Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

NGT krever oppgraderingsgebyr


Anbefalte innlegg

Ned med driten!

 

300 kr for å skifte hastighet, hva er det for noe piss? Jeg har hatt Tele2 og Ventelo Bluecom, og ingen av de har bedt oss om å betale for å endre hastigheten. Vi har ikke en gang bedt om det selv! De har foreslått dette for oss, at de kan skru opp hastigheten til samme prisen, fordi de har fått billigere tilbud.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den speedometertesten er jo ikke holdbar noe sted. Laster ned fra news server med over 20mbit. Testen viser "Din nedlastingshastighet er: 4572 kbit/sekund".

Den fungerer fint hos meg:

Hjemme: 2960/666 kb/s (skal ha 3000/500 kb/s)

På jobb: ca 20600/10400 kb/s (skal ha 20000/10000 kb/s)

Lenke til kommentar
så NGT har endre brukervilkår.. og man må betale 300kr for å akseptere.. det vil vel egentlig si at jeg kan avslutte abb på dagen uten å betale mer da jeg ikke aksepterer... glimrende.. har ventet på en slik gylden mulighet til å få sagt opp NGT abb mitt

Om du kan si opp abonnementet på dagen er avhengig av hvilken avtale du har med NGT. De forskjellige avtalevilkårene til NGT finner du her. Har du de samme vilkårene som meg har du 6 uker oppsigelsestid fra du har sagt opp abonnementet.

 

Aksepterer du de nye vilkårene og betaler kr. 300,- får du 3 måneder oppsigelsestid regnet fra utgangen av oppsigelsesmåneden, mao. sier du opp et abonnement den 2. i måneden får du nesten 4 måneders oppsigelsestid med de nye vilkårene...

 

Til alle dere som er misfornøyd med NGT sin kundebehandling av gamle kunder, send en email til [email protected]. Meldinger som sendes dit blir vist lest av ledelsen i NextGenTel. Jeg skal sende en mail der jeg roser dem for å ha åpnet øynene mine for hvor dårlig tilbud jeg som en gammel kunde får hos nextgentel og hvor mye penger jeg kan spare om jeg bytter til www.gobergen.no og får en bedre vare i tillegg :thumbup:

Endret av Dromle
Lenke til kommentar

Har vært NGT kunde siden de startet opp, men dette må vel være spikeren i kisten for mitt kundeforhold til dem. Den nest siste spikeren var at linjehastigheten min var strupet inn til 64K fordi de 2 siste fakturaene var betalt for sent. Merk at dette var en "avstraffelse" i tillegg til purregebyrer. Slik kan man ikke oppføre seg ovenfor kundene sine.

 

Kikket på Ventelo ADSL2+ 20000/1 og det er kun 80,- mer enn det jeg betaler i dag for 2500 hos NGT. Hvis det er noen som har flere gode tips er det bare å liste dem opp...

Lenke til kommentar
Annbefaler folk å skifte leverandør for å vise at dette ikke akseptabelt.

Ventelo privat leverer nå 20000/1000kbit til 399,- kroner. Dvs billiger enn NGT !

 

Ingenting, abslutt ingenting i hele verden vil få meg til igjen å gå tilbake til Ventelo!

 

Hadde Bluecom/Catch/Ventelo i et par år og mesteparten av denne tiden var et mareritt. Absolutt den verste kundeservicen jeg noensinne har vært borti hos noen bredbåndsleverandør. Selv NGT på sitt verste fortoner seg som en drøm i forhold.

Lenke til kommentar

Har hatt endel trøbbel med NGT i det siste angående fakturering, og vi har mottatt purringer på regninger vi har betalt både to og tre ganger. For et par uker siden etter mye kjemping fikk vi vite at de hadde tatt totalt 1800 kroner eller noe for mye, og det er selvsagt uholdbart.

 

Er det noen som har noen gode alternativer? Vi har nå ADSL Classic (5,2mbit/750kbit) og betaler drøyt 440 kroner. Bedre hastighet og lavere pris hadde selvsagt vært allright. Har sjekket på telepriser.no, men har ikke funnet noe bra priser egentlig :S

Lenke til kommentar

Bra dette blir tatt opp nå, opplevde selv dette sist når d oppgraderte linjen og reduserte prisen. Betalte da 500,- for 20mb linjen dems, og de satte ned prisen til 469,- for å få de nye prisene måtte jeg akseptere nye vilkår samt betale 300 kr i gebyr, noe jeg takket nei til.

Lenke til kommentar
Annbefaler folk å skifte leverandør for å vise at dette ikke akseptabelt.

Ventelo privat leverer nå 20000/1000kbit til 399,- kroner. Dvs billiger enn NGT !

 

Ingenting, abslutt ingenting i hele verden vil få meg til igjen å gå tilbake til Ventelo!

 

Hadde Bluecom/Catch/Ventelo i et par år og mesteparten av denne tiden var et mareritt. Absolutt den verste kundeservicen jeg noensinne har vært borti hos noen bredbåndsleverandør. Selv NGT på sitt verste fortoner seg som en drøm i forhold.

 

Hvordan er Ventelo dårligere enn NGT?

Kunne tenkt meg å gå fra 3.5 Mbit/349 kr/m til 20 Mbit/399 kr/m(vil få litt over 10 Mbit her jeg bor, 2km unna sentralen, men uansett, nesten 3x hastighet for 50 kr ekstra! :D)

Lenke til kommentar

jeg blir ikke klok på disse prisene.

forskjellig ned hastighet til samme pris mens opp hastigheten er forskjellig.

andre tilbyr veldig høy hastighet til samme pris som andre tilbyr normal hastighet

20 mbit til prisen av 4 mbit ( hos andre )

selvfølgelig så er det forskjell på fiber og kobber men likevell.

 

noe må da det vær som gjør det så mye billigere

Lenke til kommentar

Cirkus NGT fortsetter ser jeg. Rart at dette firmaet fortsatt har kunder etter de fantastiske stuntene sine tidligere. De lovet gang på gang at de skulle bli bedre, men ser jo hvor mye "bedre" de har blitt.

 

Uansett glad jeg ikke er kunde i det sirkuset der.

Lenke til kommentar

Stiller meg skeptisk til å legge ut en slik sak bare fra et svar fra en kundebehandler.

Meg bekjent så skal NGT være frempå og konkurransedyktige.

 

Produktendringsgebyr etter det jeg kan se kommer ved bytte til abbonoment som er billigere eller samme pris.

Skjønner godt at de tar gebyr for bytta fra vanlig Adsl til Adsl2+ da det koster en del penger til montør som må koble om.

 

Venter å ser hva de svarer på ris-ros før jeg dømmer noen.

Lenke til kommentar

Jeg "gleder" meg til neste regning. Hoppet nemlig på tilbudet ADSL Mega fri fart (eller noe sånt). Har IP-tv fra NextGenTel, og hadde 4,5mbit internett tidligere.

 

Med Mega fri fart fikk jeg en hastighet som varierte mellom 1 og 3 mbit. Snodig tenkte jeg, og ringte NGT. Etter en dag fikk jeg stabil fart på ca 4mbit, men da slo det meg at jeg måtte ha en veldig bra adsl linje om jeg skulle kunne få 20mbit internett, og samtidig kjøre ip-tv over samme adsl linjen.......IP-tv boksen har ikke vært koblet til på noen uker ettersom den ikke fungerer bra nok etter min smak, så jeg hadde nesten glemt at jeg hadde den.

 

Spurte kundeservicen om det kunne ligge prioriteringer inne i modemet for IP-tv, og jodda, det gjorde det. Så mega fri fart ble bare å betale mer for samme linjen.

 

Men så tilbake til at jeg gleder meg til neste regning. Oppgraderingen ble kansellert ettersom de ikke kan levere hastigheten, men jeg skal neste vedde for at de smeller gebyr på neste regning. Og så har jeg det gående igjen, med å be om kreditering, og så krediterer de, for så å slenge det på en regning senere, så kreditere, så fakturere etc......

Lenke til kommentar
Har vært NGT kunde siden de startet opp, men dette må vel være spikeren i kisten for mitt kundeforhold til dem. Den nest siste spikeren var at linjehastigheten min var strupet inn til 64K fordi de 2 siste fakturaene var betalt for sent. Merk at dette var en "avstraffelse" i tillegg til purregebyrer. Slik kan man ikke oppføre seg ovenfor kundene sine.

 

Kikket på Ventelo ADSL2+ 20000/1 og det er kun 80,- mer enn det jeg betaler i dag for 2500 hos NGT. Hvis det er noen som har flere gode tips er det bare å liste dem opp...

 

en av de heldige du da. hos meg sperra de likesågodt hele dritet

Lenke til kommentar

Så vidt jeg har fått med meg, gjelder gebyret på 299,- kun ved endring fra de gamle produktene (f.eks. Basic eller Classic). Hvis du allerede har ADSL xxxx eller ett Mega produkt, er det gratis å oppgradere hastigheten.

 

Kostet ikke meg noe å oppgradere fra Mega 5000 til Mega 20 000 :)

Endret av oew
Lenke til kommentar
pr0digy: Ikke bruk dine penger på å sitte i timesvis i telefonkø. Send en epost der du forklarer problemet og krever å få betale prisen for det du faktisk får og krever å få tilbakebetalt for alle månedene du har betalt for mye. Dokumenter hastigheten med skjermbilde fra speedometeret og lignende tester på ulike tider av døgnet. Ta vare på all korrespondanse. Kundeservice vil sannsynligvis ikke svare deg innen rimelig tid og du vil få nye alt for høye regninger. Stopp/reduser innbetalingene dine så det du betaler samsvarer med det du får. NGT kommer sikkert til å sende deg purringer og inkassovarsel. Ta kontakt med NGT sitt inkassoselskap og fortell at kravet er omtvistet. Dokumenter med all korrespondansen mellom deg og NGT. Inkassoselskaper vil ikke ta på seg omtvistede krav og NGT står med skjegget i postkassa. Ingen selskaper vil få medhold i saker der det er godt dokumentert at de ikke leverer varen man betaler for.

 

 

Takk for tipset, ta screenshots med jevne mellomrom. Dette er det eneste svaret jeg har fått fra NGT: "Vi har laget en sak til vår senior tekniker som skal se videre på hvorfor du ikke får høyere hastighet etter oppgradering av abonnement.

Det er viktig at din ruter er påslått hele tiden under feilsøket slik at vi kan sjekke oppmot din ruter.".

 

Ikke verst at det skal gå 10 dager å få sjekket linja.

 

Sannsynligvis selger NGT det et produkt de ikke har kapasitet i sentralen til å selge deg. Det skjedde ihvertfall meg. Sa opp for 2 år siden, men da skulle jeg hatt 6 mbit, men fikk 2 mbit. de brukte 6 mnd på å skylde på forhold hjemme hos meg, bla satt de i bergen og målte støy på linja mi hjemme. Etter at jeg sa opp, kom jeg i kontakt med en support-sjef, ettersom jeg nektet å returnere 2 routere. Da sa han at det var pga problemer med kapasiteten og gammelt utstyr i sentralen. Slik at den ikketaklet høye hastigheter. men at det var blitt fikset i sentralen nå, og at han gjerne ville at jeg skulle returnere som kunde. HAHAHA. klart man returnerer som kunde når de ikke kan behandle kundene sine, og ljuger støtt og stadig

Lenke til kommentar
Annbefaler folk å skifte leverandør for å vise at dette ikke akseptabelt.

Ventelo privat leverer nå 20000/1000kbit til 399,- kroner. Dvs billiger enn NGT !

 

Ingenting, abslutt ingenting i hele verden vil få meg til igjen å gå tilbake til Ventelo!

 

Hadde Bluecom/Catch/Ventelo i et par år og mesteparten av denne tiden var et mareritt. Absolutt den verste kundeservicen jeg noensinne har vært borti hos noen bredbåndsleverandør. Selv NGT på sitt verste fortoner seg som en drøm i forhold.

 

Hvordan er Ventelo dårligere enn NGT?

Kunne tenkt meg å gå fra 3.5 Mbit/349 kr/m til 20 Mbit/399 kr/m(vil få litt over 10 Mbit her jeg bor, 2km unna sentralen, men uansett, nesten 3x hastighet for 50 kr ekstra! :D)

 

Særdeles ustabile linjer, mye nedetid og ip-telefoni som fungerte omtrent som en dårlig vits.

 

Helt greit hadde bare noen kunnet ordne opp i det, men i løpet av denne tiden var det ikke en eneste sjel hos Ventelo som verken hadde vilje eller evne til å ordne opp i noenting selv etter et 20 talls henvendelser.

 

Søk forøvrig på forumet her så finner du flere tråder som omhandler Ventelo. Ikke akkurat positiv lesing.

 

Forøvrig skal det legges til at på et tidlig stadium da det fremdeles het Bluecom var alt stort sett fryd og gammen. Etterhvert som det ble Catch og senere Ventelo gikk det strake veien nedenom og hjem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...