MHF Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Mitt valg står mellom Minarelli DR eller Minarelli TP:) Hva synes dere jeg burde velge? Lenke til kommentar
eivi91 Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Om du kjører på orginal veiv vil jeg anbefale DR. DR og TP er i utgangspunktet samme sylinder, laget på samme fabrikk. Forskjellen er at TP75 har 0,5mm større borring, og eksosportene er høyere enn i DR. Det vil si at du har mer bunndrag i DR enn i TP, der det heller er mer toppdrag. Så DR er en mer vennlig sylinder mot veiva di. Lenke til kommentar
MHF Skrevet 18. november 2007 Forfatter Del Skrevet 18. november 2007 Okay:) Takk for svar! Men hvis jeg da kjøper trim-veiv i tillegg? Er det da TP som er best? Du får vell ivertfall høyere toppfart med TP? Lenke til kommentar
eivi91 Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 DR har effekten på lavt turtall, TP har den på litt høyere turtall. Men man bruker somregel samme dreving på begge sylinderene, så mye mer toppfart blir det ikke. Men for all del, klarer du å skifte veiv, så er det bare å gjøre det. Også om du kjøper DR, så er du på den sikre siden. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 (endret) mye større toppfart blir det vel TP er svaret. Endret 18. november 2007 av JD_Scrubs Lenke til kommentar
eivi91 Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Kjører du samme dreving blir det ikke noe større toppfart. Du får ikke dratt en TP så mye lengre på turtall at det har så mye å si. Å dessuten, kjører man orginalveiv så går DR'en langt nok på turtall for den. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 TP-en går lengre på turtallet + at man får dratt ut, da man har effekt på toppen av turtallet. Dessuten så kjører han nok orginal CDI. Når det er sagt, så er det ikke bare som alle tror, at det er antall rotasjoner pr min som teller på hvor lenge den vil leve, er kompresjonen som tar kvelden på sakene. Lenke til kommentar
MHF Skrevet 18. november 2007 Forfatter Del Skrevet 18. november 2007 Dessuten så kjører han nok orginal CDI. Har faktisk bestilt TP cdi sammen med sylinderen;) Så jeg monterer dette sammen med sen nye sylinderen Lenke til kommentar
MHF Skrevet 18. november 2007 Forfatter Del Skrevet 18. november 2007 Men man bruker som regel samme dreving på begge sylinderene, så mye mer toppfart blir det ikke. TP har jo både større borring og mer kubikk så det er jo logisk at toppfarten på den er noe høyere enn på DR? Lenke til kommentar
eivi91 Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Nei, det er i hovedsak drevinga som teller på hvor fort den går. TP'en har toppdrag, så man får den kanskje litt høyere på turtall enn DR'en, som igjen kanskje gir litt høyere toppfart. Men det er faen ikke mye. Så lenge du klarer å dra ut drevinga, så går den ikke noe fortere uannsett hvilken trim du har, med mindre du drever om. Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Men man bruker som regel samme dreving på begge sylinderene, så mye mer toppfart blir det ikke. TP har jo både større borring og mer kubikk så det er jo logisk at toppfarten på den er noe høyere enn på DR? Nope, men du kan dreve tyngre slik at motoren orker å dra den ut på girene, og dermed høyere toppfart. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 (endret) Nei, det er i hovedsak drevinga som teller på hvor fort den går. TP'en har toppdrag, så man får den kanskje litt høyere på turtall enn DR'en, som igjen kanskje gir litt høyere toppfart. Men det er faen ikke mye. Så lenge du klarer å dra ut drevinga, så går den ikke noe fortere uannsett hvilken trim du har, med mindre du drever om. Spørs på hva slags turtall de forskjellige sylindrene leverer det? Når det er snakk om såpass små sylindre, er det gjerne sånn at man gjerne skal dra ut mest av drevinga. Han har forøvrig bestilt seg CDI, og han får altså høyere fart da turtallet på TP-en når lenger enn DR-en, logisk. Endret 19. november 2007 av JD_Scrubs Lenke til kommentar
eivi91 Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Det er snakk om DR og TP75 her, så og si samme sylinder. Bruker 15_47 dreving på DR'en min, og tror ikke man ville brukt noe tyngre dreving på TP75 for å si det sånn. Og jeg får jo dratt ut DR'en, så jeg ser ikke helt problemet ditt. Snakker nå om org CDI, for DR'en går ihvertfall til sperra. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Problemet er at TP-en drar ut høyere turtall enn DR-en, å at du sier at DR og TP er mer eller mindre lik i fart, noe som ikke stemmer, såfremt man bytter drevingen. Svaret er å forbli TP, å ja, det blir større fart med TP, man klarer aldri verden 120-125 med DR, men med TP er det mulig. Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 JD Scrubs har riktig her. Go TP du Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Spørs om du vil ha bunn eller toppdrag det, selv foretrekker jeg toppdrag, altså TP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå