Gå til innhold

Tips til CD-cover-oppgave

Anbefalte innlegg

Hei. Aldri vært inne på denne delen av forumet før, så det her var litt spenndende :D

Altså, saken er at vi har fått en Cd-cover-oppgave på skolen (Medier og Kommunikasjon, førsteåret). Vi skulle lage tre cover, en av dem av et band vi valgte selv. Jeg valgte da Fall Out Boys album Infinity on High.

Selve grunnidéen for coveret (som jeg detaljert må beskrive i dokumentasjonen som faktisk er det som betyr noe *gjesp*), er at når jeg hører på den platen så får jeg veldig mange inntrykk, og veldig mange bilder og følelser, og alt det har sitt opphav i to høretelefoner. Har da tenkt at det skal komme masse rart ut av headsetet til jenta på bildet. Som dere ser, har jeg begynt litt, men jeg vet ikke hvordan jeg skal fortsette.

Det var egentlig bare flaks at jeg fant et lavoppløselig bilde på google som passa, som jeg endra litt på og vektoriserte. I tillegg har jeg tegnet noen små dotter. Men jeg har ikke peiling på hvordan jeg skal fortsette, jeg har ingen erfaring med å lage slike "vektor-kunstverk" (vet ikke hva det heter), er egentlig ikke så veldig flink i photoshop heller.

Siden det er en skoleoppgave, så bør jeg jo gjøre alt selv, så jeg er ikke ute etter ferdig-løsninger, men tips og "inspirasjon" er det jo ingenting i mot ;)

Først og fremst hvordan jeg skal gjøre det som kommer ut av headsetet jeg er ute etter å få tilbakemelding på.

(Vennligst la vær å diskutere musikken, da jeg ser på det som veldig off-topic i den sammenhengen her...)

post-105542-1195393237_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Jeg synes det du har laget er veldig bra. Liker fargebruken, som står i stil til personen. Det som kommer ut at headsettet er også veldig kult, men jeg synes det blir en anelse for mye. Det ser proft ut, men ettersom du har dette også i tittelen, synes jeg det holder. Prøv å kutte ut de ut av headsettet en gang. Dette er forøvrig bare min subjektive mening, ettersom jeg sliter med å la øynene hvile i komposisjonen.

Men ellers ser det kjempebra ut! Husk at dette bare er min mening.

Edit: Dreit meg ut der. Du trengte tips ikke kritikk.

i alle fall;

Dette er ikke så fryktelig vanskelig å lage i Illustrator,du kan litt Illustrator? Hvis du ikke har det, så last det ned (en demo) og prøv det ut. Du vil da se at det er ganske enkelt å lage slike ting her.

Endret av steffenz
Lenke til kommentar

Har ikke noe i mot kritikk, takk skal du ha ;)

Det med at noe skal komme ut av headsetet var på en måte grunntanken for coveret, men jeg er litt enig at det kan bli litt mye når jeg også har den i logoen. En idé å fjerne det røde i logoen?

Har Illustrator på skole-macen, men har aldri satt meg inn i det, skal se hva jeg får til. Men om noen hadde noen idéer og bare brukt Paint og tegnet opp grovt hvordan jeg kunne hatt disse tingene, så hadde det hjulpet meg stort :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...