Helle Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Lurer på om noen som har dette kameraet (eller som sitter med mye kunnskaper), kan gi meg noen tips ang. fotografering, spesielt nattbilder.? Har også lyst å zoome inn endel og ta nærbilder men har for lite kunnskaper både om kameraet og linser. Har jeg kjøpt katta i sekken? dagslys = kjempegreier! Men.. Et sted jeg kan få noen tips? Finner liksom ikke noe på nettet heller.. Takknemlig for alle svar :smile: Lenke til kommentar
toreblomhaug Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 har ikkje det her kamera sjølv eg....men fant lit info her: http://www.dpreview.com/reviews/compare_po...thod=sidebyside der er det linker videre til folk som sier si meining pluss dei har ei side med ein test av det... http://www.steves-digicams.com/s10.html her er å lit info om det når det gjelder natt bilde så fins det kanskje egne sider får nat guid bilder`? noen som har noe adresser? Lenke til kommentar
Helle Skrevet 7. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2002 Takker for svar! Er akkurat inne å leser på den ene linken. Men hvordan er andre eieres erfaringer med dette kameraet? Synes zoomingen kunne vært bedre. Er det bare til å kjøpe ei ekstra linse eller? Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 12. januar 2002 Del Skrevet 12. januar 2002 Når du tar nattbilder MÅ du bruke stativ. Se i manualen for manuelle instillinger av kamera. Auto går ikke her med mindre du har et kamera med forhåndsinstilte scener. Blend ned et par hakk, og bruk eksp. tid på fra 4 sekunder. Prøv deg fram, fordelen med digitalkamera er at kronemåleren ikke går hver gang du tar et bilde. Prøv deg fram. Lenke til kommentar
toreblomhaug Skrevet 12. januar 2002 Del Skrevet 12. januar 2002 tja får å sei det slik får du aldri noko zoom har 3X zoom (38mm til 114mm) å 38mm er eller ikkje noko særlig wide angel eller kjøpte meg ei wide angel lense det funker bra :smile: nå det gjelder zoom er det mange bra løsninger....du kan kjøpe ei linse til det men det er jo rimelig dyrt å det blir ei stor linse utta på men det er ein mulighet men 2X zoom er veldig lite bør mins vere 3 syns eg ønsker meg mere zoom eg men det er pga eg tar ein del bilder ute dyr osv å da er det kjedlig å ikkje ha zoom lykke til men kjøpe Lenke til kommentar
Flyndresnik Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 Det er vanskelig å sette på en ekstra linse på S20. Jeg vet om kun en måte: Kjøpe et linseadapter hos http://www.ckcpower.com . Jeg har kjøpt adapter til mitt S40 der Lenke til kommentar
fl0ffy Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 det er som skarsk sier... hvis man skal ta nattbilder så trenger man å bruke stativ og lange eksponeringer. Det skader heller ikke å ta mange bilder med litt forskjellige innstillinger. Når jeg er ute og tar nattbilder tar jeg som regel en 15-20 bilder av hvert motiv og sitter igjen med toppen 3-4 brukbare, hvor kanskje ett er bra, bilder. Men det er utrolig moro å få til gode nattbilder... -flff Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Jeg vil først og framst si at du har IKKE kjøpt katta i sekken. S20 er et veldig bra kamera. Når det gjelder nattbilder vet jeg ikke så mye, men jeg regner med at det ikke bare er det du skal bruke kameraet til. Ellers så har jeg faktisk hørt om, men vet ikke hvordan det gjøres, om folk som tar stjernebilder. De tar opp til 7 bilder av samme motiv, og på en eller annen måte smelter de sammen disse bildene, og så blir lyset og detaljene klare og fine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå