rkalland Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Liker godt å lese bøker som har en viss lærdom å dytte ut av seg uten å bli kjedelig. Da tenker jeg på bøker som Da Vinci koden, Dracula av Bram Stoker som jeg nylig har lest. Trenger noen fler anbefalinger i denne kategorien. Er neimen ikke helt sikker på eksakt kategori for disse bøkene heller. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Vet ikke hva slags lærdom du tenker på jeg, men jeg synes det er mye lærdom å hente om Afghanistan (og vennskap og kjærlighet m.m.) i Khaled Hosseini's romaner Drageløperen og Tusen strålende soler..veldig spennende er de også. Anbefales hvis du ikke har lest de. (Anbefaler engelsk utgave, billigutgaver det nå) RandiA Lenke til kommentar
rkalland Skrevet 18. november 2007 Forfatter Del Skrevet 18. november 2007 Liker godt bøker som baseres på eldre skikkelser og hendelser. Som nettop Da vinci koden, Dracula og tempelridderne. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Liker godt bøker som baseres på eldre skikkelser og hendelser. Som nettop Da vinci koden, Dracula og tempelridderne. Ok.... :!: men det er interessant å variere litt også. RandiA Lenke til kommentar
rkalland Skrevet 18. november 2007 Forfatter Del Skrevet 18. november 2007 hehe litt klønete skrevet kanskje. ikke nødvendigvis de bøkene eller personene. Men skikkelser og hendelser basert på før 1900 tallet. Da tror jeg at jeg har ordlagt meg greit nok Lenke til kommentar
Lolla Palooza Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 (endret) Jeg bare slenger ut noen titler, så kan du sjekke dem ut om du gidder. Amazon.com har massevis av brukeranmeldelser og muligheten til å bla i mange av bøkene. Den skarpsindige lavadelsmann Don Quijote av la Mancha av Miguel de Cervantes Saavedra Fatalisten Jacques og herren hans av Denis Diderot Greven av Monte Christo av Alexandre Dumas Baudolino av Umberto Eco Rosens navn av Umberto Eco Foucaults Pendel av Umberto Eco Døde sjeler av Nikolaj Gogol Dvergen av Pär Lagerkvist Keiseren av Portugalia av Selma Lagerlöf Frankenstein av Mary Shelley Kartusianerklosteret i Parma av Stendhal Dokumenter vedrørende spilleren Rubashov av Carl-Johan Vallgren Candide av Voltaire Edit: Jeg så på spørsmålet ditt en gang til, og det er mulig jeg har bomma litt... Men Eco-bøkene er i alle dugelige, skulle jeg tro. Endret 21. november 2007 av Lolla Palooza Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå