TMH Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 (endret) Utdanner for mange leger Verre for assistentlegene Morgendagens leger i ledighetskø? En fastleges erfaringer 40% av legene jobber for hardt Nå får sivilingeniører jobb Endret 9. september 2008 av TMH Lenke til kommentar
eskhyo Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Slik jeg har skjønt det, blir de fleste leger blir allmennpraktikere, men det tror jeg ikke er noe for meg. Jeg har det ikke helt for å sitte på et kontor dagen lang hvor det strømmer syke mennesker ut og inn, som syter, griner og blør. Med det synet der begynner jeg å lure på om du egentlig vil jobbe med mennesker. Husk at man som spesialist også skal ha god pasientkontakt og lytte til pasientens tanker. Grunnen til at man velger medisin er at man velger et yrke man synes er interessant samtidig som man får gode lønnsutsikter. Det vil bare bli større behov for helsepersonell i årene som kommer. Det vestlige samfunnet opplever en voldsom medikalisering og lege per pasient-forholdet vil øke betraktelig. Lenke til kommentar
TMH Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 (endret) Jeg er klar over det. Når man jobber som lege er det selvfølgelig pasienten man skal forholde seg til i første rekke. Lønn er ikke så viktig - de fleste med lang utdanning i Norge tjener relativt greit uansett. Det viktigste for meg er at jeg gjør noe jeg virkelig vil. Forøvrig var den setningen satt veldig på spissen. Endret 8. november 2008 av TMH Lenke til kommentar
BannanMannen Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Kan noen av de som går medisin i Oslo, skulle dere ønske det. Fortelle meg hva alderen var i snitt, ca. På de som kom inn etter å ha forbedret karakterene sine. Det vil se de som kom inn med det finpussede vitnemålet? Lenke til kommentar
eskhyo Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Snittalderen blant dem som kom inn med ordinærvitnemål er sikkert ca. 24 år etter det jeg kan anslå, men det er mange som er eldre og. Lenke til kommentar
BannanMannen Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 takk for svar, er noen av ordinærvitnemål folka 22 år når de kommer inn 21/22 ? Siden jeg tror en får 2 poeng per år, hvis jeg husker riktig. Og at denne praksisen vil vedvare med den nye reformen i VGS Lenke til kommentar
linekaro Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Jeg er ikke helt enig i at snittalderen i ordinærkvoten i Oslo i høst var 24, selv er jeg 22, og vet om mange flere som er 22, og noen som er 23. Noen veldig få er eldre enn 24, så jeg vil tro at snittalderen er nærmere 23, det er i hvertfall veldig mange i vårt kull som var 21/22 da de begynte! Lenke til kommentar
eskhyo Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Det kan veldig godt være. Jeg gjorde bare et raskt anslag. Lenke til kommentar
BannanMannen Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Aha, så det er mulig, trodde alle som kom inn på den ordinære hadde jobbet seg fult opp med alderspoeng.... Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Aha, så det er mulig, trodde alle som kom inn på den ordinære hadde jobbet seg fult opp med alderspoeng.... 6 i snitt (forbedret), alle realfag og 60 studiepoeng gir deg 60 (karakterene)+ 4 (realfagspoeng)+ 4 (fordypningspoeng)+ 2 (60 studiepoeng) = 70 poeng. Da kommer du inn med to alderspoeng. Max er åtte Lenke til kommentar
BannanMannen Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 ^^ Det er i følge dem gamle reformen, faller ikke alle fordypningspoeng vekk. Og at maks realfagspoen atm er 10, men blir 4. Noe som gir 60 pluss 4 realfags pluss forsvaret pluss alder Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Ja, men da går jo kravene ned Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå