Gå til innhold

Testing av E6850 under LN2! 3DMark 2001SE (Norgesrekord)!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Med andre ord: 3DMark01 er ikke representativt for noe og det kjøres bare for morroskyld.

Litt seint tilsvar, men kan ikke la slik "oppførsel" gå "ustraffet".

Sliter du med sosial intelligens Simen1? :)

Hvorfor "må" du "crappe" i tråder om SuperPi, 3DMarks...etc.?

Når det gjelder 3DMark01 så er dette fremdeles en bench som viser en korrelasjon mellom resultat og tuning av hele systemet.

FSB, RAM, CPU, GPU.

Dette er i en viss grad overførbart til "vanlig" bruk, dvs. spill, men det er ingen som "trenger" å tune systemet på den måten vi ser her for å merke noe i "vanlig" bruk (spill).

De av oss som er opptatt av "benching" liker 3DMark01 og setter stor pris på at "dp" (og andre) deler sine glimrende (dokumenterte) resultater.

Du behøver ikke komme med det noen av oss oppfatter som nedsettende kommentarer aka "ThreadCrapping".

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

takker for respons, gjør til enda morsommere med gode tilbakemeldinger!!

Komponentene ligger til "tørk" nå.. får se om jeg kanskje kobler opp etterpå, har VELDIG lyst på 99k!

99k går sannsynligvis ganske greit med 5269Mhz, men den klokken er vanskeligere enn før. får nå hyppigere random reboots :(

ice....?

post-88790-1195909133_thumb.jpg

post-88790-1195909189_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Skal teste på fase snart, var meningen jeg skulle ha gjort det i går kveld, men fikk besøk så tiden ble for knapp.

Blir ikke tiden alltid for knapp når man holder på med data? :D:p

Grattis til trådstartern med rekorden forresten, selv om det er litt "utenfor mitt område".

Jeg har spurt før (i andre tråder ang dette), men jeg spør her også jeg;

Bruker dere pc`n med de innstillingene der, når alt er kjørt opp "til himmels"?

Eller er det bare å få max score også la det bli med det? Fyker tempen i taket hvis dere spiller f.eks Crysis e.l over lengre tid?

Kan da ikke være noe lagg i spill med det der? :D *ironi*

Skulle likt å sett hvordan Crysis arter seg med sånne krefter i sving ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg vil tro det kun er for og få maks score, selv om man med kunne spilt spill på den

(muligens litt lavere klokket med tanke på stabilitet)

Men det er et problem, han brukte ln2 til og kjøle ned PC-en når han satte denne rekorden, og siden ln2 fordamper etterhvert må det konstant etterfylles, så flere timer med spilling ville vært vanskelig.

Har selv installert Windows på en pc som var kjølt ned med tørris, jeg måtte etterfylle med tørris, passe på tempen og slikt samtidig som jeg fulgte med på installasjonen. Installering av Windows ble plutselig noen ganger vanskeligere... ;)

Lenke til kommentar

blir litt vanskelig å kjøle denne i flere timer i strekk i f.eks crysis.. men stiller du opp med 100 liter LN2 så skal jeg la deg få spille jeg..

som sagt 5 ganger før.. hvis noen av dere vil kjøpe cpuen så gi lyd fra dere NÅ.. ellers blir den solgt til en ikkeklokker....... (og råtner da i ett miditower..)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
blir litt vanskelig å kjøle denne i flere timer i strekk i f.eks crysis.. men stiller du opp med 100 liter LN2 så skal jeg la deg få spille jeg..

som sagt 5 ganger før.. hvis noen av dere vil kjøpe cpuen så gi lyd fra dere NÅ.. ellers blir den solgt til en ikkeklokker....... (og råtner da i ett miditower..)

hmm, frister nesten det tilbudet der... :!:

Lenke til kommentar

Den der har jeg vært borti før! Solgt noen ganske gode chiper til folk som kjører de på stock. Men sånn er det når man trenger penger... Hadde jeg hatt cash skulle jeg nedgradert e2140'n til nøkkelring, og puttet den der inni, men sånn er det når man betaler husleie mm.

Men på den annen side, hva skal man med Intel nå som Phenom kommer? Jeg bare spør...

*flire*

Når kommer wonderchipen dkn btw? Hadde ikke du en bedre på vei?

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar

Har sendt deg min 6850, men tror den suuuger, men håper noe annet, har ikke testet den.

Men jeg har fyrt opp Abit IX38 nå og tester Xeon 3060 (samme som E6600, bare bedre selektert chip :) ) på luft, lenge siden jeg bencha den, og akoratt nå er jeg på 540fsb @ 3800mhz+ med 1.4vcore i bios, den chippen er syk, håper Abiten drar mer fsb i dag, ting låste seg, men det passer bra med en kaffe nå, ser ut som jeg har grilla en Dominator 6400C3 også....uuups :p

Klarer den 550fsb på luft kan jeg sende deg den hvis du er interessert, skal teste møysommelig i dag, og Abiten jobber godt nå, heldigvis, har lyst å hive på fasen hvis fsb`n på hk er villig over 550 :cool:

Skal gi deg beskjed.....

Lenke til kommentar

den må klare mer enn 550Mhz, ellers er det ikke noe vits tror jeg..

den E6700 jeg får om en liten stund (tar sikkert to uker fra australia) gjør visstnok 600Mhz fsb på -10C.. det er pretty sykt.. hehe.. 5.5Ghz 3d, og 5.65++ i 1M.. gleder meg greit.

Endret av **dp**
Lenke til kommentar
den må klare mer enn 550Mhz, ellers er det ikke noe vits tror jeg..

Fikk en Xeon 3070 (E6700) i dag, testet den raskt på luft for fsb og den ser lovende ut. Kjapp test på P5K gav 560fsb easy. Gav meg der, skal vmodde det hk, vdroopen er syyyyk så jeg gidder ikke oc det hk før jeg har vdroopmod, vcore og vmchmodda det ferdig.

Den Xeon har x10multi så har du et godt hk til den er det mulighet for langt opp på 5ghz hvis den er god, fsbwall fant jeg i alle fall ikke, kan være en artig cpu, vil du teste så gi meg beskjed.

post-42959-1196193970_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...