Holten Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 (endret) Ja, jeg har søkt, men jeg finner ikke noe som kan hjelpe meg! Jeg har dette trådløse kortet.. Jeg har innstalert ndiswrapper greiene. Men hva mer? Finner ikke noe på Administration som har noe med dette programmet å gjøre. Jeg trenger sårt hjelp Det er Linux Gutsy 7.10. Kortet blinker ikke heller! Endret 17. november 2007 av Holten Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Hvis man leser i kommentarene hos komplett, så er det visst mange som har problemer med dette kortet. Kanskje prøve å gå for et annet kort? Lenke til kommentar
Holten Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 Det funker bra på XP. Ikke sikkert du la merke til at dette er på et Linux forum? Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Joda, men du skrev ikke om det funket i XP. Og ettersom det var en del trøbbel med det kortet kunne det være at feilen lå i hardwaren eller dårlige windowsdrivere. Men det finner man vel ut når man leser nærmere på kommentarene. Ville nå egentlig bare bumpe tråden din da. Lenke til kommentar
MarkT Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Det kortet har jeg hatt selv, med både problemer i Linux og Windows. Butikken ba meg komme tilbake med kortet med beskjed om at det er produksjonsfeil på det kortet fra D-Link. Fikk riktig nok et nytt kort fra D-Link som funker like dårlig. Bytt ut det kortet, og si du forlanger et nytt, dersom det virkelig er produksjonsfeil på den serien fra D-Link. Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Det viktigste er å vite hvilket chipset som brukes, men produsentene gjør også ting på hardwaren som gjør at standard drivere ikke virker likevel. I trådløs verdenen er det bare kaos, det hadde vært bedre om de hadde gjort som skjermkort produsentene (hvor nVidia og ATi er GPU/chipset produsenter) og nevnt hvilke chipset som brukes i produktnavnet og latt det gå an å bruke standard drivere fra chipset produsentene. Et annet problem er revisjoner av kort som bruker andre chipset, at v.3 av et kort ikke bruker samme chipset som v.2. Den beste løsningen er å kjøpe en ethernet bridge, noe jeg gjorde etter 2 mislykka interne trådløs kort. Lenke til kommentar
Holten Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 (endret) Hva er ethernet bridge da? EDIT: Bare vær oppmerksom på at jeg har brukt Linux i 1 time Endret 19. november 2007 av Holten Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 En ethernet bridge er en switch som viderefører ethernet MAC-adressen over til trådløst. Jeg bruker Buffalo WLI-TX4-G54HP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå