Gå til innhold

Narkoleptiks - snabb grabbar

Ethernet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke jeg skal fortelle deg om hvilke akkorder de bruker på det klippet, for sjelden har folk spilt så mye feil som det de klarer der, og fortsatt fått betalt. men det er en annen sak.

Den går sånn:

D

You're just too good to be true.

Dmaj7/C#

Can't take my eyes off you.

D7/C

You'd be like heaven to touch.

G/B

I wanna hold you so much.

Gm/Bb

At long last love has arrived.

D/A

And I thank God I'm alive.

Em/G

You're just too good to be true.

A D

Can't take my eyes off you.

Og så verset:

Bm Em A

I need you baby if it's quite all right,

D Bm Em

I love you baby to warm the lonely night I love you baby.

A D Bm- evt bare B, tror jeg ville brukt det

Trust in me when I say: OK (It's OK..)

Em A

Oh pretty baby, don't let me down, I pray.

D Bm

Oh pretty baby, now that I found you, stay.

Em Gm A

And let me love you, oh baby. Let me love you. Oh baby...

Fort slengt sammen.. Kan kanskje være behov for et par justeringer. Men sånn omtrent.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar

Det er det helt sikkert ikke, siden jeg har besifret sangen selv. Dette er "standardfraser" som er mye brukt, ikke noe revulosjonerende.

Hva de spilte, vet jeg ikke jeg ikke om jeg engang klarer å finne ut. Til det spilte de alt for mye feil. Jeg er overbevist om at de egentlig ikke hadde tenkt å spille slik de gjorde.

Når det er sagt, så er dette den sangen de forsøkte å spille.

Det er ikke slik at det er bare en måte å besifre en sang på, det er ikke noen "fasit" som medfører at alle andre måter er "feil", men de akkordene jeg har ført opp, er de som nok er mest vanlig å bruke på denne låta, og tipper det er det de forsøke seg på. Er en gammel standardlåt som mange artister har spilt inn.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar

Nei, seriøst. Jeg suger på gitar :roll:

Grep. Haha. Jeg vet ikke hvordan man tar en Em ? Ikke spør hvorfor jeg trenger dette :p

Trenger jeg å variere så veldig på hva jeg spiller? Kan du komme opp med en meget enkel melodi som kan passe til den sangen da? :)

Takk takk :D

edit: leif var innom

Endret av Ethernet
Lenke til kommentar

En enkel melodi som passer til sangen? Kan du ikke heller bruke melodien som hører til? Det er gjerne det letteste.

Ikke for å være lei, men hvis du sliter med grepet E- moll, bør du kanskje overveie å lære deg noen litt enklere sanger først. dette er ikke en vanskelig låt, men det er en del akkorder i den, så en sang med færre akkorder passer kanskje bedre?

Her er en link til en side der du kan finne ut hvordan akkordene skal tas- det finnes mange andre sider, også. http://chordfind.com/

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...