Nemon Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Sitter her med sort/hvit bilde på tv'n, bruker s-video kabel. Men tv'n har ingen instillinger for svhs/vhs. Kjører pal-b på tv-utgangen. Noen som har tips til hvordan jeg kan få farger? Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Har du scart på tv? isåfall kan du kjøpe en overgang fra scart til s-vhs, funker fint hos meg. Gunder Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Støtter TV'n SVideo? Hvis ikke må du bruke composite signal. Lenke til kommentar
IIIvolt Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Ja.... Jeg prøvde det samme; brukte S-Video utgangen fra skjermkortet til en TV uten støtte for S-video (dvs. jeg brukte en SCART-adapter). Konklusjonen blir dermed: Ikke bruk S-video, hverken S-vid kabelen eller S-vid utgangen på skjermkortet. Bruk Composite utgangen (den "gule" utgangen på kortet) i stedet hvis TV'en ikke har S-Video inngang, og plugg den inn i SCART-Adapteren... Skjønner? Lenke til kommentar
Nemon Skrevet 4. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2003 Problemet er at jeg har kun en utgang for s-video, men vil det da funke å bruke overgangen fra s-video til composite? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Problemet er at jeg har kun en utgang for s-video, men vil det da funke å bruke overgangen fra s-video til composite? Hvis det fulgte med en SVideo-Comp. overgang så burde det fungere. Mulig du må stille utgangen til Comp. et sted i Windows først. (Det må jeg på mitt GF kort.) Lenke til kommentar
IIIvolt Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Det vet ikke jeg ihvertfall... Men har du Radeon 9700 PRO hvis du ikke har composite utgang da? Lenke til kommentar
Ludde Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Ja.... Jeg prøvde det samme; brukte S-Video utgangen fra skjermkortet til en TV uten støtte for S-video (dvs. jeg brukte en SCART-adapter). Konklusjonen blir dermed: Ikke bruk S-video, hverken S-vid kabelen eller S-vid utgangen på skjermkortet. Bruk Composite utgangen (den "gule" utgangen på kortet) i stedet hvis TV'en ikke har S-Video inngang, og plugg den inn i SCART-Adapteren... Skjønner? slike skjermkort HAR IKKE compositt, du MÅ kjøre en overgang (svideo-compositt) for å få det til å funke.. grmpfh Lenke til kommentar
IIIvolt Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 slike skjermkort HAR IKKE compositt, du MÅ kjøre en overgang (svideo-compositt) for å få det til å funke.. grmpfh Betyr det da jeg har en meget spesiell utgave av ATI Radeon 9700 PRO da? For jeg har composite utgang! Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Hvis TVen ikke støtter SVHS hjelper det lite å bruke en vanlig SCART adapter, du må ha en spesiell, eller du må bruke composite. Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Radeon 9700Pro kortene kommer med en liten gul plugg med S-VHS kontakt i den ene enden og en composite kontakt i den andre enden. bruk den, strekk en skjermet kabel fra den til tv'n og inn via en scart overgang. funker fett det, ihvertfall for meg. tv'n min og greier ikke signalet fra s-video og gir meg svart hvitt bilde, for å få farger må tv'n forest med composite. Lenke til kommentar
Nemon Skrevet 4. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2003 Takker for svar, må vel teste det neste gang! Lenke til kommentar
IIIvolt Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Slik jeg ser det så finnes Radeon 9700PRO i flere versjoner avhengig av produsent. Jeg har f.eks. et Connect3D Radeon 9700 Pro med både Composite og S-Video ut. Man ser fort hvilke utganger man har ved å se bak på kortet Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Jeg har også et connect3d kort, er bare s-video utgang i fra kortet. Men er en adapter som følger med som gjør om til composite signaler .. Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Jeg har s- inngang på tv, men den funker ikke med pc koblet til, men med mitt sony dv kamera funker inngangen :-? Når jeg bruker AV2/25 får jeg kun svart/hvitt, må til AV3/35 for å få farger :-? Hvorfor funker ikke s inngangen og heller ikke AV2/25 ??? Gunder Lenke til kommentar
Lord Hassan Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 lurer på noe som relaterer litt her nå. Jeg får opp skjermen min på tv. Ser ikoner og alt sånn, men når jeg spiller av en video så ser jeg bare mediaplayer med svart vindu. Hvorfor det? Fikk det til å funke en gang, men husker ikke hva jeg gjorde Har Crucial Radeon 9700 PRO. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå