Gå til innhold

Autofokus (AF) valgene på EOS 400D

Anbefalte innlegg

Som nybegynner har jeg hovedsaklig holdt meg til fotografering med blendervalgt innstilling. AV posisjon. Men jeg blir ikke helt klar over hva slags innstilling det er greiest å ha "Autofokus metoden" innstilt på. Jeg har latt den stå på One-shot AF, og ikke drevet og byttet noe der. Er det kanskje lurere å la den stå fast på All-focus AF ?...av de tre valgene man har der, hva bør man altså la denne funksjonen vanligvis stå på?

RandiA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er litt smaks-sak. Jeg har kameraet i One-shot det meste av tiden. Dette er nok fordi jeg tar mest bilder av stillestående motiver. Jeg har også satt kamera til å bruke kun det midterste fokuspunket, slik at jeg har full kontroll (ihverfall inbiller jeg meg at jeg har det :) )

Tom

Lenke til kommentar
Det er litt smaks-sak. Jeg har kameraet i One-shot det meste av tiden. Dette er nok fordi jeg tar mest bilder av stillestående motiver. Jeg har også satt kamera til å bruke kun det midterste fokuspunket, slik at jeg har full kontroll (ihverfall inbiller jeg meg at jeg har det :) )

Tom

Takk, da ser det ut som det kanskje ikke har så mye å si...greit å vite før man drar ut på dagens tur. :yes: ....har visst ikke gjort noe med focus-punktene jeg, tror det forhåpentligvis ordner seg selv når jeg bruker AV-innstilling.

RandiA

Øving

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...