strayder Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Har en kjøpt meg en AMD Athlon 64 X2 6400+ Black Edition 3,2GHz, AM2, 2MB Cache, Dual-Core prosessor og har idle temp på den på 32 grader men når den drar CoD4 eller Crysis spretter den opp i 60-64 grader. Har satt en default vifte på den, (det vil si den fulgte med den forrige prosessoren på 2,0 GHz), men må nok punge ut med en større vifte som klarer å ta vekk varmen. (Forøvrig en rå prosessor, drar crysis og cod4 med letthet, rendret i 3DS Max med letthet og en fart jeg aldri har sett maken til, men blir altså brennhet under forsøkene....) Er det noen som har en rå vifte å anbefale? En som passer denne CPU'en perfekt? Kunne tenkt meg en arb temp på rundt 35-40 grader.... Anyone? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 (endret) Jeg vil påstå at dette er kjøleren du er på jakt etter. Jeg har lillebroren til denne på en AMD 2X 6000+ og er i grunnen storfornøyd med den. Endret 17. november 2007 av perpyro Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 med mindre du skal overklokke trenger du ikke bedre kjøling. 60 grader er ikke skadelig på noen måte Lenke til kommentar
haalo Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Er det noen som har en rå vifte å anbefale? En som passer denne CPU'en perfekt? Kunne tenkt meg en arb temp på rundt 35-40 grader....Husk på at det 125 watt (hvis jeg husker rett) med varme her. En så lav load-temperatur er ikke noe som er rimelig å oppnå med en luftkjøler. Lenke til kommentar
strayder Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 (endret) Er det noen som har en rå vifte å anbefale? En som passer denne CPU'en perfekt? Kunne tenkt meg en arb temp på rundt 35-40 grader....Husk på at det 125 watt (hvis jeg husker rett) med varme her. En så lav load-temperatur er ikke noe som er rimelig å oppnå med en luftkjøler. Kanskje ikke, men jeg syntes den spretter litt "fort" opp da. Men har nå bestillt en Thermaltake MaxOrb CPU Cooler, 16dBA Socket 775/AM2/939/754 på http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=339378 og håper og tror jeg blir fornøyd med den... Så får vi se. En NYDELIG CPU er det ihvertfall, ting FLYR avsted. Langt raskere loade tider og sånt i både spill og programmer med denne CPU'en enn den jeg hadde. Så absolutt verdt pengene! Løp og kjøp... eller var det klikk og kjøp? Edit: Det ble IKKE vifte fra komplett.no, da de ikke hadde på lager..(Noe de faktisk har slitt litt med i den siste tiden, de er ikke best på å ha ting på lager lenger, det er sikkert..). Så jeg kjøpte en Zalman CNPS9700LED CPU kjøler hos MPX.no isteden, de hadde på lager... Klarer ikke vente forever heller da, serlig ikke når den orginale vifta ikke klarer å holde unna varmen som nå og da overstiger 65 grader når loaden blir litt stor... ikke farlig, men ikke sundt i lengden heller... Men dæven for en fart den prosessoren har!! Får ikke lovprist den nok! Cod4 flyr på høyeste innstilling uten lag og loade tiden, som nå og da betyr at du kan se siste episode av yndlings programmet ditt før det er ferdig med å loade, (Company of heroes fx...) er en saga blott! Veldig fornøyd med prosessoren jeg! Endret 20. november 2007 av strayder Lenke til kommentar
strayder Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 Ai ai, har nå installert zalman vifta og kjørte en tung rendrings oppgave i 3DS max og der jeg med orginal vifta var over 65 grader var maks temp nå 42 grader!! (Økte oppløsning fra 800X600 til enorme 2000X1900) Er mega fornøyd! :D I CoD4 og crysis går heller ikke tempen over 42. Et monster av ei vifte! Jeg visste egentlig det, men ble allikevel sjokkert da jeg pakket den ut, den er SVÆR!!! Nen den kjøler enormt også, så jeg er strålende fornøyd!! Har en rom temp på 24 og CPU temp akkurat nå på 25.... Har bare browser oppe.... Anbefales!! :D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå