zonko Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 (endret) Stemmer det, men det blir samme utfall om han returnerer tre eller fire pakker hvis platene kostet over 100 kr pr. stk. Endret 18. november 2007 av zonko Lenke til kommentar
Panter Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 (endret) § 2. Unntak fra lovens virkeområde Loven gjelder ikke for: b) salg utenfor fast utsalgssted når den samlede kontraktssummen inkludert frakt- og tilleggskostnader som forbrukeren skal betale er under kr 300 Ahh, det var det det å lese hele loven da. Hva er "salg utenfor fast utsalgssted"? Er det internetthandel? § 6. Definisjonerd) salg utenfor fast utsalgssted: salg der forbrukeren inngår avtale eller inngir kjøpetilbud (ordre) i nærvær av selgeren eller tjenesteyteren på annet sted enn dennes faste utsalgssted Er kjøp over internett det? Nei, det defineres som b) fjernkommunikasjon: kommunikasjon som skjer uten at partene er tilstede samtidig, f.eks. ved telefon, trykksaker, fjernsyn og Internett Altså er det ingen krav om kjøpssum. Endret 18. november 2007 av Panter Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Hmmm, så her praktiserer webshopene feil med andre ord? Kanskje en ide å begynne å lese hele loven ja....hehe Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 Ja, kjøpesummen er over 300,-. Jeg skal ha tilbake for 3 pakker med dvd-er og frakten jeg har betalt. Jeg skal selv betale returporto. Noe jeg har forstått feil? Lenke til kommentar
zonko Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Ja, som BennyXNO sa på forrige side får du ikke tilbake fraktprisen på varen hjem til deg, bare prisen på varen. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 Okay. Takk for hjelpen. Ringer deal.no i dag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå