Gå til innhold

Lydkort til 5.1 Dolby Digital hjemmkino


Anbefalte innlegg

Jeg har nettop kjøpt meg surroundanlegg. Forsterker på 5*80W som støtter Dolby Digital 5.1, 2 fronth., 2surroundh., center og sub.

 

Her må nok det gamle gode Creative 3-veis lydkortet melde pass, selv om jeg kan kjøre analog surround.

 

Ok, jeg må kjøpe nytt lydkort. Men hvilket? Jeg har sett på Creative Soundblaster Live! Player 5.1. På Creative sine sider så står det ikke om den digitale utgangen er Optisk eller Coax. Det er det samme for meg, forsterkeren tar begge typer, men er det noen forskjell lydmessig? Er det kun Creative Soundblaster Live! 5.1 Digital som har digital utgang? Er det verdt å bruke noen ekstra hundrelapper på et Audigy kort?

 

Eller for å si kort: Hvilket lydkort bør jeg velge når jeg skal ha 5.1 Dolby Digital Surround ut til anlegget? (kjører DVD på PC'en, bør koste under 1000kr)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Audigy

 

hvorfor kjøpe eldre teknologi??

 

SBlive 5.1 korte gjør nok det du vil, men når jeg først skal kjøpe ny hardware liker jeg å tenke fremover. Vurder å invester i topmodellen med fjernkontroll og den sorte dektopboksen..så får du en fin koblingsboks til anlegget ditt..selv om den er nok litt dyr. Jeg kjøpte den billige Audigy gamer..den er helt lik topmodellen..det er bare alt ekstrautstyret rundt som koster mer.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Den digitale utgangen på Live! Player 5.1-kortet er en slags minijack som, med en spesiell kabel, kan deles opp i to tilkoblinger: Digital DIN og Koaxial. Det pussige er at denne lille kabelen ikke følger med lydkortet.. jeg fikk ikke tak i den før jeg kjøpte Desktop Theatre 2500.

Sats på Audigy Platinum du, så får du med både Koax. og optiske tilkoblinger :wink: (Dyrt, men bra)

 

_________________

--

AMD Athlon T-bird 1100@1100

GeForce2 MX-200

384mb PC133 SDRAM

(Alle grafikk-kort mottas med takk)

 

[ Denne Melding var redigert av: Papirpose på 2002-01-06 14:40 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...