Dahl Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Er du allerede NextGenTel-kunde, koster det deg 300 kroner å oppgradere til de nye ADSL-tilbudene. Les mer Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 hmm, det kan virke som NGT er snart konkurs når de kommer med slike fantasi gebyr Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Det vil jeg kalle dårlig kundebehandling. Et snikgebyr for å komplisere sammenligning av priser ytterligere. Det grenser mot lureri når folk blir lokket med lave månedspriser mens sluttprisen blir høyere på grunn av slike snikgebyrer. Hvilke endringer er gjort mellom de gamle og de nye vilkårene? Lenke til kommentar
storken Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 stakkars kundebehandler som får meg på tråden Lenke til kommentar
astros Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 (endret) var vist ikke det Endret 18. november 2007 av astros Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Gjelder dette for oss med det raskeste "tilbudet"? (ADSL 2+ MegaFree) Lenke til kommentar
brannslange Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Bra at HW tar opp dette. Håper flere aviser gjør det samme også. Dette er rett og slett elendig kundebehandling på grensen til det kriminelle. Seriøse selskaper opererer ikke slikt, men dessverre er det så mange sorte får i disse servicebransjene (telefoni, bredbånd og TV) at det er umulig å orientere seg i markedet. Myndighetene bør snart kjenne sin besøkelsestid og begynne å regulerere disse bransjene strengere. Lenke til kommentar
navlasop Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Kan ikke si jeg setter noe særlig pris på slike dumme gebyrer selv. Men det hjelper ikke å syte og klage til de. Hvis dette er så plagsomt, si opp hele sulamitten hos de skriftelig og skriv i oppsigelsen hvorfor. Får de nok oppsigelser så endrer de det. Får de ikke noen pga det, så bryr folk seg egentlig ikke nok, og det er lett tjente penger. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Har vært slik iallefall en gang tidligere også, at en ikke automatisk ble oppgradert, men afaik har de aldri krevet et oppgraderingsgebyr før. Kan noen i NGT, eller andre, vennligst poste spesifikt hva det er som det betales 300kr for - hvilke(t) nye/(tt) vilkår det er snakk om? Lenke til kommentar
meastp Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Uten at jeg har sett på hva oppgraderingen innebærer, virker dette urimelig. Ikke bare fordi det er normal praksis med linjeoppgraderinger uten ekstra kostnader for eksisterende kunder, men fordi mange ikke lenger får raskere linjer fordi modem/router "er for langt unna sentralen". Da betaler vi jo for ingenting, rett og slett. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Men dersom man sier opp abonementet og deretter bestiller et nytt ? Virker som om mange teleselskaper i dag er så opptatt av å kapre nye kunder at de glemmer de kundene de allerede har. Lenke til kommentar
zonko Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Men dersom man sier opp abonementet og deretter bestiller et nytt ? Da får du avbestillingsgebyr om du ikke går ut kontraktsperioden og innmeldingsgebyr når du bestiller nytt. NGT er kongen av snikgebyr, måtte de brenne Lenke til kommentar
Olanru Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Er ikke NGT en del av Telehor? hadde ikke forundret meg om Telehor også hadde gjort dette Lenke til kommentar
Bergtora Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 (endret) NGT er den del av Teliasonera, som er dominerende i Sverige. Grunnen til oppgraderingsgebyret er antageligvis det at mange av de gamle kundene ligger på gamle adsl-kort i sentralen, og at ngt på noen av kundene må bestille montør for å flytte kundene over på adsl 2+ kort før de kan få den nye hastigheten. D.v.s. at de ville fått ganske store montørkostnader dersom alle de gamle kundene skulle oppgraderes Endret 18. november 2007 av Bergtora Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 NGT er den del av Teliasonera, som er dominerende i Sverige.Grunnen til oppgraderingsgebyret er antageligvis det at mange av de gamle kundene ligger på gamle adsl-kort i sentralen, og at ngt på noen av kundene må bestille montør for å flytte kundene over på adsl 2+ kort før de kan få den nye hastigheten. D.v.s. at de ville fått ganske store montørkostnader dersom alle de gamle kundene skulle oppgraderes Igjen ikke et problem da de tjener inn dette på abonneman og trofaste kunder, det som kommer til å skje nå er at de får atter en gang elendig omtale og at en del kunder kommer til å gi blaffen i de. Som sagt, makan til kundeservice, ser ut som de har kontor nede i kjelleren til satan. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 avbestilling:da får sansynligvis man enda flere gebyrer + oppsigelsestid tid. f.eks 500 kr i oppsigelsesgebyr og oppsigelsestid på 2 måneder tro hva som skjer hvis man nekter å betale ? slipper man unna gebyrene da ? så er det bare å finne seg en annen leverandør til tv og internnett Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 (endret) Som det ble nevnt og forklart så er det jo endel montør kroner ute og går her når alle skal omkobles i sentralen. I tillegg er det jo mulig at ruter hos bruker må byttes ut? Hva med alle som skal over til nytt før de har gått ut den avtalen de allerede har tegnet? Nå tviler jeg på at teleselskapene taper så fryktelig mye i utgangspunktet, men dem driver jo butikk og da er det jo ikke så rart at man ikke får alt man peker på gratis. Dessuten er ikke akkurat 300 kroner noe å grine for. Det er jo en engangsavgift som du attpåtil tjener inn igjen iløpet av få måneder med lavere månedsgebyr? Synes det blir litt som å grine for at man ikke automatisk får oppgradert den analoge telefonlinja si til ISDN hos telehor. Endret 18. november 2007 av Buzz76 Lenke til kommentar
pr0digy Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Jeg hadde SURF3000, til NGT kom med ADSL2+. Nå har jeg fått utstyr fra NGT, og de har koblet om i sentralen. Eneste forskjellen fra SURF3000 og MEGA 20/1 ADSL2+ er foreløpig prisen. Jeg har samme inn- og uthastighet. Samt lik ping til spillservere. Ganske fantastisk, anbefaler alle andre til å gjøre det røverkjøpet jeg har gjort. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 (endret) Det er vell bare NGT i Norge som krever penger for å få mer penger I alle andre abonemanger er det fantasi gebyrer når du negraderer. Kan tyde på at ngt går dårlig ja... Men kan tyde på at de skal gå bra. Tenkt deg følgende 1000 personer oppgraderer = 300.000kr ekstra i lommeboka... hadde telenor gjort slikt hadde post og teletylsynet kommet på banen med en gang Endret 18. november 2007 av VikinGz Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 pr0digy: Ikke bruk dine penger på å sitte i timesvis i telefonkø. Send en epost der du forklarer problemet og krever å få betale prisen for det du faktisk får og krever å få tilbakebetalt for alle månedene du har betalt for mye. Dokumenter hastigheten med skjermbilde fra speedometeret og lignende tester på ulike tider av døgnet. Ta vare på all korrespondanse. Kundeservice vil sannsynligvis ikke svare deg innen rimelig tid og du vil få nye alt for høye regninger. Stopp/reduser innbetalingene dine så det du betaler samsvarer med det du får. NGT kommer sikkert til å sende deg purringer og inkassovarsel. Ta kontakt med NGT sitt inkassoselskap og fortell at kravet er omtvistet. Dokumenter med all korrespondansen mellom deg og NGT. Inkassoselskaper vil ikke ta på seg omtvistede krav og NGT står med skjegget i postkassa. Ingen selskaper vil få medhold i saker der det er godt dokumentert at de ikke leverer varen man betaler for. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå