Gå til innhold

Den store militære infotråden.

Aleksander-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det et problem at jeg bruker kontaktlinser slik at jeg må bruke briller? Det kan jo være litt slit å ta på seg linsene hver morgen om man er langt ute i skauen.

Ja. Og du rekker det ikke hvis alle mann må ut av teltet asap i en prekær situasjon.

Lenke til kommentar

Heisann, skal på sesjon på fredag på Langkaia. Kunne godt tenkt meg et år i HMKG men har -2,50 på begge øyene. Så har jeg for dårlig syn for å klare å bli gardist? Bruker månedslinser så null stress det men lurer på hvordan forsvaret vil se på det anngående synet mitt.

Lenke til kommentar
Er det et problem at jeg bruker kontaktlinser slik at jeg må bruke briller? Det kan jo være litt slit å ta på seg linsene hver morgen om man er langt ute i skauen.

oftest var vi på 5 eller 10 min masjberedskap(skal være klare til å gå i løpet av 5/10 minutter når som helst)

er ikke tid til noe annet enn å få på seg klær, pakke leiren og gå, linser er umulig å starte med.

kan tenke meg at det ikke er spesiellt morro med linser når man står opp kl 03 på natta, uten lys og skal starte med linser.

sats på briller du :)

Lenke til kommentar

oftest var vi på 5 eller 10 min masjberedskap(skal være klare til å gå i løpet av 5/10 minutter når som helst)

er ikke tid til noe annet enn å få på seg klær, pakke leiren og gå, linser er umulig å starte med.

kan tenke meg at det ikke er spesiellt morro med linser når man står opp kl 03 på natta, uten lys og skal starte med linser.

sats på briller du :)

For ikke å si når du får alarm midt på natten og skal opp av soveposen og i stilling...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Hei.

Lurte på om noen av dere vet om det går ann å komme inn i forsvaret igjen, etter å ha dimmet for tidlig - dvs blitt klarert ikke vernepliktig (etter et halvt år)?

spørs hva du mener med "inn i forsvaret", som vernepliktig må du ringe VPV på 03003 og spørre, som sivil i forsvaret er det ingenting som hindrer deg(utenom evt. dimmegrunnen), som befal sliter må du ha befal-skole

antar det er som vernepliktig du vil inn, så er godt mulig, alt etter hvorfor du dimmet.

Lenke til kommentar

Joda, greia er at jeg da, som vernepliktig var inne et halvt år, og hadde jo da fullført 50%. Jeg ble drit lei av det hele, og fiksa dimming gjennom lege. Grunnen var at jeg ble satt til noe annet enn det jeg faktisk fikk beskjed om at det var. Så for meg farer forsvaret med løgn enkelte steder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...