Gå til innhold

problemer med bios?

Old Salt

Anbefalte innlegg

Hei

Har maksimus formula med e6850 og 4gig crusial 8500\4 1gig brikker.

Kjørte cpuz og fikk opp cpu frekvens 2004mhz ,multiplier på 6 ganger 333fsb.

Gikk in i bios og satt mulitplier til 9 ,samme fsb for å få 3000mhz som skal være riktig for e6850.

kjørte cpuz samme resultat 2004mhz.

Tok clear cmos,gikk inn i bios og satt multiiplier på 9 . fsb 333.

Samme resultat igjen,ser ut som multiplier har låst seg på 6 uansett hva jeg gjør.

noen som har en løsning eller forsalg til samme?

Mulig jeg må flashe bios er det noe andre en versjon 401 som er den jeg har nå.

Takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt er i orden. Det at multiplikatoren senkes fra 9 til 6 skyldes strømsparefunksjonen Speedstep. Når CPU-en jobber hardt så heves multiplikatoren til 9 igjen. CPU-hastigheten justeres altså opp til maks når det er behov for det og ned til minimum når det ikke er behov for mer CPU-kraft. Det gjøres for å spare strøm, noe som igjen betyr mindre behov for kjøling og en mer stille PC. Hele ytelsen er til stede når det er behov for den.

Lenke til kommentar

Hei

Takk for svar

Når jeg kjører cpuz gir den meg 2000mhz,samme med 3dmark06,satt cpulevel up til crazy,sjekka led på hk ,sto fortsatt på normal?

Skal slå av stømsparing og se hva som skjer da.

Var på asus.com ser at det ligger en del nye bioser der noen som har prøvd noen av de? ser at de fleste etter 0401 har støtte for nyere prossesorer selv om 0401 skal støtte e6850.

Grunnen til at jeg spør er at under flere av valgene i bios ikke er i samsvar med boka,div valg kommer ikke opp,som fks hypertreading,og manuel setting av cputype ,får kun opp to valg auto og crazy.

Kjøret en ny runde med 3dmark06 med crazy setting rapporten viste cpu 2400mhz? fikk 12200 på score er dette fornuftig tall på 8800gt revisjon 2 litt klokka.

Takk for svar

Lenke til kommentar
Vær oppmerksom på at den løsningen gjør at CPU-en vil gå på full guffe uansett hvor lite den trenger å gjøre det, så det kan være lurt å se etter en mer permanent løsning.

Hei igjen

Skal gå for vannkjøling når jeg får litt mer cash,har tenkt på Zalman restorator 2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...