Treasure Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 (endret) Hei. Jeg har en Dell Dimension 8400 og lurer på hva som er å få tak i til Intel® 925X brikkesett av prosessorer. Hadde vært fint med litt overklokking kanskje, men hvis jeg har skjønt det riktig, så er Dell trøblete å overklokke. Brikkesettet: LGA 775 socket 800mhz Buss hastighet Max prosessor speed 3600Mhz Mitt system: Intel P4 2.8ghz 1.5GB RAM DDR2 400mhz 400 Watt Strømforsyning (Vuderer å kjøpe et Nvidia 8800 skjermkort) Er det bare Intel P4 som støttes av dette brikkesettet, eller kan jeg kjøpe Core 2 Duo? Mvh Andreas Endret 17. november 2007 av Treasure Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Core2 kan du bare glemme. Eller, generell støtte for dual-core kan du se langt etter på et 925X basert hovedkort. 925X ble erstattet med 955X nettopp med tanke på dual-core støtte. Så hvis du skal bruke et 925X basert hovedkort må du pent nøye deg med P4. Lenke til kommentar
Treasure Skrevet 17. november 2007 Forfatter Del Skrevet 17. november 2007 Ok, regnet med det. Fint å vite, slik at jeg slipper å kjøpe Core 2 Duo, sette det inn, deretter finne ut at det ikke fungerer så bra. Takk Lenke til kommentar
haalo Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Ville gått for et nytt hovedkort. Er ikke noe særlig noe poeng i å kjøpe en ny Netburst-prosessor nå. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Ville gått for et nytt hovedkort. Er ikke noe særlig noe poeng i å kjøpe en ny Netburst-prosessor nå. Da Core2 prosessorene ble testet for første gang, var den daværende tregeste Core2-prosessoren E6300 raskere i en del tilfeller enn den raskeste Netburst-prosessoren noensinne produsert, nemlig Pentium D extreme edition på 3.73 GHz. Sier litt om hvor utdatert Netburst er i dag. Lenke til kommentar
Treasure Skrevet 17. november 2007 Forfatter Del Skrevet 17. november 2007 (endret) Ja, men ettersom Core 2 Duo ikke går, så gidder jeg nok ikke oppgradere CPU. Har nemlig akkurat fått denne maskinen, og da oppgraderer jeg heller Grafikk kortet. Da slipper jeg å kjøpe ny. Jeg tenkte da på et Nvidia GeForce 8800gts 640mb/320mb, men vet ikke om PSU og CPU holder. Er det noen som har en kommentar på det? Endret 17. november 2007 av Treasure Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå