WhoIsLikeGod Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Hei, Den siste måneden har jeg praktisk talt bestemt meg for å dra utenlands til Frankrike på en tennisskole i et helt år. Jeg har to problemer foreløpig; 1. Har jeg lov til å ta et år på utenlandsk skole når jeg starter i 3. klassse? 2. Skolen koster 25 000 euro (rundt 200 000 kroner), hvordan skaffer jeg meg penger til dette? Fins det noe slags stipend eller legater som kan hjelpe meg? Mvh Michael Wilhelmsen Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Hør med Statens Lånekasse: www.laanekassen.no Lenke til kommentar
Thomas J.L Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Hør med Statens Lånekasse: www.laanekassen.no Tror et maks stipend er på rundt 60 000, fikk litt under selv. Er i Cambridge selv for tiden å tar et år utenlands Lenke til kommentar
WhoIsLikeGod Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 Skal sjekke med lånekassa og rådgiveren på skolen. Et stipend på under 60 000 høres greit ut, selv om det fortsatt blir veldig dyrt.. ingen som vet om noen andre stipendmuligheter i tillegg? grunne til at jeg spurte om legater i første post var at noen nevnte det for meg - noen som vet noe om det? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Faren min måtte betale en god del da søsteren ville studere i utlandet. Ta lån Jobb Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Studielån - Vet ikke om denne skolen dekkes av dette, though. Legater - Kjøpt deg legathåndboken. Stipend - Maksstipend til skolepenger er vel 60.000 i året. I tillegg kan du få et par tusen i reisestipend. Jobbe - Sier seg vel egentlig selv... Annet lån - Dette er en mulighet, men jeg stiller meg tvilende til at du som stipend får noe særlig med lån. Det betyr altså at foreldrene dine må låne penger. Lenke til kommentar
Raugen Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Jeg studerer i Frankrike nâ, og jeg fikk 105'000 for to semester i stipend og lân, men det kan vel ha â gjöre med at det er godkjent som höyere utdanning av lânekassen. Fâr ogsâ ca 100€ per mâned i boligstötte fra den Franske stat som kalles CAF. Vet ikke om alle kan fâ dette, men alle pâ universitetet fâr det i alle fall. Lenke til kommentar
Mjoellnir Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Er ikke så sikker på at lånekassa betaler for en tennisskole. Det du kan prøve er jo sportslinja på et universitet eller høyskole og så søke om erasmus middler ved siden av studielån.. Aner ikke om det går. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå