NorvegianDad Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Hva er egentlig rootkit,har det en sammenheng med registeret ? Noen som vet om en gratis register-rense-program?noe ala Register Mechanic,bare gratis? Lenke til kommentar
norbat Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Kort fortalt så er rootkit små programmer som har som oppgave å skjule virus, trojanere m.fl og seg selv fra å bli oppdaget. Ang. registerrensprog. så kan CCleaner være et alternativ. All registerrens medfører en viss fare for at noe kan gå galt, så slike program inkl. CCleaner, som jeg anbefaler, brukes på eget ansvar. Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 18. november 2007 Forfatter Del Skrevet 18. november 2007 ok,visste ikke at ccleaner tok registeret også. Det har jeg faktisk på maskinen,det er bare det at når jeg tok en test med registry mechanic(freeware ed.) så fant den ca 500 feil. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 CCleaner er ikke så agressiv som de fleste andre programmer. Dessuten når du sier at Registry Mechanic finner 500 feil, er fordi de vil lokke brukere til å kjøpe produktet. Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 18. november 2007 Forfatter Del Skrevet 18. november 2007 ja,det var jo ingen kritiske feil.Men er jo greitt å få rettet dem opp,derfor lurte jeg på om det er noen gratisprogrammer ala regmech Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 http://free.grisoft.com/doc/download-free-...ootkit/us/frt/0 Lenke til kommentar
wil Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Jeg skal ikke si det for sikkert hvordan det er med Avira sitt gratis Antivirusprogram, men det ser ut som at Avira Premium Security Suite klarer å skanne maskina for Rootkits. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå