Gå til innhold

8GB Flashdisk omformatering fra FAT32 til NTFS

Jani2012

Anbefalte innlegg

Hei!

Venn av meg har faatt seg ein 8gb flashdisk. Naar han koblet den til maskinen og skulle formatere hadde han ikke valget aa formatere som NTFS (naar han hoyreklikket, valgte format i explorer).

Naa vil han veldig gjerne omformatere til NTFS... og dette er nok et enkelt sporsmaal... men hvordan gjor han d?

Er det noen kode vi kan teste ut i CMD? Er det noe verktoy i administration tools?

Tusen takk for svar :)

Janicz

:thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg hadde samme problemet med en 16GB minnepenn forleden dag. Du kan jo kanskje prøve "format x: ntfs" eller hva det var i CMD da (hvor x er bokstaven i navnet på minnepennen).

Men det jeg gjorde var å laste ned GPartED Live CD (Gnome Partition Editor), brente ut på en CD, og bootet. Derfra er det vanvittig lett. Tok meg 3 min å laste ned, 1 min å brenne, og 3 min å reboote + formattere.

Lenke til kommentar
Hei!

Venn av meg har faatt seg ein 8gb flashdisk. Naar han koblet den til maskinen og skulle formatere hadde han ikke valget aa formatere som NTFS (naar han hoyreklikket, valgte format i explorer).

Naa vil han veldig gjerne omformatere til NTFS... og dette er nok et enkelt sporsmaal... men hvordan gjor han d?

Er det noen kode vi kan teste ut i CMD? Er det noe verktoy i administration tools?

Tusen takk for svar :)

Janicz

:thumbup:

Medmin sony minnepinne høyreklikket jeg bare og valgte formater og der for du valget om fat eller ntfs og klikk formater, Som sakt det virker på minne pinne og det bør vel også virke på en flachdisk

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Takk for matnyttig innlegg Simen1.

akkurat kjøpt en 8GB Corsair og den kom med FAT32 som er temlig ubruklig for store ISO filer o.l. Diskbehandling i windows ga kun FAT 32 som alternativ... så da ble det et søk her på forumet. Det fiksa saken nær sagt som vanlig... :thumbup:

Mvh

Stoneheart

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...