Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

stiger røykprisen til neste år?

Svennien

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva oppnår man ved å øke avgiftene? Folk drar bare oftere over grensa for å handle og "smugler" inn mer.

Kommer folk til å røyke så mye mer om man har samme prisnivå som nabolandene våre? Tror ikke jeg.

Folk har sine syn på røyk og skadevirkninger uansett. Jeg ser ikke at prisen skal ha noe innvirkning på folks holdninger til tobakk.

Noe tull her så får ikke lagt denne som link eller spoiler: http://www.ssb.no/helseund/fig-2006-07-03-03.gif

Sverige med sitt prisnivå så mye lavere enn Norge^^ Hvis jeg skal ta pris i betrakning så gir ikke statistikken noe mening.

Norsk politikk! *applaus*

Lenke til kommentar
Hva oppnår man ved å øke avgiftene? Folk drar bare oftere over grensa for å handle og "smugler" inn mer.

Kommer folk til å røyke så mye mer om man har samme prisnivå som nabolandene våre? Tror ikke jeg.

Folk har sine syn på røyk og skadevirkninger uansett. Jeg ser ikke at prisen skal ha noe innvirkning på folks holdninger til tobakk.

En dyrere tobakkspris vil medføre at barn/ungdom ikke lengre vil ha råd til å kjøpe tobakk. De vil teste det, men de vil ikke være noe annet enn party-røykere. Man får på den måten hevet terskelen for å begynne å røyke fast.

Det går ut over Harry på 50 som kjører over grensa hver uke for å kjøpe sin ukentlige påfyll med tobakk, sprit og kjøtt, men han hadde ikke sluttet å gjøre det uansett om prisen var 5kr eller 150kr dyrere enn i Sverige.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det kommer til å bli like mye svenskekjøp om man øker tobakkprisen som man kanskje kan tro. Tobakk er grei å sette høyere avgifter på. Mer penger inn til staten med en god unnskyldning, gjør Ola Nordmann sunnere!

Hvem skal vi stemme på for å få prisen ned?

Gjetter på FRP :p

Edit: Enig med CATO.

Endret av Mynotir
Lenke til kommentar
Det går ut over Harry på 50 som kjører over grensa hver uke for å kjøpe sin ukentlige påfyll med tobakk, sprit og kjøtt, men han hadde ikke sluttet å gjøre det uansett om prisen var 5kr eller 150kr dyrere enn i Sverige.

Nei. østlands-Harry koser seg nok uansett pris, det er vi voksne på vestlandet som sitter med regningen på galskapen.. Alternativet er som sagt å gjøre seg kriminell og kjøpe smuglet gods. hurra for forskjellsbehandling.

Lenke til kommentar

Nei. østlands-Harry koser seg nok uansett pris, det er vi voksne på vestlandet som sitter med regningen på galskapen.. Alternativet er som sagt å gjøre seg kriminell og kjøpe smuglet gods. hurra for forskjellsbehandling.

Enig i at det er galskap å drive med denne kreftpinnesmattingen, så da burde dere voksne på vestlandet ta til vettet og slutte i steden for å syte!

Lenke til kommentar

Enig i at det er galskap å drive med denne kreftpinnesmattingen, så da burde dere voksne på vestlandet ta til vettet og slutte i steden for å syte!

At du er enig i at det er "galskap" bryr andre folk midt i brunøyet. Men det er visst utrolig lett for fjortisser å sitte på internett og moralisere nå for tiden.

Lenke til kommentar

At du er enig i at det er "galskap" bryr andre folk midt i brunøyet. Men det er visst utrolig lett for fjortisser å sitte på internett og moralisere nå for tiden.

Hvor vidt han er fjortiss eller ei er vel ikke relativt ?

Hvis det da ikke bryr folk hva han syns, hvorfor skal det da bry andre om du betaler 540kr for en 20pack med Prince?

Drit på leggen.

Lenke til kommentar
Hvor vidt han er fjortiss eller ei er vel ikke relativt ?

Hvis det da ikke bryr folk hva han syns, hvorfor skal det da bry andre om du betaler 540kr for en 20pack med Prince?

Drit på leggen.

Jeg hadde brydd meg om prisen på konjakk steg 200%, selv om jeg ikke liker konjakk. De fleste mennesker liker ikke urettferdighet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

det ble mye etter hvert. Alle som røyker blir oppfatta av folk som ikke røyker at de tror de er tøffe, derfor reverserer dette seg, og de som røyker blir sett ned på. men hei, det er vi som røyker sitt eget valg, og staten vil utnytte de avhenginge med å sette avgifter, noe de like godt kunner gjort med snop også. det er mange overvektige i norge, og røyking kan ikke være den største årsaken, men røyking kan framkalle kols, kreft og i tilleg gi dårlig ånde og dårlige tenner. men man kan velle, røyke 0,5-1 20 pck til dagen, eller ette 1 kg snop til dagen....

uansett, valget er personen selv sitt ønske, og at staten skal sette røykprisen opp til himmelen er direkte urimelig... mener jeg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...