Nedward Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Jeg kom ut for noe i går som jeg aldri har opplev før. Jeg var på "den lokale butikken" og handlet, da jeg kom til kassa fant jeg ut at jeg skulle ha meg et Flax-lodd, men da fikk jeg høre at det ikke var lov å betale med kredittkort, jeg kan aldri huske at det har vært slik før. Jeg har jo kjøpt Flax-lodd, levert tipping osv. med VISA før (les: denne månen, og alle andre måner i året). Så jeg ser på to muligheter; 1. Fyrn i kassa vet ikke forskjell på kredittkort og betalingskort 2. Nye regler for pengespill har nettop blitt innført Kan noen belyse meg litt?. Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Det er ikke noen forskjell på spillegjeld man opparbeider seg med betalingskort og vanlige kredittkort, det er uansett penger man ikke nødvendigvis har som man forplikter seg til å betale seinere. Før har du sansynligvis brukt bankaxept, som ikke er kredittkort. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 18. november 2007 Forfatter Del Skrevet 18. november 2007 Vel på kortet mitt står det VISA på forsiden, og bank axept på baksiden. Det kortet har jeg brukt til å tippe med i litt over et år uten noen problemer. Og så vidt jeg vet har jeg ingen kreditt muligheter på kortet (det har alltid sluttet å virke når kontoen er tom). Lenke til kommentar
ChrchBrnr Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Bare ren bullshit fra kassafyren, er jo tilogmed mulig å bruke VISA kortet å tippe med over internet og i alle Online butikk/narvesen etc jeg har vært i noensinne. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Forskjellen er om det er et debit eller kredittkort. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Bare ren bullshit fra kassafyren, er jo tilogmed mulig å bruke VISA kortet å tippe med over internet og i alle Online butikk/narvesen etc jeg har vært i noensinne. Ikke noe tull i det, har prøvd med både visa og mc selv ettersom jeg var med i kvalitetsikringen til Norsk Tipping, dette funker ikke. Jeg ble avvist alle stedene, både av personal og det tekniske utstyret. Så kassafyren hadde rett Lenke til kommentar
ChrchBrnr Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Bare ren bullshit fra kassafyren, er jo tilogmed mulig å bruke VISA kortet å tippe med over internet og i alle Online butikk/narvesen etc jeg har vært i noensinne. Ikke noe tull i det, har prøvd med både visa og mc selv ettersom jeg var med i kvalitetsikringen til Norsk Tipping, dette funker ikke. Jeg ble avvist alle stedene, både av personal og det tekniske utstyret. Så kassafyren hadde rett Er det da snakk om kredit kort, altså der du bruker kredit og ikke "kontant" ?` Isåfall kan jeg tro det, men når jeg tipper på den lokale narvesen så setter jeg online kortet i kortleseren, sier hva jeg skal ha og drar kortet mitt. Betalt fiks ferdig no problemo. Samme gjelder flax lodd i f.eks butikk, sier jeg vil ha 5 flax lodd og betaler det sammen med eventuelle mat varer. Jeg bruker ikke "kreditt" kort i den forstand men har VISA kort. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Men det du kaller Visa-kort er strengt tatt et bankaxept-kort med Visa. Du betaler med bankaxept, og siden det er et debitkort - trekkes det direkte fra din konto. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå