compesce mentem Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Hei.. Jeg tenkte på å importere en ford mustang til sommeren, men da jeg var på nettet og så på den slags bil var det nesten ingen til salgs? Va kommer dette av? Noen så vett om det er import forbud av denne typen bil? Kostet heller ikke mer enn 140,000kr å få den in til norge. Noen så har erfaring med denne typen bil? http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=baqbzo1stfgc Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 (endret) Ingen problemer med å ta inn en slik bil, men de kan være ganske tungsolgte videre igjen med V6'ern. Er forøvrig ikke så alt for lenge siden at de ble godkjente i Norge, før det var de kun på flyttegodts samt en liten håndfull som ble tatt inn helt spesielt (på midten av 90 tallet). Originalt yter V6'eren før 1999 146hk og det kan bli ganske snaut selv om du har greit med dreimoment, spesielt med automat. Du bør virkelig se ann bilen før du tar inn en, det bruker å skille lite mellom en superstrøken modell kontra en med masse riper, bulker og lang kjørelengde. Importavgiften er tross alt den samme. I 1999 kom en facelift med mye skarpere linjer. V6'eren ble også oppgradert til 190hk (og det er IKKE bare en chip som skal til på eldre modeller). Min far har en 97 modell V6'er i cabutførelse. Ikke spesielt rask, men du fanger maaange blikk når du kommer kjørende. Utrooolig lett å få tak i deler til hvis du bestiller fra USA, men det er null problem i Norge heller - men til enn litt høyere pris. Finnes oppgraderingsdeler i bøtter og spann også. Min fars har gule koni rund baut, tårnstag, cold air kit, letta svinghjul, større throttlebody, fullt sportseksos, samt 13" skiver frem og 12" bak med 4 pot kalippere. Kompressor er også på vei nå for å øke trøkket litt. Bilde av deler av morroparken vår (mangler -71 Mach 1 og -77 Mach 1) Endret 18. november 2007 av TomasK Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Maa det vaere akkurat 96 modell? 94-98 er vel samme generasjon? Her har du 160+ 96 modeller til salgs i USA Og her har du 800+ 94-98 modeller. Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 94 til 98 er samme bilen, men i 96 kom det en ny V8 på 4,6 liter som tok over for den gamle 5.0'en. Personlig ville jeg heller sett etter en 99 modell med 190hk eller en 96 med V8 på 215hk. Lenke til kommentar
compesce mentem Skrevet 20. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2007 Når jeg ser på f.eks autodb finner jeg ingen Mustanger som er hard top. Men bare Convertible. Va er grunnen til dette? Har også hørt at det er billigere med Convertible, stemmer dette? Hvorfor er det så lite hard top`er her til lands? Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Min teori er at cab'en er mer attraktiv som sommerbil enn hardtop. Hardtop igjen blir kanskje mer gøyal med V8'er siden man da får en bil som ser tøff ut OG går greit. Min mening er at V6'eren ikke står i stil til utseendet. Må ofte betale mer for en strøken cabriolet enn en hardtop. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Når jeg har vært i USA, har jeg lånt bl.a. en Mustang GT med 5.0 V8 av noen venner som bor der. Bilens utseende og image tatt i betraktning, ville jeg ikke vurdert noe mindre enn V8 i denne bilen, ihvertfall dersom jeg skulle velge hardtop. Cab er litt mindre "muskelbil-preget", og her spiller det mindre rolle. Lenke til kommentar
compesce mentem Skrevet 21. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2007 Så denne typen bil er ikke svartelistet hos biltilsynet i norge? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Så lenge det er snakk om en bil som er godkjent i EU bør det ikke være noe problem. Bortsett fra avgiftene, da... Lenke til kommentar
97H1 Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 (endret) Nei,den er ikke svartelistet. Hardtop Hardtop 2 Endret 21. desember 2007 av 97H1 Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Forøvrig greit å vite at det er null problem å skaffe + montere kompressor på V6 modellen. Med moderat presse vil du havne på samme hk nivå som V8 modellen, men få en med litt bedre vektfordeling pga lettere motor. En kompressor til -94/-98 mod V6 ligger på rundt 2500$ og er en forholdsvis enkel affære å montere. Med andre ord: Du kan bygge en rimelig rå V6'er med kompressor+div trim, eksosanlegg med dobbelt utblås, 13" skiver, heftig understell til samme prisen som å importere tilsvarende V8'er (drøyt 50 lapper i forskjell i avgifter på en 96 modell). Da vil du ha en bil som kjører fra 8'eren på rett vei og knuser den i svingene. Verdt å tenke på. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Men lyden blir aldri den samme av en V6 som en V8... For de som bryr seg om sånt, da Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Kjøp denne da vel, litt nyere, men mye råere http://pal.finn.no/pal/abcars/car/object?f...9edbqTzBp102531 Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Kjøp denne da vel, litt nyere, men mye råere http://pal.finn.no/pal/abcars/car/object?f...9edbqTzBp102531 Denne var jo mye fetere, men er litt prisforskjell på disse iforhold til 96modell. Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Sistnevnte GT er uten engangsavgift på rundt 480.000,- så den blir vel rimelig kostbar.. Skal man ha 2005+ mod V6'er så bør man definitivt ta inn en selv fra USA, da de i Norge er ekstremt høyt priset. Med de nye avgiftsendringene som ble utført (CO2 i stedenfor motorvolum) har de dessuten blitt 40-50.000,- billigere å ta inn. Mao kan man få en 2005 V6 ferdig regga for under 350.000,- uten problem (co2 utslipp på V6 = 254 g/km, vekt ca 1550kg). Lenke til kommentar
LarsE_1977 Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Sistnevnte GT er uten engangsavgift på rundt 480.000,- så den blir vel rimelig kostbar.. Skal man ha 2005+ mod V6'er så bør man definitivt ta inn en selv fra USA, da de i Norge er ekstremt høyt priset. Med de nye avgiftsendringene som ble utført (CO2 i stedenfor motorvolum) har de dessuten blitt 40-50.000,- billigere å ta inn. Mao kan man få en 2005 V6 ferdig regga for under 350.000,- uten problem (co2 utslipp på V6 = 254 g/km, vekt ca 1550kg). Hvor fikk du tak i informasjonen om Co2 utslipp? Tollvesenet vil vel sikkert at en kan dokumentere dette, for å få beregnet avgiftene. Har kontaktet Ford Motor Norge, og de sier at det ikke finnes slik dokumentasjon. De sier at jeg må beregne avgifter på "gamlemåten". Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Det er tallene Ford i USA selv opererer med, men jeg så jo det etterpå at de tallene ikke var godkjente i Norge. Akkurat som om Norske stat ved bedre enn produsenten.. Da blir det gamlemåten da, og endel dyrere å få norske skilter på bilen(e). Lenke til kommentar
benbeni89 Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Hei! Låner tråden litt jeg.. Er det noen her som har importert en Ford Mustang 2006-mod ? 4L V6.. Lurer litt på hva som må gjøres med den før man kan registrere den osv.. Takker for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå