Hallais84 Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Dum som jeg er har jeg fått et msn-virus. Hvordan fjerner jeg dette?? Fikk høre at jeg måtte formatere PC-en, men hvordan gjør man det? Håper noen kan hjelpe meg Lenke til kommentar
norbat Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 (endret) Å formater høres litt drastisk ut Det finnes noen varianter av 'MSN-Virus', så vi kan gjøre følgende: Last ned MSNFix.zip, og pakk det ut på skrivebordet. Kjør filen 'MSNFix.bat' (som ligger i mappa MSNFix). Følg veiledningen Hent deretter Combofix, og legg det på skrivebordet Kjør combofix.exe, og følg veiledningen. Du må ikke klikke på vinduet mens programmet kjører. Post loggfilen fra combofix (c:\combofix.txt) Endret 17. november 2007 av norbat Lenke til kommentar
Hallais84 Skrevet 18. november 2007 Forfatter Del Skrevet 18. november 2007 Tusen takk for hjelp Klarer ikke å kjøre ComboFix, får beskjed om at versjonen er utdatert? Lenke til kommentar
norbat Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Ok, Combofix oppdateres ofte, så ta og hent prog. herfra: http://download.bleepingcomputer.com/sUBs/Beta/ComboFix.exe Lenke til kommentar
Hallais84 Skrevet 18. november 2007 Forfatter Del Skrevet 18. november 2007 (endret) Her er logg:) Endret 18. november 2007 av Hallais84 Lenke til kommentar
norbat Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Ser greit ut. Har fortsatt 'mistanke' om MSN-virus eller oppfører ting og tang seg ok? (Du kan fjerne loggen hvis du ikke ønsker å eksponere navn etc.) Lenke til kommentar
Hallais84 Skrevet 18. november 2007 Forfatter Del Skrevet 18. november 2007 Fungerer fint. Men problemet har egentlig vært at msn har sendt en fil til alle på kontaktlisten, så jeg vet ikke helt hvordan jeg kan sjekke det. Men kan jo se det litt an kanskje. Takk for hjelp Lenke til kommentar
norbat Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Ja, MSN-virus bruke å gjøre det. Fikk du noen logg fra MSNFix? Hvis, så kunne jeg tenke meg å se den. Du vil rimelig kjapt merke om du fortsatt har problemer om du kjøre MSN. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå