bigx Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Heisann. jeg skal kopiere over filer fra PC-en til en kompis over til min. Han finner PC-en min på PC-en hans, men jeg finner ikke han sin pc på min pc? hva må jeg gjøre?? Lenke til kommentar
maartn Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Gå på kompisen din sin PC og utfør følgende: Start -> kjør -> cmd , og skriv ipconfig Så noterer du IP-adressen, og går på din PC og utfører følgende: Start -> kjør -> cmd , og skriv: ping "IP-adressen til kompisen din". Da vil du finne ut om du har kontakt med PC-en hans. Kontroller dette først, og gi oss en tilbakemelding Lenke til kommentar
tma91 Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Hei. Jeg har samme problemet. pc nr1 finner ikke nr2, nr2 finner nr1. når jeg pinget pc nr2 fra 1 fikk jeg svar, mens pc nr2 pinget nr1 ble misslykket. Skjønner ikke noe :S Lenke til kommentar
Wut? Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 (endret) google etter netscan.exe fiffig program som finner alt på lokalnettet. Endret 2. desember 2007 av Figge90 Lenke til kommentar
kjell arne Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Dere som har problemer: Skriv litt om hvilket OS dere har, og hva dere har gjort. Nettverk er svært enkelt dersom det er XP på alle PC-ene (kjør veiviseren), kabler og ruter er riktige (og det er de nok når en PC ser den andre men ikke omvendt). Jeg forutsetter begge deler. Det som ofte da er feilen på den PC-en der ingenting synes, er at det ikke er slått på deling. Høyreklikk på ei mappe (ikke under "Documents and settings") og slå på fildeling. Så går det nok bra. Lenke til kommentar
Stoknes Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Støtter meg til Kjell Arnes innlegg: Dette har ingenting med nettverksforbindelse (iom at den ene finner den andre), men fildeling. Enig i OS betraktningen også: Mange er flinke til å opplyse om HW, men mindre flinke til å si noe om OS/SW. Lenke til kommentar
bigx Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 jeg har fikset det:) var pcen til han som var fucka Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå