KjellV Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Hei! Skal gå til innkjøp av noen vifter nå og lurer på om dette blir bra: Inn: CFM M3 Radiator: 38,4 65 HDD: 32,4 55 Totalt: 70,8 120 Ut: CFM M3 Vifte 1: 27 45 Vifte 2: 27 45 Totalt: 54 90 Har i tillegg strømforsyningen (Chieftec 360watt) som trekker luft ut. Lenke til kommentar
Kalle Klon Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Tror de er best med vifter som blåser ut en inn. Har testet litt med et big tower og fant ut at det er best med noen som blåser inn nede i kabinettet, og flere som blåser ut oppe og i mitten. 8) Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 4. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2003 Flere som blåser ut? Blir jo da undertrykk og kabinettet fullt av støv? Lenke til kommentar
sten Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 her er et eksempel som jeg har brukt på mange PC'er. 1/2 stk 80 mm Nede i front, blås INN --< , med filter. 1/2 stk 80 mm midten bak, blås ut-->. evnt. 1 stk. 80/120 mm i side dør mot AGP port / CPU -blås INN <-- med filter. og så PSU som vanlig. viftene kan med fordel hastighets reguleres ned /opp etter hva som passer. (enten ferdige, eller enkle motstander på ca 80-150 Ohm ca 1W. eller potmeter.) filter kan man feks. lage av "høytaler front trekk" (kjøpes i metervare bilig) eller annet passende, festet enklet med borrelås som er ferdig laget med teip på. holder du det ryddig i kabbet, og tuner viftene til riktig hastighet kan dette bli meget bra og ganske lite støyende.. (hvis det er viktig for deg da?) (har benyttet meg av maaange ZMF1: Zalman vifte, 64m³/time, 20-34 dB synes dem er ganske bra/pris/støy/vibrasjon.) Lykke til ! Lenke til kommentar
Kalle Klon Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Jeg har ikke noe problem med støv i kabinettet. Inn 3 stykk på 8cm og en på 9cm. Ut har jeg to på 12cm fire på 8cm. Inne i kabbinettet har jen en vifte på ei ribbe...... Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Det er best hvis flest vifter blåser ut. Son tidligere nevnt blir det undertrykk og støvet går ikke frivillig dit det er undertrykk, bortsett fra støvet som trekkes inn via vifter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå