Postkassestativ Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Tar opp diskusjonen fra Opel Omega 1996 2.5GL V6 Workcase-tråden der det ble heller mere snakk om rust på biler enn Opel Omega. Jeg vet og har sett at Opel ikke lengre har rustrekorden. Jeg mener at Mercedes W124 er kroniske på rust. Mange sier at karosseriet etter var mye verre, noe som godt kan være sant Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 (endret) alle eldre biler ruster så fremt du ikke tar vare på dem. toyota hilux er det lite håp for unasett tror jeg Endret 18. november 2007 av Henrik2k Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 alle eldre biler ruster så fremt du ikke tar vare på dem. toyota hilux er det lite håp for unasett tror jeg Hilux er ikke spesiellt ille, den har ramme så det skal mye til før rust blir alvorlig på rammebiler. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 alle eldre biler ruster så fremt du ikke tar vare på dem. toyota hilux er det lite håp for unasett tror jeg Hilux er ikke spesiellt ille, den har ramme så det skal mye til før rust blir alvorlig på rammebiler. Hiace / Kickass er vel verre Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Jeg har hatt mangel Opel, og rust har vært et problem, spesielt på 1986-1991. Etter å ha solgt min siste Ascona-C (-88) styrte jeg unna Opel frem til de kom med galvanisert karosseri, og kjørte VW, Fiat og Peugeot noen år. Den 1999 Astra jeg har nå, er galvanisert, og har holdt seg veldig bra, så det er tydlig at Opel har lært. Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Nyere MB C-klasse måtte jo ta inn alle bilene sine fordi dørene rustet opp Lenke til kommentar
agvg Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 MB har hatt rimelig store problemer med rust, til og begynne med fikk vel kundene omtrent samme beskjeden som du prøver deg på, at det var dårlig vedlikehold, feil bruk osv men til slutt måtte BOS innrømme at rustbeskyttelsen og designet på løsningene var elendig. I sverige har det hvert flere tilfeller av at noen år gamle MB faktisk har kollapset pga store rustskader i hjulopphenget og fjærfester. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 (endret) Det var ikke bare med C-klassen det skjedde. E-klassen hadde også problemet noen år tilbake. Kjenner noen som måtte bytte dørene på sin E230(?), fordi de var fulle av rust allerede etter 2 år.. Endret 20. november 2007 av JohndoeMAKT lite hyggelig avsporing fjernet, §1 og §2 folkens Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 german quality at it's best^^ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Citroen er den eneste bilen jeg har sett der traversen hadde ett stort rusthull. Var sikkert 10X20 cm. Traversen er flere mm tykk! Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 eldre franske biler ruster jo noe jævlig de også , imens japsene ruster i kanaler og forskjermer ruster franskmenn i bærerbruer forskjermer og det ene og det andre Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 (endret) german quality at it's best^^ jøss da, tyske biler er det simpleste som man kan få tak i, ruster gjør de å samt masse feil. Hyper avanserte hjuloppheng på den store tyske kjærra ja: bare for sammenlige hjulopphenget på bilen min: Endret 20. november 2007 av freddy85 Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Hiace er den bilen jeg har sett med mest rust.. den litt eldre typen.. finnes jo ikke EN uten rust, helt grusomt. Franske biler eldre enn 20 år er vel ikke å se på veien lenger.. Rustet nok godt de ja.. Men det finnes noen prakteksemplarer som har hatt entusiasteiere, men de har blitt utbedret på mange måter, så de ruster ikke opp. Sjeldent jeg ser eldre japsebiler uten rust.. Stort sett krokandetaljer på alle biler jeg ser som er 10-15 år gamle. Biler som jeg har hatt inntrykk av at har lite rust har vært Audi. De var forut for sin tid mtp. galvanisering og skikkelig drenering.. Generell rustbeskyttelse. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Hiace er den bilen jeg har sett med mest rust.. den litt eldre typen.. finnes jo ikke EN uten rust, helt grusomt. Franske biler eldre enn 20 år er vel ikke å se på veien lenger.. Rustet nok godt de ja.. Men det finnes noen prakteksemplarer som har hatt entusiasteiere, men de har blitt utbedret på mange måter, så de ruster ikke opp. Sjeldent jeg ser eldre japsebiler uten rust.. Stort sett krokandetaljer på alle biler jeg ser som er 10-15 år gamle. Biler som jeg har hatt inntrykk av at har lite rust har vært Audi. De var forut for sin tid mtp. galvanisering og skikkelig drenering.. Generell rustbeskyttelse. Syntes jeg ser flere eldre japser en audi\bmw\mercedes på veien tross "galvaniseringa". Gjennomsnittsalder ved vraking i år: Chevrolet 24,0 Mercedes-Benz 21,9 BMW 19,6 Audi 19,4 Mazda 19,4 Toyota 19,2 audi\bmw er i utgangspunktet en mye dyrere bil en mazda og toyota og likevell blir den vraka omtrent likt merca har 2 år lengere gjennomsnittsalder, men man ser at dem har tapt seg,, kjenner en som har noen år ganmmel merce som det florerer rust på. Lenke til kommentar
Golito Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 merce e-klasse er en meeeget god kandidat. Nevner eksempler som jeg kjenner personlig/har sett med egne øyne. Eksempel 1: 2001modell, 60k km, vasket ofte og pent behandlet samt garasje hele året. Byttet dører. Eksempel 2: 2000modell, 130?k km, stått ute, byttet alle dører+tak av det jeg vet om, gikk på garanti etter krangling(!) og lakkering og leiebil måtte betales av eier. Kosta 9k eller noe i egenutgifter. Eksempel 3: Samme karoseri med andre baklykter, ca 1998model som jeg så på en parkingsplass. Lakkert hvit, og rusta RANT, MASSE rust og det så langt verre ut en noen av gamle 240/hiace jeg noengang jeg har sett. Vi snakker her om en bil som er under ti år koster en halv million og oppover. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå