Gå til innhold

Deux Ex - Gudenes Spill


Anbefalte innlegg

Hva det angår historie og musikk er Homeworld det beste spillet noensinne!System Shock 2 kommer tett oppunder!

 

Angående MGS: Er det bare jeg som synes spillet rett og slett er latterlig (absurd, komisk, patetisk...).

Jeg lånte nylig spillet (eneren), og førsteinntrykket vare vel OK. Grafikken var dårlig, men spillet var gammelt, så det var til å

leve med. Det gjennomsnittlige inntrykket sank endel når jeg så introen (spes. latterlig når snake spør "whats the insertion method?" med sin "

"tøffe" superhemmeligkilleragentstemme, og får til svar at det er ved en ubåt... Fyren sitter for f. i en jævla "miniubåt" (el. bemannet torpedo)!

Skyldes vel for mye festing (og alkohol- og rusinntak deretter). Enda latterligere var den tanksen (metal gear) med atomvåpen...

 

De supersmarte genmanipulerte vaktene var stokk dumme, kunne se to meter fremfor seg og har hukommelse som en gullfisk.

I tillegg så forsvinner radaren når man blir oppdaget (woooo, støysender! Hvorfor ikke bruke den permanent hvis det bare er fordeler?).

Litt morsomt at man kan knekke nakken på dem da :-D . Selvfølgelig må en "kontaktfolka" der "hjemme" være en bimbo, slik

at (slasken...) Solid Snake kan komme med seksuelle tilnærminger...

 

Hittil hadde "feilene" bare ført til irritasjon, men da jeg hørte om Psychic Mantis, ja.... Da begynte jeg å lure

på om dette var en fjortissutgave av Donald Duck % co (dvs. liksom tøft spill, slik at fjortissen både kan få ståpikk og

føle seg modig samtidig). I god Playstation-ånd hadde han gassmaske (ånei, han er vel fra planeten Gruff156abc slik at han ikke tåler lufte her ;-) ),

har en hes "skummel" slemmingstemme og teleporterer seg rundt etter eget ønske. Så kom jeg til revolvermannen som selvfølgelig

måtte trikse med "gønner'n" (hvorfor ikke skyte svinet da?) som hadde "fanget" "chiefen" melom noen c4-ladinger

(jeg tror nok utviklerne hadde glemt at man bare hadde trengt c4 på størrelse med en ert for å drepe alle i rommet).

Hvis ladningen sprenger så skulle hele bygningen gått til helvete... Men det er bare dakkaren som dør... Etterpå

kom det en ninja (som flyr rundt i lyshastighet) med et lys midt i panna. Jada, ingen PS spill uten (komiske) ninjaer.

På dette tidspunktet var jeg så lei av spillet (hadde jo fått en god latter da) at jeg leverte det tilbake...

 

Det ble litt mye anti-mgs, men måtet bare nevne hvorfor jeg misliker spillet når så mange sier at det har den beste historien

til dags dato. Nå er det ikke bare historie som avgjør hvorvidt et spill er bra, men det er ikke bare historien som

er grunnen til at jeg ikke liker MGS. Serious Sam er gøy det også (latterlig, men det utgir seg ikke for å være "alvorlig")

Jeg prøvde Deus Ex for en stund siden, men jeg syntes spillet var så vanskelig (prøvde det ikke i mange minuttene...). Jeg kommer imidlertid til å kjøpe spillet hvis jeg tilfeldigvis skulle snuble over et eksemplar når jeg entrer en spillforretning...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes MGS var et bra spill. Grafikken er jo noe av det beste som ble laget for Playstation, ffs! Ikke si at du spillte PC-porten? Kan nesten virke sånn ettersom holdningene dine tilsier at du er en PC gamer.

MGS er laget filmatisk dvs. at spillet låner mye fra film for å drive handlingen framover. Voice-overen som kommer når han sitter i miniubåten er retrospektiv, dammit...

Og hva slags stemme synes du Solid Snake helst skulle hatt da? Kastratsanger på helium? Han er faktisk en superhemligkilleragent.

Skal være enig i at vaktene ikke er så smarte, men dette er jo et PSX spill! Vaktene var iallefall smarte nok til å gjøre spillet spennende.

Fatter heller ikke hva som er i veien med at radaren forsvinner hvis man blir oppdaget. Det er jo et stealth spill! (stikkord: spillbalanse). Dessuten blir det forklart ganske bra i introduksjonen hvorfor radaren fungerer som den gjør.

Alle sutringen over at spillet er urealistisk (ninjaer med lys i panna, etc.) skjønner jeg ikke en dritt av. Hallo? Har du spillt Flight-Simulator de siste tjue åra? Det er et spill ffs!!! Jeg tror du vil finne at hvis du kikker litt rundt på ting som har blitt gitt ut så vil du se at det finnes veldig mye som er vannvittig mye rarere enn psychics med gassmaske og ninjaer med lys i panna. Man får forresten ganske hes skummel stemme av å ha på gassmaske.

Det er hypen rundt spillet som lover for mye, ikke spillet i seg selv. Blir du irritert over at James Bond filmer utgir seg selv for å være "alvorlig" også? Da har du gått glipp av poenget med opplevelsen.

 

Så du liker ikke PSX spill... Kan du ikke bare si det da, istedenfor å disse MGS. Sheesh... Gameplayet i MGS er glimrende, spillbalansen er glimrende. I det store og det hele er det et vellaget stykke underholdning.

At ikke spillet stemte med dine forventninger er ditt problem, ikke MGS sin feil.

Lenke til kommentar
Jeg synes MGS var et bra spill. Grafikken er jo noe av det beste som ble laget for Playstation, ffs! Ikke si at du spillte PC-porten? Kan nesten virke sånn ettersom holdningene dine tilsier at du er en PC gamer.

 

Ja det er surt, vi pc-gamere er fæle sånn, vi er såpass vant til kvalitet at vi faktisk krever litt av spillene våre, isteden for å hyle opp om enhver middelmådighet som kommer ut (jaja, flamebait, men det har en kjerne av sannhet).

Skal være enig i at vaktene ikke er så smarte, men dette er jo et PSX spill!  

 

Hehe, som sagt over, legger du lista lavt så kommer du over, vaktene er stokk dumme, tilogmed til den tiden spillet kom ut å være, face it.

 

Alle sutringen over at spillet er urealistisk (ninjaer med lys i panna, etc.) skjønner jeg ikke en dritt av. Hallo? Har du spillt Flight-Simulator de siste tjue åra? Det er et spill ffs!!! Jeg tror du vil finne at hvis du kikker litt rundt på ting som har blitt gitt ut så vil du se at det finnes veldig mye som er vannvittig mye rarere enn psychics med gassmaske og ninjaer med lys i panna.  

 

Nå er ikke spillet, "supermario drar til pastellfargeverdenen og spiser fluesopp" heller da, det er ett snikespill, der du styrer en agent, og som du sa over, som prøver å ligne på en film, da er det grunn til å kreve en viss realisme, actionfilmer er ikke uberrealistiske, men folk kan ihvertfall se mer enn 2 meter foran seg i de.

 

Så du liker ikke PSX spill... Kan du ikke bare si det da, istedenfor å disse MGS. Sheesh... Gameplayet i MGS er glimrende, spillbalansen er glimrende. I det store og det hele er det et vellaget stykke underholdning.

At ikke spillet stemte med dine forventninger er ditt problem, ikke MGS sin feil.

 

Finnes bra PSX-spill også (selv om det er veldig få av de), og jeg synes ikke akkurat at folk forventer kvalitet er særlig sjokkerende, og når MGS ikke kan levere varene så er det deres "feil".

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg synes MGS var et bra spill. Grafikken er jo noe av det beste som ble laget for Playstation, ffs! Ikke si at du spillte PC-porten? Kan nesten virke sånn ettersom holdningene dine tilsier at du er en PC gamer.

MGS er laget filmatisk dvs. at spillet låner mye fra film for å drive handlingen framover. Voice-overen som kommer når han sitter i miniubåten er retrospektiv, dammit...

Og hva slags stemme synes du Solid Snake helst skulle hatt da? Kastratsanger på helium? Han er faktisk en superhemligkilleragent.

Skal være enig i at vaktene ikke er så smarte, men dette er jo et PSX spill! Vaktene var iallefall smarte nok til å gjøre spillet spennende.

Fatter heller ikke hva som er i veien med at radaren forsvinner hvis man blir oppdaget. Det er jo et stealth spill! (stikkord: spillbalanse). Dessuten blir det forklart ganske bra i introduksjonen hvorfor radaren fungerer som den gjør.

Alle sutringen over at spillet er urealistisk (ninjaer med lys i panna, etc.) skjønner jeg ikke en dritt av. Hallo? Har du spillt Flight-Simulator de siste tjue åra? Det er et spill ffs!!! Jeg tror du vil finne at hvis du kikker litt rundt på ting som har blitt gitt ut så vil du se at det finnes veldig mye som er vannvittig mye rarere enn psychics med gassmaske og ninjaer med lys i panna. Man får forresten ganske hes skummel stemme av å ha på gassmaske.

Det er hypen rundt spillet som lover for mye, ikke spillet i seg selv. Blir du irritert over at James Bond filmer utgir seg selv for å være "alvorlig" også? Da har du gått glipp av poenget med opplevelsen.

 

Så du liker ikke PSX spill... Kan du ikke bare si det da, istedenfor å disse MGS. Sheesh... Gameplayet i MGS er glimrende, spillbalansen er glimrende. I det store og det hele er det et vellaget stykke underholdning.

At ikke spillet stemte med dine forventninger er ditt problem, ikke MGS sin feil.

Jeg har spilt begge deler :-)

Det er sjelden jeg har sett at PC-spill inneholder "den slags realisme" som MGS. Dessuten så liker jeg mer "realistiske" spill med mindre det er lagt opp til å være noe annet. Men det finnes grenser på hvordan man kan vri på virkeligheten, før det hele blir komisk. Det er flere ganger jeg direkte skammer meg over spill på utviklernes vegne (ser på ditt og datt og kommer frem til at dette er typisk PS). Grafikken var bra på den tiden, men det var ikke pga. den dårlige grafikken jeg ikke liker spillet.

 

jeg spiller mye FS2k2 (btw fs2k var no' dritt), og graden av realisme har økt ved hver utgivelse. Men i motsetning til MGS er ikke FS et typisk mainstream-spill. Propellflyene (eller de enklere flyene) er i regelen godt gjengitt i FS2k2, mens de større flyene er latterlig forenklet. Men så pleier jeg ikke å bruke dem, heller! Da bruker jeg PIC767....

 

F/A18 Hornet er en annen flysimulator jeg liker godt. Her er oppdragsstrukturen, hendelsene og fremgangsmåten i oppdragene veldig realistisk. Altså et eskorteoppdrag betyr ikke at man flyr over et visst punkt, så plutselig svermer hundre "commier" over deg, med lasergønnere og liksomt-tøff-prototype2367-lyshastighetmanøvrering-fly... Slik ville konsollutgaven vært....

Hitman var mer realistisk enn toeren... Men for å tilfredsstille konsollfolket så må man tåle mer enn en tanks, og folka du skyter flyr 50 meter. Dritkuult asså ;-) Ellers så var spillet bra...

 

Godt skuespill kan dekke over at det ikke er virkelig... Men jeg tenker likevel på "hvorfor den idioten står der og ypper", eller later som han er dataingeniør (hamrer løs på tastaturet på tilfeldige taster, bruker "teknospråk" som er feil).

 

Mens Solid Snake er *litt* for stereotypisk; en barsking med dyp rottestemme og øyebrynene henger ned på leppa fordi han skal se så tøff ut :lol:

 

Så jeg liker generelt ikke konsollspill. Jeg har selv XBOX - kanskje fordi den likner mest på PCen, men jeg ser ikke bort ifra at mange av spillene her også er litt for "konsollaktige" (DoA og den beach greia...)

 

Hvis du er så glad i "stealth-spill" hvorfor kjøper du deg ikke en kamuflasjedrakt og kikkert og spionerer på folk :shrug:

 

Og grunnen til at jeg "disser" (hvfor ikke snakke norsk?) MGS er nettopp fordi så mange her plaprer ut om hvor bra spillet er osv. Skal det være forbudt å "disse" PS og MGS, fordi navnet får noen til å knele og sleike gulvet?

Lenke til kommentar

Jeg er ikke en fanatisk MGS tilhenger, jeg synes bare at det var en litt flåsete post. Blir fryktelig off topic å diskutere MGS i en DX tråd. Mine siste ord om saken: MGS er et bra spill, med bra spillmekanikk og god underholdningsverdi. MGS er kvalitet, det er bare ikke din type spill. Dette kan bekreftes ved å se på salgstall og omtaler av spillet. Ikke bland inn din personlige smak når du bestemmer deg for å rakke ned på et spill. Det blir omtrent det samme som om jeg skulle sagt at DeusEx er ræva fordi jeg ikke liker konspirasjonsteorier, science fiction eller muskuløse folk med solbriller.

Lenke til kommentar

SysError: Jeg er helt enig med deg angående Homeworld. Det er det desidert beste spillet jeg har spilt innenfor RTS spill. Gleder meg til Homeworld 2 kommer.

 

DeusEx er desidert det beste spillet i den "first person shooter" sjangeren. En god blanding av stealth, skyting, mange muligheter å gå frem på, men samtidig en rød tråd. Stemmningen i spillet er noe av det bedre jeg har vært borti og spillet har væt runda flere ganger.

 

Det var min mening om det da :p

Lenke til kommentar

Synes det er utrolig positivt (dog ikke overraskende) å høre at Spector/Smith satser på god spillmekanikk istedenfor å bruke all tida på eyecandy. I DX2 vil f.eks. vaktene høre deg enda dårligere hvis du er i et annet rom og lukker døra.

Liker sånne detaljer...

 

Fra GameSpy intervjuet med Warren Spector:

"You're going to see all sorts of amazing-looking games as a result of the increased power of graphics hardware, not just photo-realistic stuff... I hope" - word!

Lenke til kommentar

Deus Ex er jo et genialt spill ! Musikken, gameplayet og ikke minst, historien som jeg syns er en av de beste når det gjelder spill.Det at du kan velge hvordan historien skal utvikle seg, synes jeg var veldig bra gjennomført.Husker jeg og en kompis spilte det samtidlig, også satt vi å snakka i telefonen i flere timer om hvordan vi gjorde det det.Jeg må innrømme at jeg bare har spilt igjennom det 2 ganger, men jeg må vel ta det frem å runne det en gang til.Jeg fant første del av killphrasen til Anna på computeren hennes i UNATCO HQ, hvor andre del er, aner jeg ikke.Jeg bare elsker det JC sier når han sprenger Günther... "Sticks and stones ...".Skal desidert skaffe meg 2'ern.

Lenke til kommentar
Hva det angår historie og musikk er Homeworld det beste spillet noensinne!System Shock 2 kommer tett oppunder!

 

Angående MGS: Er det bare jeg som synes spillet rett og slett er latterlig (absurd, komisk, patetisk...).

Jeg lånte nylig spillet (eneren), og førsteinntrykket vare vel OK. Grafikken var dårlig, men spillet var gammelt, så det var til å

leve med. Det gjennomsnittlige inntrykket sank endel når jeg så introen (spes. latterlig når snake spør "whats the insertion method?" med sin "

"tøffe" superhemmeligkilleragentstemme, og får til svar at det er ved en ubåt... Fyren sitter for f. i en bidige "miniubåt" (el. bemannet torpedo)!

Skyldes vel for mye festing (og alkohol- og rusinntak deretter). Enda latterligere var den tanksen (metal gear) med atomvåpen...

 

De supersmarte genmanipulerte vaktene var stokk dumme, kunne se to meter fremfor seg og har hukommelse som en gullfisk.

I tillegg så forsvinner radaren når man blir oppdaget (woooo, støysender! Hvorfor ikke bruke den permanent hvis det bare er fordeler?).

Litt morsomt at man kan knekke nakken på dem da :-D . Selvfølgelig må en "kontaktfolka" der "hjemme" være en bimbo, slik

at (slasken...) Solid Snake kan komme med seksuelle tilnærminger...

 

Hittil hadde "feilene" bare ført til irritasjon, men da jeg hørte om Psychic Mantis, ja.... Da begynte jeg å lure

på om dette var en fjortissutgave av Donald Duck % co (dvs. liksom tøft spill, slik at fjortissen både kan få ståpenis og

føle seg modig samtidig). I god Playstation-ånd hadde han gassmaske (ånei, han er vel fra planeten Gruff156abc slik at han ikke tåler lufte her ;-) ),  

har en hes "skummel" slemmingstemme og teleporterer seg rundt etter eget ønske. Så kom jeg til revolvermannen som selvfølgelig

måtte trikse med "gønner'n" (hvorfor ikke skyte svinet da?) som hadde "fanget" "chiefen" melom noen c4-ladinger  

(jeg tror nok utviklerne hadde glemt at man bare hadde trengt c4 på størrelse med en ert for å drepe alle i rommet).  

Hvis ladningen sprenger så skulle hele bygningen gått til helvete... Men det er bare dakkaren som dør... Etterpå

kom det en ninja (som flyr rundt i lyshastighet) med et lys midt i panna. Jada, ingen PS spill uten (komiske) ninjaer.  

På dette tidspunktet var jeg så lei av spillet (hadde jo fått en god latter da) at jeg leverte det tilbake...

 

Det ble litt mye anti-mgs, men måtet bare nevne hvorfor jeg misliker spillet når så mange sier at det har den beste historien

til dags dato. Nå er det ikke bare historie som avgjør hvorvidt et spill er bra, men det er ikke bare historien som

er grunnen til at jeg ikke liker MGS. Serious Sam er gøy det også (latterlig, men det utgir seg ikke for å være "alvorlig")

Jeg prøvde Deus Ex for en stund siden, men jeg syntes spillet var så vanskelig (prøvde det ikke i mange minuttene...). Jeg kommer imidlertid til å kjøpe spillet hvis jeg tilfeldigvis skulle snuble over et eksemplar når jeg entrer en spillforretning...

 

 

For det første, han sier "whats the insertion method?" fordi at hvis du hadde tatt deg litt lenger tid før du dømte spillet nord og ned, var at det er en liten video du kan se på (egentlig er den på ca. 2 timer) som heter "briefing". Det er her Solid Snake sier "what's the insertion method". Også har Hideo Kojima bare lagt den lille biten av det han sier, inn i introen. Egentlig er alt som de sier i introen tatt fra denne briefingen.

 

Dette spillet var det første som brukte superhemmeligekilleragentstemmen som Solid Snake har. Og siden du sier at du kan tilgi dårlig grafikk siden det er gammelt, må du jo tilgi dette siden det er så gammelt at det var det første som brukte dette.

 

Bimboen du skrev om er en genspesialist (eller noe sånt), og det at han la an på hun er vel ikke så dårlig. Kan ikke skylde på Solid fordi at han liker damer...

 

Psycho Mantis har en gassmaske fordi at han, hvis du hadde sett på videoen, sier at det er mye enklere å lese folks tanker i den masken. Det er jo jobben hans da. Og han får jo den "skumle" slemmingstemmen fordi at han snakker gjennom en gassmaske! Da høres til og med pusting rart ut!

 

Hvis du hadde spilt litt lenger hadde du også funnet ut at Ninjaen har veldig mye å gjøre med historien. Så da var det ikke noe de tok med i spillet fordi det er tøfft.

 

Dette spillet er ikke så grusomt realistisk, men så er ikke så mange spill det heller. Hvis du bare hadde tålt et skudd i Medal Of Honor: Allied Assult/Frontline, hadde det ikke vært noe underholdning.

 

Deus Ex er et bra spill, men historien synes jeg ikke er så bra i forhold til MGS. Men det jeg likte med spillet, var interaktiviteten. Og første gangen jeg så noen Men In Black i Deus Ex. Skumle typer det der altså... Det er ikke det beste spillet jeg har spilt, men det er et utrolig bra spill allikevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...