baBuShKa Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Stemmer etter det jeg har lest på nettet. Jeg søkte selv skole for noen dager siden. Håper jeg får sikret skoleplass til etter militæret. Lenke til kommentar
HellandB Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Du får ikke utsatt førstegangstjenesten din pga studier med mindre du allerede har studert i 3 måneder på innkallingsdatoen. Du får derimot utsatt studieplassen et år. Er det da ingenting jeg kan gjøre for å slippe å ha førstegangstjenesten til høsten å begynne på studiene istedenfor? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Du kan søke om å bli flyttet til januarinnrykket. Da får du utsettelse om du søker etter å ha kommet inn. Lenke til kommentar
HellandB Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Er ikke det litt utspekulert? Søke om å flytte å der etter si at du går på skole? Lenke til kommentar
Hamnli2 Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Du får ikke utsatt førstegangstjenesten din pga studier med mindre du allerede har studert i 3 måneder på innkallingsdatoen. Du får derimot utsatt studieplassen et år. Er det da ingenting jeg kan gjøre for å slippe å ha førstegangstjenesten til høsten å begynne på studiene istedenfor? Joda, du kan søke deg inn på et utenlands universitet. Da blir førstegangstjenesten utsatt. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Du får ikke utsatt førstegangstjenesten din pga studier med mindre du allerede har studert i 3 måneder på innkallingsdatoen. Du får derimot utsatt studieplassen et år. Er det da ingenting jeg kan gjøre for å slippe å ha førstegangstjenesten til høsten å begynne på studiene istedenfor? Joda, du kan søke deg inn på et utenlands universitet. Da blir førstegangstjenesten utsatt. Min metode er bedre. Du vet aldri med forsvaret, nemlig... Det er overhodet ikke automatikk i at du får utsettelse. Lenke til kommentar
HellandB Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Kan jeg søke utsatt førstegangstjeneste på noen andre grunnlag en skole? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Ikke som jeg vet, i alle fall. Lenke til kommentar
HellandB Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Det vil si at dersom du blir kalt inn i førstegangstjenste om sommeren er du nødt til å gjennomføre den? Lenke til kommentar
Fadeless Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Kan jeg søke utsatt førstegangstjeneste på noen andre grunnlag en skole? Jada, bare å brekke et bein Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Det vil si at dersom du blir kalt inn i førstegangstjenste om sommeren er du nødt til å gjennomføre den? Det er en grunn til at det heter verneplikt. Du har ikke noe valg Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Hva skjer med folk som ikke vil inn i millitæret da? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Vel, nå er det mange måter å sno seg unna på, men om du er for dum til å klare det, må du enten gjennomføre siviltjeneste, eller så blir det fengselstraff. Lenke til kommentar
Fadeless Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Fengselstraff er mye bedre enn siviltjeneste Norske Fengsel = Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 har søkt skole nå, men skal inn til Madla i September. Hva gjør jeg viss jeg får skoleplass? Skal jeg kontakte skolen og spørre om å få reservert plass til jeg er ferdig med førstegangstjenesten, eller hur? De må vell ha bevis på at jeg skal inn Lenke til kommentar
enternamehere Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 ikke noe problem å få utsettelse fra skolen, da de er pålagt dette ved lov. er selv inne nå, fikk utsettelse ett år pga verneplikt, dvs skoleplassen er min til høsten. Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 (endret) Jau, det er jeg klar over. Men hvordan gjør jeg det? Ringe skole da, eller skal jeg sende en skriftlig søknad? Endret 13. april 2009 av baBuShKa Lenke til kommentar
HellandB Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Noen som har prøvd å ringe inn til militæret og spør om utsettelse pga. at jeg vil gå på skole neste år? (Er innkalt i sommer) Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Siden dette er infotråd, så spør jeg her: Jeg har tenkt å kjøpe ny mobil nå og binde meg med 12mnds abonnemang. Har hatt samme abonn. i 2 år nå, men når jeg kjøper mob så må jeg binde meg i 12mnd igjen. Betaler de regningene mine i førstegangstjenesten eller må jeg fortsatt betale dem selv? Noe regel for hvor lenge sidne man må ha hatt abonnemanget før de kan betale det? vet ihvertfall at leiligheten må ha stått på ditt navn i 6mnd for at de skal betale.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå