cliffme Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Vurderte og oppgradere cpu i Shuttlen min (SN27P2). https://prisguiden.no/product.php?productId=79343 Problemet er at jeg klarer ikke og finne ut om CPU er støttet av Shuttlen. Noen som vet om det vil gå bra? Har idag en 4200+. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 I følge kompatibilitetslista så støtter den i hvert fall Athlon64 X2 6000+ 125W. Det vil si at den ikke skal ha problemer med strømtilførselen eller varmen i hvert fall. Det går antageligvis bra med 6400+ også. Ellers så vil jeg minne om at Phenom lanseres i mårra. Det er AMDs firekjerner og tar over som toppmodeller etter 6400+. De er kompatible med sokkel AM2, men man må oppdatere biosen for å få støtte for de. Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 18. november 2007 Forfatter Del Skrevet 18. november 2007 I følge kompatibilitetslista så støtter den i hvert fall Athlon64 X2 6000+ 125W. Det vil si at den ikke skal ha problemer med strømtilførselen eller varmen i hvert fall. Det går antageligvis bra med 6400+ også. Ellers så vil jeg minne om at Phenom lanseres i mårra. Det er AMDs firekjerner og tar over som toppmodeller etter 6400+. De er kompatible med sokkel AM2, men man må oppdatere biosen for å få støtte for de. Får håpe det kommer støtte for biosen min da Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Hvis det ikke dukker opp noen ny bios hos Shuttle innen tirsdag så ville jeg sendt en epost og bedt de om å oppdatere biosen. Hvis ingen eller for få sier i fra så blir det sannsynligvis ikke gjort noe. Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 20. november 2007 Forfatter Del Skrevet 20. november 2007 Her er svaret fra Shuttle Dear Shuttle Customer, it won't be possible, because the SN27P2 has the NVidia MCP55-Ultra chipset. It doesn't support the Phenom processors. You need at least a system with the new 7-series chipset. Currently there isn't any Shuttle System, but in future there will be one. If you still have any questions feel free to contact us. -- Sincerely Yours Shuttle Support Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå