Devil123 Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Er det lett og chippe en x-box 1? i såfall...kan noen forklare meg hvordan jeg gjør det?? takker for svar på fohånd Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 det er vel ingen som har "chippet" på 2 år sikkert. Etter at softmod kom så er vel dette mest brukt? Søk google etter tutorial for softmod av xbox. Lenke til kommentar
regeli Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Jeg liker fremdeles den "gamle" metoden. Å lodde en en chip fysisk inn på hovedkortet til Xbox en er veldig lett. Ikke noen særlig små loddepunkter. Har brukt både Xecuter 3 CE (Dyreste, med bra funksjoner) og DUO X 2 Blue (Billig og nesten like bra). Med Xecuter 3 CE kan man ha et frontpanel med LCD eller IR mottaker (styre maskin via fjernkontroll). Men alt tillegsutstyret begynner nå til dags å bli veldig vanskelig og skaffe. DUOX2 Blue gjør jobben sin den og. Tror DUOX2 Blue ville vært et bra valg for deg. Med DUOX2 Blue, lodder man på Pinheader, noen ledninger og setter bryteren (velge BIOS bank) i rett stilling. Vips så booter man opp EVOX Dashboard. Vil anbefale deg å sette inn en større harddisk og legge inn Xbox Media Center. Bruker selv Slayers EVOX Auto Installer. Der ligger det en eldre XBMC, men det er bare til å laste ned ny og oppdatere via FTP. Hvordan du skal gå fram og gjøre det er nokså lett. Finn ut først hvilken Xbox 1 versjon du har, DUOX2 chip selges billig på QXL, skaff loddeteikning fra Internett som passer til din Xbox 1 versjon (selgeren på QXL kan gi deg det). Lodding, sett i større HDD (Samsung 250GB IDE f.eks.), legg inn Slayers EVOX, oppdater XBMC, få maskin til å boote XBMX med en gang du skrur på maskin. SÅ HAR DU EN FULLVERDIG MEDIA CENTER MASKIN! Filmer i 720p og oppover går ikke så bra. HR HDTV er ypperlig. Jeg streamer filmer fra PC til Xbox 1 via nettverket, men har egentlig ikke prøvd en 720p film fra HDD på Xbox enda. Hører fra deg hvordan det går Lenke til kommentar
Devil123 Skrevet 18. november 2007 Forfatter Del Skrevet 18. november 2007 det er vel ingen som har "chippet" på 2 år sikkert. Etter at softmod kom så er vel dette mest brukt? Søk google etter tutorial for softmod av xbox. Hva er denne "softmod" du snakker om? er det oxo noe man skal lodde inn i boxen? Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 (endret) google er fortsatt din venn. (det første jeg fant på google var: http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/218495 ) softmod er gratis og fungerer helt på samme måte som en chip Endret 18. november 2007 av audi_a8 Lenke til kommentar
Asmodeus Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 (endret) google er fortsatt din venn. (det første jeg fant på google var: http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/218495 ) softmod er gratis og fungerer helt på samme måte som en chip Vil bare presisere at det finnes 2 måter å softmodde på. Den ene (som det ble linket til over her) er ikke gratis ettersom du må kjøpe action replay (eller noe tilsvarende) samt et av de tre spillene som nevnes. Men det spillet bør ikke koste deg mer enn en femtilapp til nød en hundrings. Action replay er dyrere og dessuten vanskeligere å få tak i. Den andre måten å softmodde på går i korte trekk ut på å bruke hotswap metoden til å hente ut nøkkelen man trenger for å låse harddisken opp og igjen. Når du har denne nøkkelen kan du bruke XboxHDM til å bygge en modifisert xbox harddisk fra scratch. Dette kan/bør være en harddisk på 250GB eller mer hvis du vil ha skikkelig romslig diskplass og dermed full glede av den modifiserte xboxen din. Altså bør du bytte ut den harddisken som allerede står i xboxen med en mye større en. Link til metoden finner du her Endret 19. november 2007 av Asmodeus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå