Gjest Gjest_OC_* Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Jeg trenger hjelp til å tolke signalene til ei jente jeg studerer med. Hun er en ordentlig bra jente spør du meg, flott og veldig hyggelig og trivelig. Spørsmålet er om det er noe interesse å spore hos henne eller ikke. I den siste uken har vi sittet stort sett hver dag på samme datalab og jobbet med et term paper i hver vår gruppe. Jeg er på gruppe med to andre gutter og hun med ei annen jente. Jeg merket at hun virket interessert i starten (før vi ble kjent). Jeg tok initiativ til å prate litt og hun fiklet med håret, smilte mye og kikket ekstra på meg. Holdt blikket ganske lenge. For en som ikke er noen flørteekspert er det lett å bli ekstra oppglødd av sånne signaler, og jeg tar meg selv i å forvente at hun skal være slik mot meg hele tiden hvis hun er interessert. Men vi prater mye fag mellom gruppene også og det blir ikke nødvendigvis flørteprat av det. Jeg forsøker å se om hun gir noen ekstra signaler til meg som hun ikke gjør til de andre uten at det er lett å se. Jeg har merket at blikket hennes som regel sveiper innom meg når hun prater med de andre. Har også merket at når hun skal gå for dagen så er det jeg som får siste blikket før hun går. Ikke vet jeg hva det betyr da. På en annen side så gikk jeg i dag f.eks. bort til dem for å spørre om noe faglig, og da var det kun venninna som svarte mens hun selv ikke virket så interessert. Vet ikke om dette heller behøver å bety noe, ikke alltid at jeg føler meg i stand til å svare hvis hun kommer og spør om noe vanskelig og lar dermed de andre på gruppa føre ordet. Det også blir jo en del lystige samtaler hvor alle er med og da flyr blikkene litt alle veier, så det er veldig vanskelig å bli klok på. Jeg stusser for øvrig litt på at hun dukker opp på skolen så pyntet som hun gjorde i dag på en lørdag (og for øvrig ellers også). Det er nesten ikke andre folk på labben vi sitter og hun visste at vi også skulle sitte der og jobbe i dag. Hun kom veldig fin i tøyet, fullt sminket og med masse godlukt som la seg i hele rommet. Jeg fikk følelsen av å sitte i en blomstereng Min søster er ganske jålete og hun pynter seg kun sånn når hun enten skal på byen eller møte en gutt. Kanskje hun pynter seg for meg Jeg må innrømme at jeg føler meg helt på bar bakke når det gjelder jenter så jeg trenger litt hjelp her. Når vi tilbringer mye tid i samme datalab skal jeg forvente at hun gir signaler hele tiden, gitt at hun er interessert? Hvor lang tid kan det gå med sånn småflørting før jeg bør ta initiativ til noe mer (en date e.l.). Lenke til kommentar
Alfakroell Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 (endret) Hei! Jeg anbefaler deg å lese boken "Superflørt" av Tracey Cox. Den handler bl. a. om å tolke andre personers kroppspråk, og om å lære seg å tolke signalene man selv sender ut. Endret 22. november 2007 av Jarmo Lenke til kommentar
Erik27 Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Ikke tenk så mye på signalene hennes det virker som det er vanskelig og forstå. Vis du vil finne ut om hun er interst så be ho ut eller noe.Du har ingenting og tape. Ta inativet.Ellers kommer du ingen vei.Vis skal prøve tolke singalene hennes blir du bare forvirret. Så mitt råd er og ta intaivet og henne be henne ut. Lenke til kommentar
Ozwald Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Når jeg leste det du skrev, fikk jeg en skikkelig god følelse i meg, følte meg nesten litt forelsket selv, hørtes ut som en skikkelig confidence-booster. Det kan høres ut som hun liker deg ja, though det er vanskelig å si bare utifra kroppspråk. Men hvis du vil gå for henne bør du ikke vente for lenge, kan være hun blir "lei". Støtter max19 på denne, lykke til! Lenke til kommentar
Gjest Gjest_OC_* Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Takker for alle svar! Ja jeg har tenkt å be henne ut, men spørsmålet er når. Jeg har enda ikke fått sjans til å prate med henne på tomannshånd og har sånn sett ikke blitt så godt kjent, og har heller ikke fått testet ut om kjemien stemmer på tomannshånd. Hvis jeg skal spørre henne ut må jeg enten gjøre det på neste forelesning eller vente til klassefesten før jul! Neste forelesning synes jeg er en dårlig setting og kan fort bli veldig pinlig hvis hun sier nei (masse folk rundt oss, må være rask og spørre i en pause osv). Klassefest derimot høres litt bedre ut, men er ganske lenge til (4 uker)!! Et tredje alternativ er jo facebook, men er kanskje litt feigt.. Jeg kommer nok neppe til å se noe til henne utover dette. Hva synes dere? Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Dersom du jobber i en gruppe med henne så hadde jeg uten tvil ventet til ETTER at gruppearbeidet er fullført - du taper ingenting på å bli mer kjent med henne / hun deg underveis, dersom hun virkelig er interessert så er hun også villig til å vente litt på forspørsel om date / du slipper å ødelegge et ellers godt gruppemiljø dersom det viser seg at du tar feil. ? Lenke til kommentar
Gjest Guest_OC_* Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Dersom du jobber i en gruppe med henne så hadde jeg uten tvil ventet til ETTER at gruppearbeidet er fullført - du taper ingenting på å bli mer kjent med henne / hun deg underveis, dersom hun virkelig er interessert så er hun også villig til å vente litt på forspørsel om date / du slipper å ødelegge et ellers godt gruppemiljø dersom det viser seg at du tar feil. ? HEi, Nei vi jobber ikke i samme gruppe, men vi jobbet mye i samme datalab på hver vår gruppe. Vi er uansett ferdig med gruppearbeid nå og det blir nok lenge til jeg ser henne nå fordi alle forelesninger er slutt. Spørsmålet er hva jeg skal gjøre nå, ta i bruk facebook (og invitere henne ut) eller vente til jeg ser henne neste gang. Neste gang kan bli på en av eksamenene om et par uker (men det er usikkert) eller på en evt klassefest før jul. Ka du tru? Ahh, skulle ønske vi hadde hatt litt mer tid til å bli kjent gitt.. Lenke til kommentar
Alfakroell Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Hei igjen! Mitt tips er å forsøke på festen. Hvis hun er interessert i deg, bør det skje noe på den festen.... Lykke til! Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 4 uker er jævla lenge når man liker ei jente! Lenke til kommentar
Jon4s Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Uff,har vært borte i dette selv. Du veit ikke hvor du har hun hen, så er man i den syvende himmel når man finner ut at hun liker deg. For all del, ikke mas. Men passivitet straffer seg, det vet undertegnede veldig godt.Go for it, og lykke til! Lenke til kommentar
lupah Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Noen oppdatering? =P Du kan jo bare sende henne en melding på Facebook. Bare spør om det er mye å gjøre før eksamene eller noe, samma hva. Så tar du det derfra. 100% of the shots you dont take, dont go in. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Send en melding på Facebook. Hvorfor må alt skje face to face når man kan ta snarveier? 4 uker er lenge. Hun kan lett finne noen andre på den tiden... Endret 28. november 2007 av Mirann Lenke til kommentar
Alfakroell Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Hei! Det er nå 10 dager siden jeg leste din første post her. Ut fra meldingene kan man få inntrykk av at du ikke har kommet så mye nærmere denne jenta. Gruppearbeidet er over. Hvis du ser henne igjen, og du har henne "på skuddhold", så er det vel bare å se om hun hilser, eller hilser tilbake hvis du hilser først, og da er det vel bare å få igang en samtale, eller? Ville vel ikke vært så unaturlig å snakke om noe hvis dere har sett hverandre en del på data-laben! Lykke til! Lenke til kommentar
Gjest Guest_OC_* Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Jeg skulle gjerne ha hooket tak i henne - hvis jeg hadde sett henne! Har ikke sett henne på 8 dager. Sendte forresten en PM på facebook nettopp, så får vi se hva svaret blir. Tenkte å spørre om tlf nummeret hennes i neste PM! Lenke til kommentar
thrice Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Du kunne jo alltids spurt om hun ble med å ta en kaffe etter gruppearbeidet for å skjekke kjemien skikkelig. Lykke til med facebook prosjektet! Lenke til kommentar
Gjest Guest_OC_* Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Update: Kommer med en liten update her jeg. Et eller annet sted gikk noe galt. Jeg kontaktet henne på facebook, hun virket hyggelig, og jeg fikk spørsmål tilbake osv. Jeg spurte etter nummeret og det var ingen problem, ikke noe nøling. Jeg svarte at da hørte hun plutselig fra meg . Noen dager senere sendte jeg en melding og spurte om vi skulle gå ut sammen en dag. Jeg sørget for å la tidspunktet være ganske åpent. Jeg fikk svaret "hei ,tror ikke det, beklager.." Ganske kjipt svar ja. Jeg snakket med en kompis som kjenner henne bedre enn meg og han mente at timingen min var dårlig siden jeg spurte midt mellom 2 eksamener som kom ganske tett, og at hun sikkert var stressa og lei da. Dessuten mente han at jeg gikk litt fort fram, men at dette ikke nødvendigvis var siste sjanse med henne. Jeg måtte bare prate med henne neste gang jeg så henne og se om det var noe kjemi. Hva tror folk om dette? En annen ting jeg kom på i går er at jeg glemte å skrive hvem meldingen var fra (hun har ikke mitt nummer) Kanskje hun ikke visste hvem hun svarte til en gang...? Klønete av meg, nå er jeg i et vakuum av uvitenhet Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 synes du burde ha en samtale med henne for å prøve å klarne opp litt. som kompisen din sa er hun kanskje stressa på grunn av eksamen og vil ha tid for seg selv på grunn av alt eksamensstresset. Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Bare skriv en liten melding til henne i kveld da Eller skriv at du så en oppgave som du husker at dere jobbet sammen med, eller noe som minnet om henne Og skriv hvem det er fra Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Update: Kommer med en liten update her jeg. Et eller annet sted gikk noe galt. Jeg kontaktet henne på facebook, hun virket hyggelig, og jeg fikk spørsmål tilbake osv. Jeg spurte etter nummeret og det var ingen problem, ikke noe nøling. Jeg svarte at da hørte hun plutselig fra meg . Noen dager senere sendte jeg en melding og spurte om vi skulle gå ut sammen en dag. Jeg sørget for å la tidspunktet være ganske åpent. Jeg fikk svaret "hei ,tror ikke det, beklager.." Ganske kjipt svar ja. Jeg snakket med en kompis som kjenner henne bedre enn meg og han mente at timingen min var dårlig siden jeg spurte midt mellom 2 eksamener som kom ganske tett, og at hun sikkert var stressa og lei da. Dessuten mente han at jeg gikk litt fort fram, men at dette ikke nødvendigvis var siste sjanse med henne. Jeg måtte bare prate med henne neste gang jeg så henne og se om det var noe kjemi. Hva tror folk om dette? En annen ting jeg kom på i går er at jeg glemte å skrive hvem meldingen var fra (hun har ikke mitt nummer) Kanskje hun ikke visste hvem hun svarte til en gang...? Klønete av meg, nå er jeg i et vakuum av uvitenhet Hva med å skrive noen mailer med henne på Facebook? Da kan dere få i gang en samtale der og så kan hun svare når det måtte passe henne. Siden hun er så opptatt med eksamen, mener jeg. Vet selv når jeg er stressa så blir sms nedprioritert. Blir mer irritert enn glad får å høre mobilen pipe. Lenke til kommentar
Gjest Guest_OC_* Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Jeg har prøvd å få i gang en samtale på facebook nå, men hun virker unnvikende! Svarer kun på spørsmålene mine, og den siste PM'en har hun ikke svart på enda (2 dager siden). Lurer på om jeg har skremt henne vekk med meldinga mi, utrolig synd. Er hun skremt vekk for godt? Det jeg har glemt å nevne er at hun er ganske sjenert. Hun snakker aldri i klassen, og når vi pratet sammen så kikket hun en del ned i gulvet. Hun hilser veldig beskjedent på folk, noen ganger så forsiktig at de ikke merker det. Kompisen min sier at jeg må tenke langsiktig med henne. Men jeg vet absolutt ingenting om hva hun tenker inni seg, og hva hun synes om meg. Jeg har ihvertfall skjønt at hun likte meg og kanskje var interessert før, men hvordan det er nå er det verre med. Kanskje er hun stressa pga eksamen. Selv så er jeg ganske rolig ift eksamen, men før var jeg mye mer stressa. Kanskje hun har det sånn nå. Men om hun har vel tid til å svare på en liten facebook PM? Tror dere hun er skremt vekk for godt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå