Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Alle biler ruster, men Opel har "Rekord"! Eller har den det!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg har hatt mangel Opel, og rust har vært et problem, spesielt på 1986-1991. Etter å ha solgt min siste Ascona-C (-88) styrte jeg unna Opel frem til de kom med galvanisert karosseri, og kjørte VW, Fiat og Peugeot noen år. Den 1999 Astra jeg har nå, er galvanisert, og har holdt seg veldig bra, så det er tydlig at Opel har lært.

Lenke til kommentar

MB har hatt rimelig store problemer med rust, til og begynne med fikk vel kundene omtrent samme beskjeden som du prøver deg på, at det var dårlig vedlikehold, feil bruk osv men til slutt måtte BOS innrømme at rustbeskyttelsen og designet på løsningene var elendig.

I sverige har det hvert flere tilfeller av at noen år gamle MB faktisk har kollapset pga store rustskader i hjulopphenget og fjærfester.

Lenke til kommentar

Det var ikke bare med C-klassen det skjedde. E-klassen hadde også problemet noen år tilbake. Kjenner noen som måtte bytte dørene på sin E230(?), fordi de var fulle av rust allerede etter 2 år..

Endret av JohndoeMAKT
lite hyggelig avsporing fjernet, §1 og §2 folkens
Lenke til kommentar
german quality at it's best^^

jøss da, tyske biler er det simpleste som man kan få tak i, ruster gjør de å samt masse feil.

dsc00008xr0.th.jpg67668686yf9.th.jpg765876vg2.th.jpg54336xw5.th.jpg

Hyper avanserte hjuloppheng på den store tyske kjærra ja:

54664ca2.th.jpg

bare for sammenlige hjulopphenget på bilen min:

14716640se5.th.jpg54894766ww7.th.jpg

Endret av freddy85
Lenke til kommentar

Hiace er den bilen jeg har sett med mest rust.. den litt eldre typen.. finnes jo ikke EN uten rust, helt grusomt. Franske biler eldre enn 20 år er vel ikke å se på veien lenger.. Rustet nok godt de ja.. Men det finnes noen prakteksemplarer som har hatt entusiasteiere, men de har blitt utbedret på mange måter, så de ruster ikke opp.

Sjeldent jeg ser eldre japsebiler uten rust.. Stort sett krokandetaljer på alle biler jeg ser som er 10-15 år gamle.

Biler som jeg har hatt inntrykk av at har lite rust har vært Audi. De var forut for sin tid mtp. galvanisering og skikkelig drenering.. Generell rustbeskyttelse.

Lenke til kommentar
Hiace er den bilen jeg har sett med mest rust.. den litt eldre typen.. finnes jo ikke EN uten rust, helt grusomt. Franske biler eldre enn 20 år er vel ikke å se på veien lenger.. Rustet nok godt de ja.. Men det finnes noen prakteksemplarer som har hatt entusiasteiere, men de har blitt utbedret på mange måter, så de ruster ikke opp.

Sjeldent jeg ser eldre japsebiler uten rust.. Stort sett krokandetaljer på alle biler jeg ser som er 10-15 år gamle.

Biler som jeg har hatt inntrykk av at har lite rust har vært Audi. De var forut for sin tid mtp. galvanisering og skikkelig drenering.. Generell rustbeskyttelse.

Syntes jeg ser flere eldre japser en audi\bmw\mercedes på veien tross "galvaniseringa".

Gjennomsnittsalder ved vraking i år:

Chevrolet 24,0

Mercedes-Benz 21,9

BMW 19,6

Audi 19,4

Mazda 19,4

Toyota 19,2

audi\bmw er i utgangspunktet en mye dyrere bil en mazda og toyota og likevell blir den vraka omtrent likt merca har 2 år lengere gjennomsnittsalder, men man ser at dem har tapt seg,, kjenner en som har noen år ganmmel merce som det florerer rust på.

Lenke til kommentar

merce e-klasse er en meeeget god kandidat.

Nevner eksempler som jeg kjenner personlig/har sett med egne øyne.

Eksempel 1:

2001modell, 60k km, vasket ofte og pent behandlet samt garasje hele året. Byttet dører.

Eksempel 2:

2000modell, 130?k km, stått ute, byttet alle dører+tak av det jeg vet om, gikk på garanti etter krangling(!) og lakkering og leiebil måtte betales av eier. Kosta 9k eller noe i egenutgifter.

Eksempel 3:

Samme karoseri med andre baklykter, ca 1998model som jeg så på en parkingsplass.

Lakkert hvit, og rusta RANT, MASSE rust og det så langt verre ut en noen av gamle 240/hiace jeg noengang jeg har sett. Vi snakker her om en bil som er under ti år koster en halv million og oppover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...