Jani2012 Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Hei! Venn av meg har faatt seg ein 8gb flashdisk. Naar han koblet den til maskinen og skulle formatere hadde han ikke valget aa formatere som NTFS (naar han hoyreklikket, valgte format i explorer). Naa vil han veldig gjerne omformatere til NTFS... og dette er nok et enkelt sporsmaal... men hvordan gjor han d? Er det noen kode vi kan teste ut i CMD? Er det noe verktoy i administration tools? Tusen takk for svar Janicz Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Hei. Jeg hadde samme problemet med en 16GB minnepenn forleden dag. Du kan jo kanskje prøve "format x: ntfs" eller hva det var i CMD da (hvor x er bokstaven i navnet på minnepennen). Men det jeg gjorde var å laste ned GPartED Live CD (Gnome Partition Editor), brente ut på en CD, og bootet. Derfra er det vanvittig lett. Tok meg 3 min å laste ned, 1 min å brenne, og 3 min å reboote + formattere. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Du kan gå inn på diskbehandling, slette partisjonen og lage en ny partisjon med NTFS format der. Eller du kan prøve kommandoen Convert i konsollvinduet. Lenke til kommentar
Garth Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Hei! Venn av meg har faatt seg ein 8gb flashdisk. Naar han koblet den til maskinen og skulle formatere hadde han ikke valget aa formatere som NTFS (naar han hoyreklikket, valgte format i explorer). Naa vil han veldig gjerne omformatere til NTFS... og dette er nok et enkelt sporsmaal... men hvordan gjor han d? Er det noen kode vi kan teste ut i CMD? Er det noe verktoy i administration tools? Tusen takk for svar Janicz Medmin sony minnepinne høyreklikket jeg bare og valgte formater og der for du valget om fat eller ntfs og klikk formater, Som sakt det virker på minne pinne og det bør vel også virke på en flachdisk Lenke til kommentar
Stoneheart Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Takk for matnyttig innlegg Simen1. akkurat kjøpt en 8GB Corsair og den kom med FAT32 som er temlig ubruklig for store ISO filer o.l. Diskbehandling i windows ga kun FAT 32 som alternativ... så da ble det et søk her på forumet. Det fiksa saken nær sagt som vanlig... Mvh Stoneheart Lenke til kommentar
oegunder Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Eller du kan prøve kommandoen Convert i konsollvinduet. Glimrende! Tusen takk for tipset Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå