Arvid G Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Jeg har hørt at det er lurt å skjule routernavnet for å minske sjansen for at noen missbruker linjen. Færre som vil klare å oppdage min linje? Jeg logget meg på min router (192.168.2.1) skrev mitt passord og klikket så for å skjule navnet. Når jeg klikket på "admit" mistet jeg internettlinjen min :-( tenkte jeg måtte restarte routeren og gjorde så, men til ingen hjelp. Jeg har som jeg ønsket klart å skjule min linje slik at når jeg klikker på oppdater trådløse nettverk, sees naboens men ikke mitt lenger. Men det hjelper jo lite når jeg ikke kommer inn på mitt eget lenger. Prøver å skrive 192.168.2.1 igjen for å logge meg på min router, men nå kommer jeg ikke inn på den lenger.... Hvordan kan jeg finne igjen min egen router? takker for svar... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Du får prøve å resette den. Trykk inn en pennespiss i det lille hullet bak i ca 10 sek til lampene foran blinker/slukker. Lenke til kommentar
Arvid G Skrevet 18. november 2007 Forfatter Del Skrevet 18. november 2007 Takk for raskt svar la7dfa.com Jeg har trykket inn og holdt til lysene slukket. Restartet så maskinen (hadde ikke gjort det tidligere...) og så fikk jeg opp min gamle router med det orginale navnet (Belkin54g). Nå er min linjen åpen/ikke sikret ifølge tilgjengelige trådløse nettverk. Men fremdeles klarer jeg ikke å komme inn på den! Jeg prøver å reparere linjen men den klarer ikke å få kontakt. Blir til at den velger naboens åpne linje (dlink). Prøver å gå til 192.168.2.1 når jeg er koblet opp med naboens linje og når jeg ikke har kontakt med noen uten suksess uansett. De fleste av derre har vel gjettet mitt kompetansenivå innen dette... hva er neste tips Lenke til kommentar
Arvid G Skrevet 18. november 2007 Forfatter Del Skrevet 18. november 2007 Så klarte jeg å ordne det... Gidder ikke og prøve å skjule routernavnet igjen! Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Sett bare kryptering på, eller godkjenning av MAC-adresser. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Velger du WPA krytering er du temmelig sikker. Jeg leste om en som hadde beregnet tid det ville ta å hacke WPA2 og tiden var lengre enn jordens levetid. WEP er derimot enkelt å knekke, så styr unna WEP om du vil unngå mulig misbruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå