007 Jeg er som sagt stor fan av 805, men har heller ikke hørt VA-høyttaleren. Jeg har forøvrig 805N selv, den litt eldre versjonen av 805 med ekte faseplugg og som er litt mer tungdrevet - kjempefornøyd med denne til jazz og klassisk. Ok. Høres bra ut :-) Xindak forsterkeren skal være bra nok til B&W'ene eller? Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Det vet jeg ikke noe om dessverre. Kjører mine 805 på Electrocompaniets største integrerte på 2x120w. Lenke til kommentar
tinsley Skrevet 18. november 2007 Forfatter Del Skrevet 18. november 2007 Det vet jeg ikke noe om dessverre. Kjører mine 805 på Electrocompaniets største integrerte på 2x120w. Ok. Da skal nok Xindak'en duge til dem. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
DerGeneral Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Jeg liker B&W ene men så har jeg ikke hørt dem andre. DE B&W Høytalerene høres bra ut til Jazz og Classic rock, så det kommer jo litt an på hva du vil høre på. Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Klager ikke på hva de klarer på øvrige sjangre heller, f.eks. Tool og Queens of the Stone Age går også lekende lett. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 B&W er jo egentlig et ganske sikkert valg, hvis du skal ha noe som du vet gir kvalitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå