Svennien Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Hei, vet at posten er feilposta, men jeg fant ikke noen bra plass, så jeg valgte den ironsike siden:D har hørt rykter om at røykprisen stiger 113% til neste år. er dette sant? Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Det er lov å håpe! Lenke til kommentar
Tatt av vinen Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 (endret) Hvis KrF og Venstre-politikerne får det som de vil, blir det nok enda mer å betale i avgift på tobakk, ja. Men det er også snakk om at den kanskje synker. Billigere røyk Dyrere røyk Endret 17. november 2007 av Tatt av vinen Lenke til kommentar
Svennien Skrevet 17. november 2007 Forfatter Del Skrevet 17. november 2007 Hvis KrF og Venstre-politikerne får det som de vil, blir det nok enda mer å betale i avgift på tobakk, ja. Men det er også snakk om at den kanskje synker. Billigere røyk Dyrere røyk håper den synker jeg;D Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Den kommer garantert til å stige i pris, men ikke så mye som 113 %. Det blir som å be om at smuglermarkedet blir større enn det er. Kanskje man finner opp noen nye avgifter også, som co2 skatt :!: Lenke til kommentar
Tatt av vinen Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Den kommer garantert til å stige i pris, men ikke så mye som 113 %. Det blir som å be om at smuglermarkedet blir større enn det er. Kilde? Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Nei, ingen direkte kilder nei. Men det er helt klart historisk sett at tobakk er en av de produktene man liker å øke avgiftene på av diverse åpenbare grunner. Eks. Helsefare. Lenke til kommentar
Clintern Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Hva oppnår man ved å øke avgiftene? Folk drar bare oftere over grensa for å handle og "smugler" inn mer. Kommer folk til å røyke så mye mer om man har samme prisnivå som nabolandene våre? Tror ikke jeg. Folk har sine syn på røyk og skadevirkninger uansett. Jeg ser ikke at prisen skal ha noe innvirkning på folks holdninger til tobakk. Noe tull her så får ikke lagt denne som link eller spoiler: http://www.ssb.no/helseund/fig-2006-07-03-03.gif Sverige med sitt prisnivå så mye lavere enn Norge^^ Hvis jeg skal ta pris i betrakning så gir ikke statistikken noe mening. Norsk politikk! *applaus* Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Hvem skal vi stemme på for å få prisen ned? Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Hva oppnår man ved å øke avgiftene? Folk drar bare oftere over grensa for å handle og "smugler" inn mer. Kommer folk til å røyke så mye mer om man har samme prisnivå som nabolandene våre? Tror ikke jeg. Folk har sine syn på røyk og skadevirkninger uansett. Jeg ser ikke at prisen skal ha noe innvirkning på folks holdninger til tobakk. En dyrere tobakkspris vil medføre at barn/ungdom ikke lengre vil ha råd til å kjøpe tobakk. De vil teste det, men de vil ikke være noe annet enn party-røykere. Man får på den måten hevet terskelen for å begynne å røyke fast. Det går ut over Harry på 50 som kjører over grensa hver uke for å kjøpe sin ukentlige påfyll med tobakk, sprit og kjøtt, men han hadde ikke sluttet å gjøre det uansett om prisen var 5kr eller 150kr dyrere enn i Sverige. Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 (endret) Jeg tror ikke det kommer til å bli like mye svenskekjøp om man øker tobakkprisen som man kanskje kan tro. Tobakk er grei å sette høyere avgifter på. Mer penger inn til staten med en god unnskyldning, gjør Ola Nordmann sunnere! Hvem skal vi stemme på for å få prisen ned? Gjetter på FRP Edit: Enig med CATO. Endret 19. november 2007 av Mynotir Lenke til kommentar
likferd Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Det går ut over Harry på 50 som kjører over grensa hver uke for å kjøpe sin ukentlige påfyll med tobakk, sprit og kjøtt, men han hadde ikke sluttet å gjøre det uansett om prisen var 5kr eller 150kr dyrere enn i Sverige. Nei. østlands-Harry koser seg nok uansett pris, det er vi voksne på vestlandet som sitter med regningen på galskapen.. Alternativet er som sagt å gjøre seg kriminell og kjøpe smuglet gods. hurra for forskjellsbehandling. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Det går ut over Harry på 50 som kjører over grensa hver uke for å kjøpe sin ukentlige påfyll med tobakk, sprit og kjøtt, men han hadde ikke sluttet å gjøre det uansett om prisen var 5kr eller 150kr dyrere enn i Sverige. Nei. østlands-Harry koser seg nok uansett pris, det er vi voksne på vestlandet som sitter med regningen på galskapen.. Alternativet er som sagt å gjøre seg kriminell og kjøpe smuglet gods. hurra for forskjellsbehandling. Enig i at det er galskap å drive med denne kreftpinnesmattingen, så da burde dere voksne på vestlandet ta til vettet og slutte i steden for å syte! Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 (endret) Hvem skal vi stemme på for å få prisen ned? Hvem skal vi stemme på for å øke prisen med 200% ? Ps : Jeg kan sykle til sverige Endret 20. november 2007 av JD_Scrubs Lenke til kommentar
Tygg3n Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 så mye det koster det koster for norge med folk som har kreft av alskens slag pågrunn av røyk kan dei godt gjere ka dei vil med prisen.. Liker å ta ein røyk på fest og denslags, men ser ikkje noke poeng i å gjere det dagleg. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Det går ut over Harry på 50 som kjører over grensa hver uke for å kjøpe sin ukentlige påfyll med tobakk, sprit og kjøtt, men han hadde ikke sluttet å gjøre det uansett om prisen var 5kr eller 150kr dyrere enn i Sverige. Nei. østlands-Harry koser seg nok uansett pris, det er vi voksne på vestlandet som sitter med regningen på galskapen.. Alternativet er som sagt å gjøre seg kriminell og kjøpe smuglet gods. hurra for forskjellsbehandling. Enig i at det er galskap å drive med denne kreftpinnesmattingen, så da burde dere voksne på vestlandet ta til vettet og slutte i steden for å syte! At du er enig i at det er "galskap" bryr andre folk midt i brunøyet. Men det er visst utrolig lett for fjortisser å sitte på internett og moralisere nå for tiden. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Det går ut over Harry på 50 som kjører over grensa hver uke for å kjøpe sin ukentlige påfyll med tobakk, sprit og kjøtt, men han hadde ikke sluttet å gjøre det uansett om prisen var 5kr eller 150kr dyrere enn i Sverige. Nei. østlands-Harry koser seg nok uansett pris, det er vi voksne på vestlandet som sitter med regningen på galskapen.. Alternativet er som sagt å gjøre seg kriminell og kjøpe smuglet gods. hurra for forskjellsbehandling. Enig i at det er galskap å drive med denne kreftpinnesmattingen, så da burde dere voksne på vestlandet ta til vettet og slutte i steden for å syte! At du er enig i at det er "galskap" bryr andre folk midt i brunøyet. Men det er visst utrolig lett for fjortisser å sitte på internett og moralisere nå for tiden. Hvor vidt han er fjortiss eller ei er vel ikke relativt ? Hvis det da ikke bryr folk hva han syns, hvorfor skal det da bry andre om du betaler 540kr for en 20pack med Prince? Drit på leggen. Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Når vi allerede er så godt igang. La oss heve prisene på alt som er usundt... Alt ifra goteri til alkohol, alt som er negativt for kroppen på en eller annen måte. Takk gud for alle avgiftene!! Vi får virkelig mye igjen for det... Lenke til kommentar
likferd Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Hvor vidt han er fjortiss eller ei er vel ikke relativt ?Hvis det da ikke bryr folk hva han syns, hvorfor skal det da bry andre om du betaler 540kr for en 20pack med Prince? Drit på leggen. Jeg hadde brydd meg om prisen på konjakk steg 200%, selv om jeg ikke liker konjakk. De fleste mennesker liker ikke urettferdighet. Lenke til kommentar
Svennien Skrevet 13. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2007 det ble mye etter hvert. Alle som røyker blir oppfatta av folk som ikke røyker at de tror de er tøffe, derfor reverserer dette seg, og de som røyker blir sett ned på. men hei, det er vi som røyker sitt eget valg, og staten vil utnytte de avhenginge med å sette avgifter, noe de like godt kunner gjort med snop også. det er mange overvektige i norge, og røyking kan ikke være den største årsaken, men røyking kan framkalle kols, kreft og i tilleg gi dårlig ånde og dårlige tenner. men man kan velle, røyke 0,5-1 20 pck til dagen, eller ette 1 kg snop til dagen.... uansett, valget er personen selv sitt ønske, og at staten skal sette røykprisen opp til himmelen er direkte urimelig... mener jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå