Peppep Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 (endret) Ser etter ny maskin nå, men det er fryktelig lett å bli overveldet av tester, motstridende brukererfaringer osv osv. Håper derfor på litt konkret hjelp her. Tenker å hovedsakelig bruke maskinen til studier og ellers lite krevende prosesser. Men jeg har en tendens til å multitaske fryktelig mye, så det bør ikke grense mot minimum når det gjelder RAM. Videre er det som studentmaskin viktig at den 1) støyer lite (NB! Forelesninger, vil helst ikke bli hatobjekt) 2) har brukbar batterilevetid (mye på farten kan føre til mangel på oppladningsmuligheter.. obviously ) 3) er lett - har fått anbefalt under 2,5 kg. Jeg har ikke hatt bærbar tidligere, så jeg har ikke noe å gå ut i fra, men regner med at den i alle fall ikke bør være noe særlig tyngre. Rundt 2,5 kg går sikkert fint, men "the lighter the better" så lenge det ikke går utover byggekvalitet. =) 4) Mange arbeidstimer => god skjerm er veldig viktig. Andre faktorer som spiller inn er bluetooth og gjerne brukbar størrelse på HD. Hvor mye bør jeg forvente å gi for en slik maskin? Tenker i utgangspunktet rundt 9000 kroner. Om det er 8000 eller 10 000 har ikke SÅ mye å si så lenge det er en god maskin med mye for pengene. jeg har mulighet til å gå høyere i pris, men tror ikke det er nødvendig. Jeg er helt åpen for forslag, både mtp om det er noe jeg har glemt som jeg bør ha med, om hvor jeg har lagt meg prismessig (unødvendig høyt? bør jeg høyere?) osv. Til slutt. Jeg spiller veldig lite, men jeg liker veldig godt Oblivion. Dette er jo ikke lenger et helt nytt spill, men samtidig var det et veldig krevende et da det kom. Har jeg sjans til å spille det med medium til høye grafikkinnstillinger med en maskin av dette kaliberet, eller er det en "lost case"? Hvis det er håpløst med en slik maskin, hvor mye høyere må jeg evt. gå for å få en bærbar som kjører spillet bra? Setter pris på raske svar. Både generelle innspill og spesifikke maskinforslag (gjerne med tester). Har egentlig hatt planer om dette kjøpet siden studiestart i august, så nå er det på tide å få fingeren ut - håper på å få kjøpt i løpet av starten av neste uke. Endret 18. november 2007 av Peppep Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå