Saint Anger Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Kjøpte ny pc for en stund siden og har siden lært litt mer om ting. Saken er nå at hovedkortet(foxconn n68s7aa) mitt har 1333MHz, Prosessor(e6600) 1066MHz og 4x1GB PC6400 geil ddr2 dual channel kit med ultra low latency(cas 4 står det) på 800MHz. Minnet har blitt automatisk satt til 400MHz i dual channel, så 800MHz. Er det mulig å få satt MHz'en til 533MHz eller 667MHz så den kjører likt med hovedkort eller CPU? hvor mye har det å si at rammen står på 800MHz. Hadde planner om å klokke, men vil ikke starte før jeg vet litt mer om ting Lenke til kommentar
PaulKemp Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Jeg tror kanskje jeg sliter med litt av det samme. Har Corsair TWIN2X 6400 DDR2 som er oppgitt på 800 MHz, alikevel er minnebussen min på 450 MHz, skal ikke disse være lik? Når alt står på auto i bios kommer de ut med 400 MHz. Jeg får bare 5,1 experience index score i Vista med disse minnebrikkene, og det er når jeg har 4 GB. Hva mener du Uniinon med å få satt MHzen til 533 eller 667 for at den skal være lik med CPU eller mb? Hvordan finner jeg ut hvordan dette skal være hos meg? Lenke til kommentar
19andr1 Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Kjøpte ny pc for en stund siden og har siden lært litt mer om ting. Saken er nå at hovedkortet(foxconn n68s7aa) mitt har 1333MHz, Prosessor(e6600) 1066MHz og 4x1GB PC6400 geil ddr2 dual channel kit med ultra low latency(cas 4 står det) på 800MHz. Minnet har blitt automatisk satt til 400MHz i dual channel, så 800MHz. Er det mulig å få satt MHz'en til 533MHz eller 667MHz så den kjører likt med hovedkort eller CPU? hvor mye har det å si at rammen står på 800MHz. Hadde planner om å klokke, men vil ikke starte før jeg vet litt mer om ting HAHA, jeg står vel ca akkurat der hvor du står:P Jeg lurer på om jeg skal sette ned MHz'n før jeg begynner å klokke slik at den er 1:1 i forhold til CPU. Jeg har lest at det er det du skal. Jeg vet ossen jeg setter den ned og JA, det er mulig, men jet vet ikke riktig om det er så lurt:) Å sette den ned gjør du i BIOS. Jeg har ikke samme HK som deg så jeg vet ikke helt hvordan det gjøres i din BIOS, men hos meg heter det DRAM Frequency når du har gått i Advanced i BIOS. En siste ting, hvis ikke du har satt CAS latency manuelt i BIOS kan det være at BIOSen din Automatisk har satt den til noe høyere latency. Les gjerne min tråd her Andreas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå