Gå til innhold

Passer disse ramtypene sammen?

HøttenTøtt

Anbefalte innlegg

Hei, skal kjøpe mere ram til PC-en min(spesifikasoner står i sigen)

Har to sett av denne type ram:Minne som jeg har

Denne har jeg tenkt å kjøpeMinne jeg har tenkt å kjøpe

Hovedkortet jeg har:hovedkort

Mitt spørsmål er enkelt: Passer dette sammen, er det bare å stappe inn og ferdig med det?

Takk for alle svar :thumbup:

PS kom gjerne med tips om annet ram :yes:

Endret av Amadelius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal funke helt fint det, men med 3 brikker får du ikke dual channel som så da får du halvert båndbredde på ram'n ....

Hadde heller kjøpt et set med 2x1Gb ram !

Har ikke greie på dette, men skal bare fjærne den ene 512mb brikke å bytte med den på 2gb, sikker jeg som har missforstått men kan du forklare det nærmere tror du? :blush:

BTW takk for at du svarte :thumbup:

Lenke til kommentar

Utifra slik jeg tolket førsteinnlegget, så har han 2stk av det første settet, altså 4x512mb brikker, og vil oppgradere med en 2gig brikke. Dvs nappe ut den siste 512mb brikken og sette i 2gig brikken der, mulig jeg misforstår innlegget nå men det var slik jeg tolket det.

Hvis dette er tilfellet vil jeg fraråde deg å gjøre dette, Det beste hadde vært å byttet ut alt med 2x1gig eller 4x1gig brikker, evt tatt ut to av 512mb brikkene og satt i to 1 gig brikker istedet, noe som vil gi 3gig med dual channel. Dual channel får du ikke ved å bytte bare den ene 512mb brikken, siden hver "bank" må ha minnemoduler av samme størresle for å utnytte dual channel.

edit: tolket det visst rett, selv om jeg var litt sein. Jeg vil anbefale deg å kjøpe 4x1 gig brikker uansett om du har 32bits os, det har ingenting å si.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Hadde jeg vært deg hadde jeg mye heller kjøpt 2 av disse, mye billigere blir det og

viss de er bra og stabile kjøper jeg 2sett av de:D

Er ikke det litt lite med bare 660mh? på de jeg har nå har jeg 800mh

Har det mye å si på hvor rask PC-en er fra 2gb til 4gb?

Endret av Amadelius
Lenke til kommentar

Hvor mye er det egentlig Vista tar av ram.Hørt at det er 3,5 mens andre sier det er 3,12. uansett er det lurt å ha 2x 1gb brikkesett på 667mhz og 2x 512mb brikkesett på 800mhz?

Tenkte kanskje på to sett av disse: Minnebrikker

Eller kanskje disse: Minnebrikker2

Eller disse: Rammbrikker3

PS Vil ha deres mening, hvorfor, hvorfor ikke :thumbup:

Endret av Amadelius
Lenke til kommentar

Vista 32bit tar fremdeles bare 4gig totalt. Hvor mye minne du får avhenger av de andre hardware delene i PC-en. 32bit klarer maks å adressere 4gig, og da må du trekke fra ant mb på skjermkort osv. Går du derimot over på 64bits os, så er ikke dette noe problem. Men det er ikke noe problem å ha 4gig å xp 32bit heller, jeg kjører med dette selv.

Ulempen med å ha 2x1gig brikker og 2x512mb brikker som nevnt over her, vil være at 2x512mb brikkene klokkes ned til samme frekvens som 2x1gig brikkene. Siden DDR2 er så utrolig billig for tiden, så hadde jeg byttet ut alt med 4x1gig brikker istedet.

Hvilke av de to brikkene du linket til ovenfor du bør gå for har egentlig ikke noe å si, begge er skikkelig gode brikker.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Det står at disse rambrikkene er lett å klokke til 1000mhz: Link

For å klokke er det bare å gå inn i bios å "kødde", vil ikke drite meg ut på dette punktet :blush: En anne ting, rambrikkene jeg kjører nå går på 1,9Volt, de i linken over kjører på 2,1 Volt. Er det da bare å gå inn i bios å stille på det?

I så fall, er det i bios jeg stiller opp til 1000mhz?

Tusentakk for alle svar :thumbup:

Lenke til kommentar

Alt sånt kan du stille på i BIOS ja ;)

De BallistiX brikkene er helt konge om man klokker har selv et par i PC5300 utgaven, men bruker du de sammen de 512mb brikkene dine så vil de ikke klokke langt da alle brikkene må være klokket likt og jeg tviler de andre brikkene dine er noe gode, er du heldig er det D9GMH i dem kommer helt ann på rev. ......

Lenke til kommentar
Alt sånt kan du stille på i BIOS ja ;)

De BallistiX brikkene er helt konge om man klokker har selv et par i PC5300 utgaven, men bruker du de sammen de 512mb brikkene dine så vil de ikke klokke langt da alle brikkene må være klokket likt og jeg tviler de andre brikkene dine er noe gode, er du heldig er det D9GMH i dem kommer helt ann på rev. ......

Viss jeg skal oppgradere så skifter jeg ut ALT :p En annen ting, siden dere ser ut til å ha VELDIG god greie på ram kan du Pm'e meg en for for oppskrif om hvordan jeg klokker og stiller volt. Prøver å lære dette men trenger en lære mester :thumbup: Tusen takk på forhond viss du gjør det :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...