Dr. Chaos Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Jeg har da engelsk tentamen i morra. Problemet mitt er at jeg ikke er så veldig flink til å skrive stiler, ligger for det meste på 3+\4-\4, men jeg fikk imidlertid 5- på en norsk stil hvor jeg trur jeg var flink til å beskrive ting følelsemessig og beskrive steder etc. Grammatikken min er veldig god så den trenger jeg ikke noe hjelp med. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan skrive en god stil? Jeg har foreløpig tre nøkkelord til hvordan jeg skal skrive.. -beskrivende -realistisk -litt bakgrunn for selve historien Takker for hjelp, og er åpen for andre tips til tentamenen Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Ikke start flere setninger med det samme ordet, bytt heller om og finn andre andre som du kan starte setningen med. Du kan også bare gjøre om hele setningen. Bruk vanskelige ord, gjerne slå opp i ordboka, men vær sikker på at du vet hvordan du bruker ordet. Beskriv ting, men ikke overdriv. Husk å nevne hvordan miljøet rundt er hvis det er nødvendig. Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 Ikke start flere setninger med det samme ordet, bytt heller om og finn andre andre som du kan starte setningen med. Du kan også bare gjøre om hele setningen. Bruk vanskelige ord, gjerne slå opp i ordboka, men vær sikker på at du vet hvordan du bruker ordet. Beskriv ting, men ikke overdriv. Husk å nevne hvordan miljøet rundt er hvis det er nødvendig. Får prøve det, takk Jeg kommer tilbake med resultat når tentamenen er rettet ;D Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Prøv med å lese igjennom stiler andre har skrevet på nett. Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 Prøv med å lese igjennom stiler andre har skrevet på nett. Rekker nok ikke det nå, jeg har tentamen om 35 minutter Men jeg har lest stiler før, har sikkert lært noe fra det. Jeg leser litt mer til norsk tentamen som er om ei uke hvis jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå