Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med Utorrent + tele2

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har et abonnement med tele2 på 3mbit, bruker en D-link router av typen DI-524 og ellers Windows XP Service Pack 2. Problemet er at når jeg har startet opp en torrent fil blir internett veldig ustabilt, jeg kan miste det helt om jeg prøver å starte opp firefox + msn samtidig som at utorrent er på. Jeg har og prøvd andre torrent-programmer men med samme resultat. Er dette tele2 sin feil eller er det min router? Har for øvrig prøvd flere typer anti-virus, bruker nå AVG Free Edition. Og ja, jeg har hatt flere forskjellige typer routere så jeg tipper at det er tele2 sin feil/noe jeg ikke har slått av/på i routern min.

Mvh

Ragnar

Endret av taKenzZz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3Mbiten til tele2 ser eg at står oppført med 3Mbit / 360Kbit altså maks nedlasting på 375KB og opphastigheit på 45KB

Viss du belaster opplastinga frå utorrent med 40KB eller meir så jammer du nettverket ditt og det går rett i dass med hastigheiten. Dette er grunna måten TCP/IP-protokollen fungerer, det må vere ledig kapasitet til å sende returmeldingene om at maskina har mottatt pakken, ellers vil pakken bli sendt på nytt.

Det andre er at antall tilkoblinger bør begrenses, då for mange tilkoblinger (sessions) kan også føre til at routeren kneler.

rettet telenor til tele2

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
3Mbiten til Telenor ser eg at står oppført med 3Mbit / 360Kbit altså maks nedlasting på 375KB og opphastigheit på 45KB

Viss du belaster opplastinga frå utorrent med 40KB eller meir så jammer du nettverket ditt og det går rett i dass med hastigheiten. Dette er grunna måten TCP/IP-protokollen fungerer, det må vere ledig kapasitet til å sende returmeldingene om at maskina har mottatt pakken, ellers vil pakken bli sendt på nytt.

Det andre er at antall tilkoblinger bør begrenses, då for mange tilkoblinger (sessions) kan også føre til at routeren kneler.

Det der skjønte jeg ingenting av, hva må jeg gjøre for at utorrent ikke skal få nettet mitt til å klikke?

Lenke til kommentar

Inne på utorrent så er det options -> preferences

Der kan ein redigere ein del innstillinger.

Connection er den første me skal redigere.

Global Branwidth Limiting

Sett verdien Maximum upload rate til noko under 45KB (30 er fint)

Og maximum download rate til ca 300

Så skal me til Bittorrent for å redigere der:

Set Global maximum number of connetcions til 200-300

Per torrent til 90

upload slots pr torrent til 4-5

då begrenser du trafikktilkoblinga og datastrømmen slik at router/nettlinja ikkje kneler.

Lenke til kommentar

Du får kva du betaler for.

Det er ingen problem å få routere som takler mykje meir enn kva ein stakkars bittorrent-klient kan generere.

Personleg har eg ikkje hatt noko problem med dette men så har eg ein relativt ny router til ca 1000,- som har verken wlan eller meir enn 4x100Mbits porter, men den har ein del spesielle funksjoner som gjer at den takler ein del meir.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...