MPC Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Hei lurar på kor mykje ein burde overklokke til *C blir for høge. Har akkurat no ca 35-40 *C idle på min Q6600 og kjeme på rundt 55*C på fult kjør, bruker ein Noctua U9F kjøler, og det er ca 15 *C på rommet mitt (kaldt ) Kor mykje kan eg overklokke til *C blir for varme? er 50 *C Idle bra (blir ca 60-65 på Load) eller kan eg ha meir på idle/load før CPUen blir øydelagd? Setter pris på alle svar. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Jeg ville ikke dratt den lengre enn til 60-65 grader under load til 24/7 bruk, da det er litt i varmeste laget. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 det er så og si umulig for en vanlig bruker og ødelegge en nyere prosessor med tanke på temperaturen, alle nyere amd og intel prosessorer klokker seg ned når temperaturen blir for høy. Men det er likevel ikke og anbefale og ha en høy temperatur siden det kan forkorte livslengden til prosessoren drastisk. Jeg ville holdt meg under 80c load, noe høyere enn det kan føre til at den klokker seg ned automatisk, men jeg vil anbefale og holde seg rundt 60c load... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå