Gå til innhold

Debian/Ubuntu game server

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du trenger vel neppe noen guide til det OS-spesifikke. Ubuntu kommer i egen server versjon, men du kan antagelig bruke desktop versjonen like greit. Det er opp til spillet å kjøre serveren, så hvordan oppsettet er avhenger av spillet. Eneste jeg kommer på i farta er eventuelle issues med porter. Hvis du skal spille på LAN, så trenger du vel bare sørge for at iptables har relevant port åpen, f.eks. med firestarter. Oppsett i Debian er typisk identisk med oppsett i Ubuntu.

Lenke til kommentar
Du trenger vel neppe noen guide til det OS-spesifikke. Ubuntu kommer i egen server versjon, men du kan antagelig bruke desktop versjonen like greit. Det er opp til spillet å kjøre serveren, så hvordan oppsettet er avhenger av spillet. Eneste jeg kommer på i farta er eventuelle issues med porter. Hvis du skal spille på LAN, så trenger du vel bare sørge for at iptables har relevant port åpen, f.eks. med firestarter. Oppsett i Debian er typisk identisk med oppsett i Ubuntu.

Okey, takk for svar. Mange nye begreper og ting å lære seg. Driver å setter opp en server med Debian serge. vi får se om jeg lykkes... :cool:

Lenke til kommentar

Fordi han ikke har fått med seg at:

In Debian project parlance, the term stable means that the software is no longer under active development or widespread use and that the authors are long dead; if software is still under active development, it undergoes changes too rapidly for the Debian project to incorporate them. Due to pressure from users, obsolete versions of certain software that is still under development may be included in the non-stable section, but its use is broadly discouraged, since it does not strictly adhere to the project's guidelines, sometimes including software from after the renaissance.
Lenke til kommentar
Fordi han ikke har fått med seg at:
In Debian project parlance, the term stable means that the software is no longer under active development or widespread use and that the authors are long dead; if software is still under active development, it undergoes changes too rapidly for the Debian project to incorporate them. Due to pressure from users, obsolete versions of certain software that is still under development may be included in the non-stable section, but its use is broadly discouraged, since it does not strictly adhere to the project's guidelines, sometimes including software from after the renaissance.

Etch er stabil, du bør sjekke kildene dine litt bedre.

Lenke til kommentar
Hvorfor Debian Sarge, og ikke Etch?

Sarge er mildt sagt grisegammel (Release Juni 2005).

Hvorfor? Nei, jeg fulgte guiden på Server forumet og regnet med at den var god. Det er riktig som andre skriver at jeg ikke er oppdatert på området. Sannheten er at jeg aldri har gort dette før og driver å lærer. Jeg skal sjekke ut Etch!

Takker for god og relevant info fra alle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...