-Sammy Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Er av og til Vista'en min bare fryser til, så får jeg bluescreen (den forsvinner så fort at jeg ikke rekker lese feilkoden). Jeg leste litt på et annet forum der de sa at løsningen på denne ustabiliteten kunne ver for lav volt på minnet. Det la jeg merke til, brikkene mine (Crucial BallistiX PC2-6400 2 GB (2 x 1GB) er merket til å kjøre på 2.2v -Everest sier at volten på "dimm" ligger på 1.89V Er det da bare for meg å gå i bios og guffe opp dette til 2.2v ? Det vil gå bra? Jeg har et Gigabyte GA-P35DS3 R foresten . Takker for all hjelp! M.v.h restify Lenke til kommentar
truaim Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Biosen din vil starte med volt på default som er rundt 1,8 volt, du må sette den etter hva spec til produsent av rammen din sier. Bruker du Easytune så er det jo bare og øke volten der og se. Lenke til kommentar
-Sammy Skrevet 17. november 2007 Forfatter Del Skrevet 17. november 2007 Biosen din vil starte med volt på default som er rundt 1,8 volt, du må sette den etter hva spec til produsent av rammen din sier. Bruker du Easytune så er det jo bare og øke volten der og se. Og bruker jeg easytune så vil volten bli endret permanent, altså slik at den er 2.2v hver gang jeg starter PC-en? Tenkte i første omgang å se hva jeg får til i bios'en.. Men mange takk for hjelpen ! m.v.h restify Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Lägg till 0,1 Volt på minnet i bios. Se om det håller med det. Lenke til kommentar
-Sammy Skrevet 18. november 2007 Forfatter Del Skrevet 18. november 2007 (endret) Lägg till 0,1 Volt på minnet i bios. Se om det håller med det. Jeg la først til o.1v, så gikk jeg gradvis opp til o.4 og det ser ut til at overvolt på o.4 går helt fint! Så nå kjører minnet på 2.2v Har ikke fått bsod enda Endret 18. november 2007 av restify Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå