MataFaka Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Har en Dell XPS M1710 med GeForce Go 7900 GTX som virker sykelig varm. Problemet begynte for en måneds tid siden, ved at mens jeg spilte begynte spillene å hakke i 1 minuts tid for så å være bra i 3 min igjen. Jeg trodde først at jeg hadde software problemer, men etter stor opprydding på pc var problemet fortsatt der. Så sjekket jeg temperatur måleren på GPU via nvidia kontrollpanel, der fant jeg ut at GPU hadde en temp på nesten 100 grader når spillet begynte å hakke, og når jeg ikke spilte lå tempen på 70-80 grader ved vanlig windows bruk. Lastet ned et program der jeg kan styre viftene, satte disse på fullt før jeg begynte å spille men tempen ble like høy! Noen der ute som vet hva jeg kan gjøre og/eller kan fortelle meg hva som er galt? Hvorfor så sykelig høy temp? Andre med samme problem? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Hvis dette er en pc du har hatt en stund kan viftene/viftehullene være helt fulle av støv slik at det knapt kommer inn noe luft. Løsningen da blir vel å åpne opp og rense for all støv... Lenke til kommentar
MataFaka Skrevet 24. november 2007 Forfatter Del Skrevet 24. november 2007 Hvis dette er en pc du har hatt en stund kan viftene/viftehullene være helt fulle av støv slik at det knapt kommer inn noe luft. Løsningen da blir vel å åpne opp og rense for all støv... Jeg hadde renset den for støv. Men jeg tok en tlf til Dell, heldig som jeg er så hadde jeg noen få mnd igjen av garanti så Dell fant ut at de ville bytte skjermkort, hovedkort, ram, prosessor og vifter. Selv om årsaket mest sannsynlig var bare viften på GPU siden som var ødelagt. Men i og med at muligheten for at den høye tempen hadde ødelagt flere ting så valgte de det. De sa det var billigere å ta maskinen inn èn gang å bytte masse enn å ta maskinen inn flere ganger. Så nå er PC-en på rep å blir nesten ny. Stort + til Dell for hurtig behandling av min garantisak. Lenke til kommentar
improve Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Hvis dette er en pc du har hatt en stund kan viftene/viftehullene være helt fulle av støv slik at det knapt kommer inn noe luft. Løsningen da blir vel å åpne opp og rense for all støv... Jeg hadde renset den for støv. Men jeg tok en tlf til Dell, heldig som jeg er så hadde jeg noen få mnd igjen av garanti så Dell fant ut at de ville bytte skjermkort, hovedkort, ram, prosessor og vifter. Selv om årsaket mest sannsynlig var bare viften på GPU siden som var ødelagt. Men i og med at muligheten for at den høye tempen hadde ødelagt flere ting så valgte de det. De sa det var billigere å ta maskinen inn èn gang å bytte masse enn å ta maskinen inn flere ganger. Så nå er PC-en på rep å blir nesten ny. Stort + til Dell for hurtig behandling av min garantisak. Du har uansett 5 års reklamasjon hvis det oppstår feil igjen på maskinen som du ikke forårsaker selv. Jeg har hatt samme problemet med en Inspiron og de tok den inn til gratis reparasjon etter 3 1/2 år. Og hvis samme problemet med overoppheting oppstår 3 ganger innen de 5 årene har gått har du faktisk mulighet til å heve kjøpet og få pengene dine igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå