Gå til innhold

Noen som har noen forslag

Anbefalte innlegg

Liker godt å lese bøker som har en viss lærdom å dytte ut av seg uten å bli kjedelig. Da tenker jeg på bøker som Da Vinci koden, Dracula av Bram Stoker som jeg nylig har lest. Trenger noen fler anbefalinger i denne kategorien. Er neimen ikke helt sikker på eksakt kategori for disse bøkene heller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hva slags lærdom du tenker på jeg, men jeg synes det er mye lærdom å hente om Afghanistan (og vennskap og kjærlighet m.m.) i Khaled Hosseini's romaner Drageløperen og Tusen strålende soler..veldig spennende er de også. Anbefales hvis du ikke har lest de. (Anbefaler engelsk utgave, billigutgaver det nå)

RandiA

Lenke til kommentar

Jeg bare slenger ut noen titler, så kan du sjekke dem ut om du gidder. Amazon.com har massevis av brukeranmeldelser og muligheten til å bla i mange av bøkene. :)

Den skarpsindige lavadelsmann Don Quijote av la Mancha av Miguel de Cervantes Saavedra

Fatalisten Jacques og herren hans av Denis Diderot

Greven av Monte Christo av Alexandre Dumas

Baudolino av Umberto Eco

Rosens navn av Umberto Eco

Foucaults Pendel av Umberto Eco

Døde sjeler av Nikolaj Gogol

Dvergen av Pär Lagerkvist

Keiseren av Portugalia av Selma Lagerlöf

Frankenstein av Mary Shelley

Kartusianerklosteret i Parma av Stendhal

Dokumenter vedrørende spilleren Rubashov av Carl-Johan Vallgren

Candide av Voltaire

Edit: Jeg så på spørsmålet ditt en gang til, og det er mulig jeg har bomma litt... Men Eco-bøkene er i alle dugelige, skulle jeg tro.

Endret av Lolla Palooza
Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...