qwert Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 I følge skjemaet som Tydeus hadde i sin post, står det at den støtter HDTV over component, men da ikke sikkert med HDCP-innhold (blir vel nedskalert eller lignende - pokker ta DRM) Det ville overrasket meg stort om ikke HDCP fungerer over DVI med en standard overgangskabel til HDMI. Kortet har tross alt klistremerket (se over), og dette fungerte da utmerket på forrige generasjon ATI-kort også. Tipper det bare er Sapphire (feigingene) som ikke vil garantere noe, men jeg skjønner dem forsåvidt slik som driversituasjonen ser ut. Ellers kan vel de som ønsker å eksperimentere med HDMI/HDCP/lyd på HD 2x00 AGP kjøpe kort fra HIS/Hightech. Der 'reklameres' det tross alt for denne funksjonaliteten, så da er det bare å sende tilbake hvis det ikke virker. Selv om Sapphire er billigere og de neppe aktivt har blokkert noe så blir det et større sjansespill. Mulig jeg tester et Hightech selv, men har neppe tid til eksperimentering før ferien. Ellers håper jeg selvsagt at trådstarter (eller andre) kommer med flere erfaringer når han har brukt kortet litt mer. Lenke til kommentar
Tydeus Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 Har en liten oppdatering her. Omegadriverne basert på catalyst 7.10 fikk ikke installert driverne for dette kortet. Kjører nå med samme version av drivere levert fra sapphire lansert 4 november beregnet for dette AGP kortet. Lenke til kommentar
JrRRr76 Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 (endret) ...Edit: Hrmpf... Dette var da svært lite lovende for dette kortet til filmbruk... Nå var jeg vel og merke trøtt igår kveld, men var det ikke en annen "Solution" på dette problemet? Mente å lese at dem jobbet med saken, og nå ser det ut som de får fikset det i neste Catalyst oppdatering.. ..betyr det at AGP støttes også i den nye oppdateringen da.. Tror jeg avventer.. fint om dere som har dette kortet kan komme med en oppdatering i denne tråden når neste Catalyst-oppdatering kommer.. blir kanskje mer aktuelt hvis de fikser de nevnte problemene. Ser jo ellers ut som HD2600XT passer perfekt til mitt bruk.. Endret 23. november 2007 av JrRRr Lenke til kommentar
Tydeus Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 Det der ser jo meget lovende ut. Får vente på 7.12, men kortet funker utmerket sålangt Lenke til kommentar
JrRRr76 Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Får vente på 7.12... Vel.. ..nå har den kommet Får du testet og se om den fungerer? Har forresten bestemt meg for å kjøpe HIS HD 2600 XT 512MB GDDR3 AGP da denne bl.a. har to DVI-utganger, er klokket litt høyere, har god og stille kjøleløsning og angivelig vis har DVI -> HDMI overgang (vet ikke om denne overfører lyd også.. ) Lenke til kommentar
DHM Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Får vente på 7.12... Vel.. ..nå har den kommet Får du testet og se om den fungerer? I'm on it ! Lenke til kommentar
JrRRr76 Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Får du testet og se om den fungerer? I'm on it ! Bra! Det er godt å se at noen tar ansvar! Lenke til kommentar
Eplenektar1 Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 (endret) Fikk et HD2600pro (AGP) i dag. Drivere fra cd-en fungerer ikke, samme med de nyeste fra ati. Edit: driverne fra 4.november fungerer heller ikke. Feilmelding er som følger:" Installasjonsprogrammet finner ikke en driver som er kompatibel med gjeldende maskinvare eller os. Endret 21. desember 2007 av Eplenektar1 Lenke til kommentar
DHM Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Fikk et HD2600pro (AGP) i dag. Drivere fra cd-en fungerer ikke, samme med de nyeste fra ati. Edit: driverne fra 4.november fungerer heller ikke. Feilmelding er som følger:" Installasjonsprogrammet finner ikke en driver som er kompatibel med gjeldende maskinvare eller os. Samme skjedde nå med 7.12 driverene :\ Driverene fra cden funker for meg da... Lenke til kommentar
JrRRr76 Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Samme skjedde nå med 7.12 driverene :\ *sukk* Lenke til kommentar
DHM Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Sjekka inne på ATI sine forums, de som faktisk har installert de, funker ikke d3d for... Når jeg skal kjøpe ny pc, blir det IKKE ATI skjermkort..... Lenke til kommentar
Knusse Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Er det noen i det hele tatt som har fått en ny "sound device" under lydinstillinger?? Virker som om det ikke funker å sende lyd ut via DVI -> HDMI, noe som i følge spec (tidligere spec i alle fall) skulle være mulig. MÅ man ha en spesiell overgang fra feks ATI for å få lyd ut? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå