Gå til innhold

Beste spillet så langt i denne generasjonen konsoller, hva synes du?

LucarioX

Beste spillet så langt på denne generasjonen konsoller  

208 stemmer

1. 1. Velg tittel

• Gears of War
      24
    • Super Mario Galaxy
      30
    • Zelda Twilight Princess
      15
    • Bioshock
      12
    • Uncharted
      37
    • Ratchel & Clank Tools of Destruction
      4
    • Halo 3
      7
    • Call of Duty 4: Modern Warfare
      41
    • Excite Truck
      0
    • Forza Motorsport 2
      4
    • Mass Effect
      34

Anbefalte innlegg

Dette kommer til å høres utrolig teit ut (but me cares not): Call of Duty 2 til XBox 360.

Okei, jeg innrømmer såpeglatt at det ikke er spesielt revolusjonerende på noen måte, og at det har mange åpenbare mangler. Men dette til tross, er det definitivt denne generasjonens spill som har gitt meg mest moro. Stemningen i spillet er fortsatt upåklagelig. Ingen andre spill gir en like intens følelse av å være tilstede under andre verdenskrig. Og jeg synes at den krigen på mange måter er mer spennende enn den fiksjonelle krigen i Modern Warfare. Leveldesignet er mye mindre urbant og klarer virkelig å gi meg følelsen av å være et helt annet sted, i en helt annen tid. Dessuten er følelsen av krig mye mer tilstedeværende. I Modern Warfare føles det kun som om du utrydder mindre terroristgrupper som i et hvilket som helst Tom Clancy-spill, og at det faktisk ikke er en verdenskrig du er en del av. Du føler deg isolert bak fiendens linjer, omringet, uten høyteknologiske hjelpemidler eller et helikopter to minutter unna. Våpenene i spillet er også mye morsommere. Hvert våpen har sitt eget bruksområde til forskjellige situasjoner, og ingen to våpen føles like. Favoritten er fortsatt Kar98 uten scope. Høy treffsikkerhet og veldig kraftig, ankepunktetet er at det ikke er semi-automatisk og tar litt tid å lade. Herlig balansert. I Modern Warfare er brorparten hel-automatiske med god rekkevidde. Kjedelig spør du meg. Spesielt merker man dette i multiplayeren. Spiller man i Toujane, er Kar98 et ypperlig våpen, mens en pumpehagle nesten er ubrukelig. Og igjen er banedesignet supert. Alle multiplayer-banene er perfekt balansert med tanke på objekter man kan gjemme seg bak og avstander mellom dem. Hadde ikke multiplayeren vært så plaget med lagg og faenskap, hadde jeg fortsatt spilt CoD2 til fordel for CoD4.

CoD4: Modern Warfare er et knallbra spill, kanskje årets beste, men CoD2 er fortsatt et lite hakk morsommere. For alt jeg vet er Mass Effect enda morsommere enn begge to.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nesten umulig å si, er så mange bra ute nå og det kommer veldig mye denne og neste mnd. Skjønner ikke at folk er så gira på det nye Mario spillet...det er noe som kunne kommet til N64/Gamecube...hører ikke hjemme i denne generasjonens konsoller...

Nei er mye som ikke hører hjemme i denne generasjonen. Er vel bare PS3 som er neste generasjon, med next-gen rumble på next-gen kontroll med next-gen hardware som bare next-gen utviklere kan utnytte ;)

Anyway.

Jeg er spent på hvordan Mass Effect blir. Jeg tror at Game of the year prisen kan bli vanskelig å kåre, ettersom vi har fått en del gode perler i dette året.

Lenke til kommentar

Det som sitter høyest for meg nå er Super Mario Galaxy. Ikke ofte du ser nærmest perfekte spill som dette. Bedre plattformtittel skal du se lenge etter. Musikken er herlig, spesielt retromusikken. Du vil faktisk ikke slutte, du må videre for å se hva som hvilker bak neste galakse.

Lenke til kommentar

Ikke for å kritisere(og SMG er sikkert et supert spill) så synes jeg personlig at det beste spillet burde være et spill som dytter alt framover, gameplay, grafikk, musikk og online og til nå er det veldig få som gjør dette komplett. Synes kanskje bare at Gears of War er det eneste som jeg kan tenke på i farta(selv om jeg skrev AC tidligere, synes AC dytter mer generelt på spillutviklere).

Selvsagt dette kan være en definisjonssak, SMG dytter bokstavelig talt på Wii, men Gears of War presser både Xbox 360 og Ps3 utviklerer til å sikte høyere.

Lenke til kommentar
For min del tror jeg nok at Gears of War kommer sterkest ut til nå. Utrolig lenge siden jeg har hatt det så gøy med et spill, fantastisk gameplay. Co-op var helt konge, og multiplayeren er absolutt av aller høyeste klasse. Halo 3 kommer også høyt opp, en flott slutt på en fantastisk sci-fi trilogi og spillet tar virkelig multiplayer på konsoll til et nytt nivå med forge, theatre og en rent autistisk registrering av statistikk på bungie.net.
Mer eller mindre enig. Men Halo 3 er ikke den slegga som jeg håpte det ville bli. Gears of War derimot er det spillet som har gitt meg desidert mest moro for pengene, og jeg spiller det fremdeles aktivt.
Lenke til kommentar

Har bodd i Barcelona i hele høst, og har dermed til gode å få satt tennene i spill som Forza2, BioShock, Assassin's Creed, CoD4, RE4:Wii Edition, Metroid Prime 3, Orange Box...ja, dere ser poenget. Derfor blir det for min del et tett race mellom Gears of War og Rainbow Six:Vegas. Begge er fabelaktige spill i singleplayer, coop og online, og har en utrolig gjenspillingsverdi. Satt faktisk og spilte terrorist hunt 7 timer i strekk på realistic med en kompis, fantastisk morsomt og ikke minst utfordrende. Grunnen til at Gears of War eventuelt trekker det lengste strået, er at coop-delen(campaignwise) på R6 ikke er like bra gjennomført som på GoW(mangler videoer bla, var ofte at kompisen min som ikke hadde spilt det før ble sittende som et stort spørsmålstegn).

Lenke til kommentar
Ikke for å kritisere(og SMG er sikkert et supert spill) så synes jeg personlig at det beste spillet burde være et spill som dytter alt framover, gameplay, grafikk, musikk og online og til nå er det veldig få som gjør dette komplett. Synes kanskje bare at Gears of War er det eneste som jeg kan tenke på i farta(selv om jeg skrev AC tidligere, synes AC dytter mer generelt på spillutviklere).

Selvsagt dette kan være en definisjonssak, SMG dytter bokstavelig talt på Wii, men Gears of War presser både Xbox 360 og Ps3 utviklerer til å sikte høyere.

Nå er det ikke sånn at et hvert spill må eller bør ha online, det er ikke noe man må klemme inn i et spill bare for å oppfylle et krav, hvis det er passer til spillet man lager selvsagt kan man ha online, men det er ikke alle spill som må ha det, og siden du også nevner gameplay OG musikk så bør du kanskje spille Mario Galaxy, full orkester musikk og et av de absolutt beste soundtrackene jeg har hørt i et spill, pluss et polert gameplay som ytterst få andre spill kan matche.

Assassins Creed er ikke noe mer enn middelmådig, den får full pot på grafikkdelen, men man kan jo se hva som skjer når det ikke satses på kreativt gameplay, når man rett og slett får en vask, rens repeter formel på 9 duder før spillet er over. Gears of War er et bra spill, med en fantastisk dårlig story, kortvarig, en smule ensformig selv for sin korte lengde og ikke minst kanskje tidenes mest påklistra og unødvendige online mode (nå snakker jeg ikke om coop delen som er rimelig underholdende).

Super Mario Galaxy har for min del bevist det jeg visste men mange ser ut til å ha glemt, at man trenger ikke HD for å få de største spillopplevelsene.

Lenke til kommentar

Enig. Og ut i fra det jeg har sett/lest og spilt, så er Mario Galaxy et spill som virkelig gir kommende platformers, og spill generelt et kraftig spark i raua. Her er fokuset tilbake på det som virkelig teller, morsomt gameplay. Platforming sjangeren har nesten vært død i hjemmekonsollverdenen, de få såkalte platformerne som har kommet har i bunn og grunn vært 3. person shooters med en haug småting å samle på (Ratchet, I'm looking at you)

Galaxy har utført munn-til-munn på platforming sjangeren, og den står sterkere enn noen gang. Mario Galaxy er en milepæl. Og derfor er det GOTY for meg, og det mest imponerende/beste spillet denne generasjonen.

Så utrolig mange bra ideer i et spill er bare sinnsykt. Å legge til en faktor, tyngdekraft, er den beste "tvisten" noensinne - Galaxy blir så mye mer enn et vanlig platform-spill. Det skader ikke at spillet ser smoking hot ut heller, utrolig hva utviklerne har fått til med Wiis beskjedne hardware.

Galaxy på førsteplass, med Bioshock og COD4 på en finfin delt 2. plass. Det første for å ha gitt meg den største FPS opplevelsen jeg har hatt offline, og det andre for å ha gjort det samme online.

Utenom disse så digget jeg Guitar Hero 2 (x360). Gears of War var også en liten revolusjon, selv om campaignen var like ca. dyp som Arnolds (Schwarzenegger eller hvordan det staves) terminator-manus. Wow faktoren det visuelle intrykket bød på, i tillegg en overraskende morsom multiplayer gjorde allikevel dette til mitt mest spilte online spill gjennom tidene, selv om COD4 kommer til å endre på dette.

Edit: Leif ut

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

SMG er da veldig innovativ hva gjelder banedesign, kameraføring og bruken av tyngdekraft. Spillfølelsen er perfeksjonert til fingerspissene, grafikken er så bra som man kan få til på maskinvaren og lyden er det få spill som er i stand til å matche.

Skjønner ikke hvorfor det skal være et kriterium at det beste spillet skal pushe grensene (hvorfor kan ikke det beste spillet bare være det spillet som man synes er best å spille? ;)) men SMG er ingen rehash av Mario 64.

Personlig så velger jeg excite truck. Et spill med mange mangler, men utrolig morsomt å spille.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Jeg har spilt mange av spillene som har kommet ut denne generasjonen, uten at jeg tror jeg klarer å trekke frem ett spill som er klart bedre enn de andre.

I de aller fleste tilfeller, så å si uavhengig av hvor bra et spill er, klarer det sjelden å oppta meg lenger enn en helg/en uke før jeg går lei. Av spillene jeg har brukt mest tid på i denne genrasjonen, er vel Guitar Hero II og III verdt å trekke frem, for tror ingen andre titler kommer i nærheten.

Co-op i både Gears of War og Halo 3 var utrolig gøy, men Gears of War er nok det som har gitt meg størst "Wow"-øyeblikk når man starter det opp for første gang. Multiplayerdelen bryr meg midt på ryggen (evt. litt nedenfor ryggen), da å spille med tilfeldige folk på Xbox Live er en ganske så grusom opplevelse.

Har ikke spilt hverken Assassin's Creed eller Super Mario Galaxy nok til å kunne uttale meg om hvorvidt det er de beste spillene eller ei.

Lenke til kommentar

Vel, det spillet jeg har hatt mest gøy av er Resident Evil 4. I for for seg er det jo en remake fra en eldre konsoll, men jeg hadde ikke spilt det før jeg kjøpte det til Wii. Men det er godt mulig at RE 4 blir degradert til andreplass når jeg har fått spilt Super Mario Galaxy litt mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...