Gå til innhold

BK: Through the fog

Anbefalte innlegg

Fordi jeg fikk så bra comments på det andre prøver jeg med et til.

Dette bildet jeg ble mest fornøyd med, og skulle egentlig ikke legges ut.

Edit: La først ut feil bilde, så fikset rett bilde, og byttet ut.

Edit:

La til en versjon hvor himmelen er lysere, ble bildet bedre eller bør jeg holde meg til det andre?

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt ute av balanse? Føles som om det heller mot venstre. Du har også en naken kvist stikkende opp i forgrunnen, som for sikkerhets skyld ser ut som den har en digital artefakt. Elsker lyset (igjen) og hvordan det kommer mellom trærne, men høyresiden av bildet bidrar ikke med noe.

Er dette langt hjemmefra, eller er det mamma-lar-meg-ikke-holde-på-med-PC-en-så-jeg-stikker-ut-i-hagen-og-tar-noen-sinnsykt-flotte-bilder-av-lyset-avstand? Uansett er jeg misunnelig... :thumbup:

Lenke til kommentar
Litt ute av balanse? Føles som om det heller mot venstre. Du har også en naken kvist stikkende opp i forgrunnen, som for sikkerhets skyld ser ut som den har en digital artefakt. Elsker lyset (igjen) og hvordan det kommer mellom trærne, men høyresiden av bildet bidrar ikke med noe.

Er dette langt hjemmefra, eller er det mamma-lar-meg-ikke-holde-på-med-PC-en-så-jeg-stikker-ut-i-hagen-og-tar-noen-sinnsykt-flotte-bilder-av-lyset-avstand? Uansett er jeg misunnelig... :thumbup:

Venstresiden mener du?

Ser jeg har lagt ut feil bilde :blush:

Har en annen versjon hvor jeg har rettet det opp og fjernet kvisten.

Koblet fra HDD'n, så tror jeg tok feil bilde når jeg overføte til PC-en for å legge ut bilde oppe (Der hvor nett-senderen er) Skal se om jeg får lagt ut rett versjon.

Lenke til kommentar

GRATULERER!! Tror det må være det råeste HDR bildet jeg har sett hittil!!

Det ser jo nesten datagenerert ut, ikke bare manipulert, som et fantasy-landskap!!

Utrolig rå sol, med skyene foran, skyggene nede til høyre, og skyene!! Nydelig helhet!

Eneste bittebittelille pirk er en liten tørr kvist som stikker opp nede...

Fint om du kommenterer hvilket verktøy du har brukt...

Endret av kjelldell
Lenke til kommentar
Venstresiden mener du?

Eh... ja. :blush: Fryktelig vanskelig det der altså...

Hehe, jeg syns derimot at det er en motvekt på en måte. Istedet for å sentrere alt på et sted, lar jeg det dramatiske skje et sted, som flytter seg mot venstre mot en stille del, hvor man bare studerer fargene som skifter mellom mørk og lys.

Hva syns du om det nye bildet? (Gjerne en oppsummering av alt, også det du nenvte i stad)

Kan du forklare litt mer med ubalansen til høye, og om du ville sett et annet utsnitt?

Legg også merke til at det er to forsvinningspunkt, noe jeg personlig var meget pasende. Vi lørte om forskjellige gylne snitt og forsvinningspunkter for noen år tilbake, og jeg ser nå at jeg har truffet presist slikt et bilde hvor "fasiten" var, men det var tilfeldig, ikke noe jeg komponerte der og da.

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar
Takk kjell, meget hyggelig å høre.

La ut rett bilde nå, så de små ruska er borte vekk, så burde ikke være noe dritt igjen, eller?

Har brukt Photomatix, ps (Levels - smart sharpen - fargejustering)

Nei, nå er det ikke noe å pirke på en gang... Utrolige farger!!

Synes de dramatiske skyene er flotte også

Lenke til kommentar
Takk kjell, meget hyggelig å høre.

La ut rett bilde nå, så de små ruska er borte vekk, så burde ikke være noe dritt igjen, eller?

Har brukt Photomatix, ps (Levels - smart sharpen - fargejustering)

Nei, nå er det ikke noe å pirke på en gang... Utrolige farger!!

Synes de dramatiske skyene er flotte også

Tusen takk! :D

Lenke til kommentar

En liten pirk og det er sola... For meg ser det ut som at du har fått ei lita men ganske vanlig bivirkning av HDR, at dei aller lysaste partia har blitt litt misfarga. Der er litt grønnfarge som ikkje harmonerer med dei brunare, litt varmare fargane rundt.

Vurderte å kommentere før du fekk ut ny versjon og då fikk eg nesten nakkesleng :p (overdrive litt ja) når eg prøvde å få huset inni der til å komme i ca rett vinkel. Det blei bedre. Himmelen er litt mørk å kjedelig.. Du kunne ikkje dodga inn litt meir lys eller noko sånt? Mange muligheiter i f.eks PS.

Men bildet er veldig flott.. Fanga en flott morgen ser det ut til.. Førsteinntrykket var en smule overbehandla, men det kom seg etterkvart..

Lenke til kommentar
Hva syns du om det nye bildet? (Gjerne en oppsummering av alt, også det du nenvte i stad)

Kan du forklare litt mer med ubalansen til høye, og om du ville sett et annet utsnitt?

Legg også merke til at det er to forsvinningspunkt, noe jeg personlig var meget pasende. Vi lørte om forskjellige gylne snitt og forsvinningspunkter for noen år tilbake, og jeg ser nå at jeg har truffet presist slikt et bilde hvor "fasiten" var, men det var tilfeldig, ikke noe jeg komponerte der og da.

Det er ikke noen nevneverdig ubalanse lenger. Det var på grunn av skjevheten. Det er mye som skjer i bildet, og venstre (:)) side bidrar ikke med noe i bildet - jeg tror du med fordel kunne croppet til omtrent 4:3 ved å skjære bort litt på venstre side.

Jeg syns dessverre det er et problem at du ganske riktig har linjer som drar mot to ulike forsvinningspunkter. Den mest iøynefallende er den øverste i skyene, som dessverre leder ut av bildet, mot den litt tomme venstresiden - det er mulig en 4:3 crop bare vil forsterke "problemet". Etterhvert oppdager man linjene gjennom trærne på høyre side. I en idéell verden burde det bare vært dette forsvinningspunktet man ble ledet mot, siden det, i mine øyne, er her det virkelig interessante i bildet foregår.

(og bare så det er klart - jeg syns dette er et helt nydelig bilde, som jeg skulle ønske jeg hadde tatt, men det er ikke lett å få alt til å stemme i naturfoto)

Mine €0.2.

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Jeg vil starte med litt skryt. Det er tydelig at dette bildet, og de du kom med tidligere idag (igår?) er HDR bilder; men dette er mye bedre enn de fleste kommer med.

Mitt problem er at alle HDR bildene blir for kunstig, for fantastisk og overhodet ikke troverdig. Jeg tipper på at hvis du tar utgangspunktet i et av bildene som danner råmaterielet til HDR bildet (sannsynligvis den i midten) og finpusser det; så får du et mye mer naturlig bilde, du vil mangle wow faktoren, men bildet er mye bedre og naturlig - du har fanget et topp motiv.

Tom

Lenke til kommentar
Jeg vil starte med litt skryt. Det er tydelig at dette bildet, og de du kom med tidligere idag (igår?) er HDR bilder; men dette er mye bedre enn de fleste kommer med.

Mitt problem er at alle HDR bildene blir for kunstig, for fantastisk og overhodet ikke troverdig. Jeg tipper på at hvis du tar utgangspunktet i et av bildene som danner råmaterielet til HDR bildet (sannsynligvis den i midten) og finpusser det; så får du et mye mer naturlig bilde, du vil mangle wow faktoren, men bildet er mye bedre og naturlig - du har fanget et topp motiv.

Tom

Kanius: Takk! ;)

Tomsi: Jeg har ikke prøvd å lage et naturlig bilde, så at man reagerer på det forventer jeg. Enten liker man slike bilder eller ikke. Jeg var ganskedum npår jeg tok bildene. Jeg switcha mye mellom jpg, (Jpg for bildene jeg skulle lage HDR av og RAW for bildene som skulle være naturlige. Det første til at jeg ikke fikk RAW av alle forskjellige vinklene, og da blir dette vanskelig.

Jeg har ikke prøvd å etterligne noe naturlig og at det skriker HDR er jeg fulltklar over, jeg liker bilde(ne) uansett :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...